Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, «Γυνή πλέουσα», που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στην Εταιρεία φίλων του Παναγιώτη Κανελλόπουλου από την θεατρική ομάδα «Αγγελοπετριά», σε σκηνοθεσία Αρκαδίας Ψάλτη, ταξιδεύει στη Σύρο για 3 μόνο παραστάσεις στις 2, 3 και 4 Αυγούστου (20:00) στο Ινστιτούτο Κυβέλη.
Το Ινστιτούτο Κυβέλη παρουσιάζει για το καλοκαίρι του 2023 το γράμμα: ΘΗΤΑ (Θάλασσα – Θέατρο – Θεότητες). Μέσα σε αυτή τη θεματική το Ινστιτούτο Κυβέλη προσκαλεί 3 σύγχρονες Ελληνίδες να μιλήσουν μέσα από την παράσταση «Γυνή πλέουσα» για τη θάλασσα του Παπαδιαμάντη.
”Εἰς τὸν μικρὸν λιμένα τῆς ὡραίας νήσου του, ὅλες τὶς χρονιές, συνήθως τὸν Ὀκτώβριον, κατέπλεεν ἐπιστρέφων ἀπὸ τὰ ταξίδια μὲ τὴν σκούναν του, ὁ καπετὰν Γιάννης ὁ Καραντής, ὁ ἐπιλεγόμενος καὶ Καραβοκύρης.”
Στο μικρό νησί, αρχές του 1900, οι γυναίκες των ναυτικών ψάχνουν τρόπους να αναπληρώσουν ό,τι δεν τους επιτρέπεται να νιώσουν, να σκεφθούν, να εκφράσουν, να ονειρευτούν. Ιδιοσυγκρασίες έντονες, ψυχισμοί πολύπλοκοι, ζουν μυστικές ζωές, ενδύονται ρόλους κοινωνικούς, στριμώχνονται και ασφυκτιούν μέσα σε αυτούς.Η παράσταση ”Γυνή πλέουσα” διερευνά μέσα από την Καραβοκυρού, την ηρωίδα του διηγήματος,την ανάγκη υπεραναπλήρωσης της μοναξιάς με εθισμούς σε ουσίες.
Ο Παπαδιαμάντης, με χιούμορ, διεισδυτική ματιά και ευαισθησία φανερώνει τα αφανέρωτα. Με τρόπο που να μην φανερωθούν ποτέ. Μα να έχουν κιόλας ειπωθεί. Και όλο αυτό να είναι γεμάτο από αγνή αγάπη και συμπόνια για τον άνθρωπο.
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Αρκαδία Ψάλτη
Ενδυματολόγος: Αφροδίτη Αναστοπούλου
Φωτογραφίες: Μάρω Κουρή
Παραγωγή: ΑΜΚΕ ”Αγγελοπετριά”
Ερμηνεύουν:
Λένια Ξενάκη, Δήμητρα Κώνστα, Αρκαδία Ψάλτη
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
2, 3 και 4 Αυγούστου στις 20:00
Προπώληση εισιτηρίων:
https://www.ticketservices.gr/event/gyni-pleousa/
Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά
Πληροφορίες: 6972313738
Λίγα λόγια για την «Αγγελοπετριά»:
Η «Αγγελοπετριά» διερευνά και επανασυνδέει οργανικά τη θεατρική πράξη με τον χώρο και το κοινό της. Μέσα από το έργο μας αναδεικνύουμε ότι κάθε χώρος (ανοικτός, κλειστός, σύγχρονος, παραδοσιακός, ακμάζον, παραμελημένος) μπορεί εν δυνάμει να λειτουργήσει ως θεατρική σκηνή. Για να γίνει αυτό, η θεατρική πράξη λειτουργεί ως καταλύτης για την επανανοηματοδότηση της υλικότητας του χώρου με τις βιωματικές εμπειρίες των ανθρώπων του. Στις παραγωγές μας παρουσιάζουμε έργα Ελλήνων, ως επί των πλείστον συγγραφέων τα οποία μας βοηθούν να αναστοχαστούμε για προγενέστερες αλλά και σύγχρονες σχέσεις, ανάγκες και αγωνίες ανθρώπων σε χώρους και χρόνους της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Η προσέγγισή μας βασίζεται στην ιδέα της «επιστροφής» του έργου στην πραγματική ζωή και υλοποιείται μέσα από την επιλογή των χώρων της παράστασης σε αστικές η μη περιοχές, της δραματουργικής και σκηνικής παρουσίασης και της οργανικής εμπλοκής του κοινού τόσο στο επίπεδο της ενσυναίσθησης οικείων βιωμάτων όσο και της συμμετοχής στο στήσιμο της παράστασης. Στόχος της «Αγγελοπετριάς» είναι η σύνδεση του πειραματισμού στη θεατρική πράξη με τις κοινωνικές ανάγκες και πρακτικές, ώστε οι θεατρικές παραγωγές μας να αναδεικνύουν όχι μόνο «τι σήμαιναν» κάποιοι χώροι ως γεγονότα αλλά και «τι μπορεί να γίνουν» μέσα από τη θεατρική εμπειρία των δημιουργών μαζί με το κοινό.
Ενδεικτικές για την εργασία μας είναι οι εξής παραστάσεις μας. Η ”Πρώτη φλέβα” του Γ. Μακριδάκη (2018-2019), που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του φεστιβάλ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά ”Ανοιχτή πόλη”. Η παράσταση παρουσιάστηκε σε Cabaret στην Τρούμπα, σε λαϊκά καφενεία στο Κερατσίνι, την Δραπετσώνα και το Αιγάλεω, στην γειτονιά με τους οίκους ανοχής της Χίου (Bar Νυχτοπούλι) και σε Bar σε διάφορες περιοχές της Αθήνας, της Κεφαλλονιάς της Κρήτης κ.α. Το ”Πιτσιμπούργκο” της Σώτης Τριανταφύλλου (2014-2017), που παιζόταν και σε αυλές σπιτιών στην Αθήνα και σε λιμανάκια, παραλίες, χωράφια, αύλειους χώρους εκκλησιών σε πολλά μέρη της Ελλάδας (Χίο, Αίγινα, Κρήτη).
Η παράσταση ”Γυνή πλέουσα” πρωτοπαρουσιάστηκε το 2019 στην Χίο, στο αρχοντικό του Χωρέμη και στο φεστιβάλ θεάτρου της Αίγινας το 2020.