Το ελληνικό περίπτερο φέτος καλύπτει μια επιφάνεια 900 τ.μ. με 72 εκθέτες και από τις 13 περιφέρειες της χώρας
«Βρισκόμαστε στο Λονδίνο σε μία ακόμα World Travel Market, με την Ελλάδα και φέτος να έχει κατακτήσει την κορυφή». Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη λίγο πριν την ολοκλήρωση της πρώτης μέρας της Παγκόσμιας Έκθεσης Τουρισμού, που ξεκίνησε χθες και θα ολοκληρωθεί αύριο στην βρετανική πρωτεύουσα.
Η κ.Κεφαλογιάννη τόνισε επίσης πως ο ελληνικός τουρισμός το 2023 σημείωσε μια μεγάλη επιτυχία «τόσο σε αφίξεις όσο και σε έσοδα και θέσεις εργασίας». Παράλληλα επεσήμανε ότι πριν από 10 χρόνια, στην ίδια αυτή έκθεση είχε πει ότι η Ελλάδα μπορεί να κατακτήσει μια από τις κορυφαίες θέσεις στον τουρισμό. Και αυτό «το πετύχαμε με σχέδιο, με συνέπεια και με συνέχεια. Σήμερα, 10 χρόνια μετά, είμαστε σε μια φάση που θα ανοίξουμε ένα νέο κύκλο για τον ελληνικό τουρισμό. Λανσάροντας μια νέα αρχή», σημείωσε με νόημα η υπουργός Τουρισμού.
Όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε οι μελλοντικές προκλήσεις είναι πολλές. «Η επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού βλέπει μια Ελλάδα που κοιτάει τη βιωσιμότητα, κοιτάει την προστασία του περιβάλλοντος, του φυσικού περιβάλλοντος, του πολιτιστικού περιβάλλοντος του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος που έχει στο επίκεντρό της, τον άνθρωπο και τις τοπικές κοινωνίες. Γιατί αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η κοινωνική συνοχή και οι τοπικές οικονομίες σε όλη τη χώρα να μπορούν μέσα από τον τουρισμό να έχουν ευκαιρίες και για έσοδα και για εισόδημα αλλά και για θέσεις εργασίας», τόνισε η κ. Κεφαλογιάννη μιλώντας στους Έλληνες ανταποκριτές στο Λονδίνο.
"Η Ελλάδα είναι τώρα έτοιμη για μία νέα σελίδα στην τουριστική της στρατηγική. Για έναν νέο κύκλο ανάπτυξης και κυρίως για την ουσιαστική στροφή προς τη βιωσιμότητα και την ανάδειξη αξιών όπως η προστασία της φύσης, ο σεβασμός προς τις τοπικές κοινωνίες και τον ανθρώπινο… pic.twitter.com/lTh15VhO0v
— Όλγα Κεφαλογιάννη (@olgakef) November 6, 2023
Η Παγκόσμια Έκθεση Τουρισμού (WTM) του Λονδίνου είναι μια από τις μεγαλύτερες του κλάδου στο κόσμο και διεξάγεται εδώ και 43 χρόνια. Σύμφωνα με τους διοργανωτές της ετησίως συμμετέχουν πάνω 5.000 εκθέτες, από όλη την υφήλιο, καλύπτοντας όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Παράλληλα πάνω από 50.000 είναι οι επισκέπτες της. Η σημαντικότητά της έγκειται στο γεγονός ότι ουσιαστικά καθορίζει τις τάσεις της νέας τουριστικής περιόδου, ενώ διευκολύνει και την επίτευξη εμπορικών συμφωνιών που αγγίζουν τα 3 δισ. ευρώ.
Το ελληνικό περίπτερο φέτος καλύπτει μια επιφάνεια 900 τ.μ. Μέσα σ’ αυτό βρίσκονται 72 εκθέτες, μεταξύ των οποίων εκπρόσωποι και από τις 13 περιφέρειες της χώρας, αεροπορικές εταιρείες, ελληνικά αεροδρόμια, ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά γραφεία, startups επιχειρήσεις του τουρισμού.
Ο ΕΟΤ συμμετείχε δυναμικά στην διεθνή έκθεση Τουρισμού WTM 2023, στο Λονδίνο, πλαισιωμένος από 72 συνεκθέτες.
— Όλγα Κεφαλογιάννη (@olgakef) November 6, 2023
Το περίπτερο μας, γεμάτο με ελκυστικές εικόνες της Ελλάδας υποδέχθηκε πλήθος επαγγελματιών του Τουρισμού από τη Μεγάλη Βρετανία και άλλες χώρες.#WTMLDN2023 #WTMLDN… pic.twitter.com/CQbNsF02cp
Ήδη η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ξεκινήσει συναντήσεις με παράγοντες της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας εν όψει της νέας τουριστικής περιόδου. Οι πρώτες ενδείξεις είναι παραπάνω από ενθαρρυντικές για την νέα χρονιά, καθώς μόνο από την Βρετανία οι προ κρατήσεις είναι ήδη κατά 20% υψηλότερες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Φέτος η ελληνική παρουσία εστιάζει την προσοχή της στο θέμα της βιωσιμότητας του ελληνικού τουρισμού, για την οποία μάλιστα σήμερα έχει προγραμματιστεί και σχετική παράλληλη εκδήλωση. Ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται την Τετάρτη η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας του ΕΟΤ με την Master Card όπου πια ο ΕΟΤ θα γίνει επίσημο μέλος του τουριστικού πακέτου της «MasterCard Tourism Innovation Hub».
Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως αναφορικά με την χρονιά που διανύουμε, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ, κ. Δημήτριο Φραγκάκη «ήταν ένα έτος ορόσημο» καθώς τα μέχρι στιγμής στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος δείχνουν «μια αύξηση των εσόδων κατά 15% και μια αύξηση των αφίξεων περίπου 13-14% σε σχέση με το 2022».