Εντός του Φεβρουαρίου αναμένεται να ψηφιοποιηθούν οι υπηρεσίες κι έτσι να μπορούν οι δημότες να τις αξιοποιούν χωρίς να μεταβαίνουν στο δημαρχείο – Το πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ξεκίνησε από το 1ο ΓΕΛ και θα συνεχιστεί και με τα υπόλοιπα Λύκεια
Στην ψηφιακή εποχή ετοιμάζεται να περάσει ο Δήμος Βύρωνα. Η νέα δημοτική Αρχή προχωρά στην ένταξη του δήμου στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (opengov), ώστε να ψηφιοποιηθούν οι υπηρεσίες κι έτσι να μπορούν οι δημότες να τις αξιοποιούν (έκδοση πιστοποιητικών κά), χωρίς να μεταβαίνουν στο δημαρχείο.
Εντός του Φεβρουαρίου αναμένεται να ενεργοποιηθεί η σχετική δυνατότητα και όπως δήλωσε ο δήμαρχος Αλέξης Σωτηρόπουλος: «Μια νέα πιο λειτουργική καθημερινότητα ξεκινά για τους δημότες με την ολοκλήρωση της ένταξης του δήμου μας στο opengov. Τελειώνει η ταλαιπωρία των δημοτών να χάνουν πολύτιμο χρόνο από την καθημερινότητά τους και να ταλαιπωρούνται μεταβαίνοντας στο δήμο για να παραλάβουν ένα πιστοποιητικό».
Και πρόσθεσε: «Προχωράμε στην πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του δήμου μας. Δεν είναι μόνο μια ανάγκη ώστε να συγχρονιστεί επιτέλους ο δήμος στις απαιτήσεις της νέας εποχής, είναι ο αυτονόητος σεβασμός στον δημότη και τις ανάγκες του».
Στο 1ο ΓΕΛ Βύρωνα η έναρξη του προγράμματος για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση
Την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου με τη συμμετοχή του 1ου Γενικού Λυκείου Βύρωνα ξεκίνησε το πρόγραμμα για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση που σχεδίασε και υλοποίησε η Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής & Υγείας του Δήμου Βύρωνα, με θέμα: «Μιλάμε για τα όρια, την εμπιστοσύνη, το σεβασμό στις σχέσεις», στους/στις μαθητές/τριες, της Β΄ τάξης.
Στο σχολείο παρεβρέθηκαν για να μιλήσουν στα παιδιά ο Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής & Υγείας κ.Δημήτρης Καρακώστας και ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού & Παιδείας κ.Θανάσης Κλειάσιος, τονίζοντας τη σημαντικότητα του προγράμματος.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι συντονίστριες αξιοποιώντας τη δυναμική της ομάδας, έδωσαν στους μαθητές/τριες τη δυνατότητα με τρόπο βιωματικό να εκφράσουν συναισθήματα, τυχόν αγωνίες και προβληματισμούς, να διευκρινίσουν απορίες, αλλά και να εκπαιδευτούν σε στρατηγικές με σκοπό την αυτοπροστασία τους (για τη συναίνεση, τα προσωπικά όρια κ.α.) μέσα σ’ ένα υποστηρικτικό και ασφαλές πλαίσιο. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε συμβουλευτική καθοδήγηση ανάλογα με τα θέματα για προβληματισμό που αναδύθηκαν στην κάθε ομάδα καθώς και συζητήθηκαν τεχνικές διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων. Σε όλα τα τμήματα, οι μαθητές/τριες είχαν άριστη συνεργασία με τις συντονίστριες και λειτούργησαν σεβόμενοι/ες τους κανόνες της ομαδικής συνεργασίας. Κατά την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, η κάθε ομάδα έδωσε την αξιολόγηση της. Συνολικά, η ανατροφοδότηση από τους μαθητές/τριες για το πρόγραμμα ήταν πολύ θετική.
Κάποια στοιχεία που προέκυψαν από την αξιολόγηση του προγράμματος:
· Οι περισσότεροι μαθητές/τριες βρήκαν πολύ ενδιαφέρον το θέμα αλλά και το βιωματικό τρόπο με τον οποίο δόθηκαν οι πληροφορίες σε θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Εξέφρασαν μάλιστα, την επιθυμία εισαγωγής προγραμμάτων σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, αλλά και την ανάγκη σχεδιασμού ομαδικών δραστηριοτήτων.
· Οι μαθητές /τριες ανάφεραν πως τους ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο το μοίρασμα των απόψεων και το γεγονός ότι άκουσαν τους προβληματισμούς, τις σκέψεις ή και τις εμπειρίες των συμμαθητών/τριών τους.
Κατά τη διεξαγωγή του προγράμματος προβλήθηκε σχετικό με τη συναίνεση και τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ψηφιακό υλικό και δόθηκαν ενημερωτικά έντυπα με οδηγίες προς ανήλικους για την προστασία από τη σεξουαλική κακοποίηση καθώς και κατάλογοι με φορείς και τηλεφωνικές γραμμές βοήθειας που μπορούν να απευθυνθούν έφηβοι, αλλά και γονείς και εκπαιδευτικοί.
Τα βιωματικά εργαστήρια συντόνισαν:
οι ψυχολόγοι: Κυριακή Καραμπίνου, Μαριλίνα Μπαδικιάν, Καλλιόπη Κατσαρού, Ηλέκτρα Εταιρίδου.
οι κοινωνικοί ανθρωπολόγοι: Κατερίνα Ζαχαριάδου, Ηρώ Πυρλή.
οι κοινωνικοί λειτουργοί:, Κωνσταντίνα Πεθεριώτη, Μανώλη Αθανασία, Φρόσω Λεντιδάκη, Λάμε Κατερίνα, Έφη Θανασούρα.
Το πρόγραμμα το οποίο θα συνεχιστεί και με τα υπόλοιπα Λύκεια υλοποιήθηκε, στο πλαίσιο των δράσεων πρόληψης με στόχο την προαγωγή της ψυχικής υγείας, της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής και Υγείας του Δήμου Βύρωνα και η συμμετοχή ήταν προαιρετική.
Ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές/τριες του 1ου ΓΕΛ Βύρωνα, για το θερμό καλωσόρισμα και την άριστη συνεργασία!