Η Άννα Ρούτση μας μεταφέρει στον τολμηρό, πολύχρωμο και funky κόσμο του fashion brand The Lost Kids που εμπνεύστηκε το όνομά του από τον εξίσου περιπετειώδη και αγαπημένο ήρωα μικρών και μεγάλων, Πίτερ Παν
Boho oversized φούξια παλτό, κίτρινα μεταποιημένα σακάκια του παππού, εντυπωσιακά κόκκινα μπουφάν από σωστικές στολές, τσάντες από τσουβάλια καφέ, αξεσουάρ από πανιά Kite Surf: Ο κόσμος των The Lost Kids είναι ένα ταξίδι χωρίς όρια στη φαντασία, ένας γενναιόδωρος χρωματιστός κόσμος, όπου ο Peter Pan και η Tinkerbelle που κρύβουμε μέσα μας, βρίσκει τη θέση του και εκφράζεται.
Το brand ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια από την Μαρίλια Παπανικολάου και την Eleonora Scoccimarro που ένιωθαν σαν τα χαμένα παιδιά του Peter Pan κι αυτήν την αγωνία τους για ελευθερία και επαναπροσδιορισμό τη μετουσίωσαν σε ένα ταξίδι ανακάλυψης και δημιουργίας. Η βάση και το φυσικό κατάστημα των Lost Kids είναι στη Ναύπακτο, αλλά τις ίδιες και τις δημιουργίες τους τις συναντάς παντού, δεν είναι καθόλου lost! Έτσι τις βρήκε και τις συνάντησε το EcoGreenNet. Απολαύστε τον κόσμο των Lost Kids!
Πώς ξεκινήσατε με την ιδέα να δημιουργήσετε το brand και πώς επιλέξατε τη Ναύπακτο ως έδρα σας;
L.K.: Αν θα μπορούσαμε να περιγράψουμε με μια λέξη την επιλογή μας να ζήσουμε και κατ’ επέκταση να χτίσουμε την εταιρεία μας στην Ναύπακτο, θα λέγαμε «Ευ ζην». Ήταν κάτι που προέκυψε ως συνειδητή ανάγκη κάθαρσης και αποτοξίνωσης από μια “τοξική” καθημερινότητα σε δύο μεγαλουπόλεις, Λονδίνο και Αθήνα. Ένας επαναπροσδιορισμός και εσωτερική αναζήτηση του «χαμένου παιδιού» μέσα μας, που συμβολίζει κάποιες όμορφες και αθώες, παλιές αξίες και ιδανικά ως προς τον τρόπο ζωής μας.
Έχοντας και οι δύο κοινές αρχές διερεύνησης και αυτό-στοχασμού, ανακαλύψαμε και το κοινό μας ενδιαφέρον και όραμα για την κυκλική οικονομία. Ως φιλοσοφία και τρόπο ζωής, ως υπαρξιακή θεώρηση αλλά και πρακτική εφαρμογή. Μια φιλοσοφία που με απλά λόγια δεν έχει τέλος και αρχή αλλά μετεξέλιξη και μεταποίηση. Έτσι αναδύθηκε η ιδέα των Lost Kids.
Γιατί “Lost Kids”;
L.K.: Ως φόρος τιμής, στην αρχή της αναζήτησής μας. Νιώσαμε χαμένες σε μια κοινωνία με πλαστικό περιτύλιγμα και μια καθημερινή λούπα, χωρίς πραγματική εξέλιξη ή πηγαία χαρά και αλήθεια. Σαν τα χαμένα παιδιά του “Peter Pan”, πάντα ελεύθερα από τους περιορισμούς και τις ταυτότητες μιας κοινωνίας. Ελεύθερα να παίξουν και να εξερευνήσουν τη ζωή δημιουργικά. Το να είσαι ένα Lost Kid είναι η αρχή ενός ταξιδιού, να ανακαλύψεις και πέραν του περιορισμένου, δεν υπάρχει όριο ηλικίας και η είσοδος ελεύθερη!
Τι υλικά χρησιμοποιείτε για τα ρούχα και τα αξεσουάρ που δημιουργείτε;
L.K.: Πέρα από το βασικό μας υλικό το ύφασμα, είμαστε αρκετά open-minded να πειραματιστούμε με διάφορα υλικά, που μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με το ρούχο -αξεσουάρ, είναι κάτι αρκετά ενδιαφέρον και πειραματικό για εμάς. Αποζητάμε συχνά την εύρεση τέτοιων υλικών, είναι ένα «guilty pleasure», με στόχο να παίξουμε δημιουργικά εκτός από τα όρια της πεπατημένης.
Μερικά από τα υλικά που ήδη έχουμε κάνει upcycle σε ένδυμα-αξεσουάρ είναι πχ οι σωστικές στολές: σε μπουφάν, σακίδιο & βερμούδα, τσουβάλια καφέ: σε διάφορα μεγέθη και σχέδια από τσάντες, ζώνες αυτοκινήτων: για χερούλια από σακίδια και κουμπώματα τσάντας κ.α. Στην ερχόμενη συλλογή SS24 Collection θα ανακαλύψετε τα καινούργια μας ευρήματα!
Νεανική διάθεση, έντονα χρώματα, οικολογική ευαισθησία και μία ιδιαίτερη fashion ματιά χαρακτηρίζουν τις δημιουργίες του brand
Πώς υλοποιείτε αυτό που λέμε “ηθική” και “βιώσιμη” μόδα; Δηλαδή ποιες αρχές και τεχνικές εφαρμόζετε, ώστε να ελαχιστοποιείτε την επιβάρυνση του περιβάλλοντος;
L.K.: Με σκοπό να μειώσουμε το αποτύπωμα των άχρηστων υλικών που δημιουργεί η βιομηχανία της μόδας, τα ρούχα μας κατασκευάζονται αποκλειστικά από παλιά υλικά όπως στοκ υφάσματα, φύρα υφασμάτων και υλικών ραπτικής, στοκ ρούχα, second hand ρούχα. Η πρακτική μας είναι κυρίως Upcycling αλλά και zero-waste, waste management, reworked second hand (μεταποίηση και επανάχρηση). Με αυτόν τον τρόπο παρατείνουμε τη ζωή των πραγμάτων που κάποτε θεωρούνταν αναλώσιμα, μεταμορφώνοντας τα ή επανεπενδύοντας το σκοπό χρήσης τους σε κάτι μεγαλύτερης αξίας. Κάθε μορφή βιωσιμότητας στη μόδα είναι σημαντική́. Άλλωστε, τα αποθέματα ρούχων που υπάρχουν στον πλανήτη είναι υπέρ-αρκετά να μας ντύσουν όλους!
Η διαδικασία του να αλλάζουμε ένα παλιό ρούχο δίνοντάς του μια καινούρια, πιο μοντέρνα ταυτότητα και αξία, πραγματικά μάς εξιτάρει και από εκεί αντλούμε τον πυρήνα της ηθικής μας ευθύνης ως σχεδιαστές.
Ποιο είναι το concept ως προς το ύφος των ρούχων σας; Και ποια η άποψή σας για τα έμφυλα στερεότυπα και την έκφραση στο ντύσιμο;
L.K.: Η αισθητική του brand μας βασίζεται κυρίως στο ότι αντιμετωπίζουμε τη μόδα ως ένα παιχνιδιάρικο αλλά και καλλιτεχνικό μέσο έκφρασης. Μεγάλο ρόλο παίζει και η διαδικασία με την οποία δημιουργούμε τα ρούχα μας, πολλές φορές μας εμπνέει το ίδιο το ύφασμα και τα υλικά. Μέσα από μια μεγάλη γκάμα χρωμάτων, patterns και υφασμάτων που έχουμε στη διάθεσή μας, δημιουργούμε μια αλλόκοτη mix & match σύνθεση, όπου μπερδεύονται τα δυο στυλ μας: street-wear & Bohemian. Δεν έχουμε βασιστεί ιδιαίτερα στο θέμα της ρευστότητας του φύλου, αλλά περισσότερο στην ελευθερία έκφρασης μέσω της ένδυσης. Δεν θέλουμε σίγουρα να θέσουμε κανένα εμπόδιο για το ”ποιος πρέπει να φοράει τι!», γι’ αυτό και δεν έχουμε κατηγορίες όπως «Άνδρας»/«Γυναίκα». Παρόλα αυτά θεωρούμε ότι το ρούχο δεν κάνει τον άνθρωπο και όποιος αυτοπροσδιορίζεται ως άνθρωπος ή φύλο από τα ρούχα του, χρειάζεται ίσως βαθύτερη εξερεύνηση και αναζήτηση της ταυτότητάς του.
Ποια είναι η απήχηση των δημιουργιών σας στο κοινό στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό;
L.K.: Μέσα από τη μικρή μας εμπειρία, διότι το brand σε λίγο καιρό θα κλείσει τα δύο του χρόνια, έχουμε δεχθεί μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό για την αισθητική μας ως «fresh & new», όπως είναι τα πιο συχνά σχόλια! Κάτι που μας βοηθάει πολύ είναι το feedback του κόσμου, έτσι ώστε να βρίσκουμε και να καταλαβαίνουμε το κοινό μας όλο και καλύτερα. Ο έντονος ενθουσιασμός του κόσμου είναι μεγάλη ανταμοιβή και boost για να συνεχίζουμε να δημιουργούμε με την ίδια όρεξη και πάθος! Στην Ελλάδα είναι πιο δύσκολο το κομμάτι της ευαισθητοποίησης αλλά και έννοιες όπως upcycling & reworked second hand δεν είναι τόσο γνωστές.
Είμαστε θετικές ότι σιγά σιγά θα εξοικειωθούμε περισσότερο ως χώρα και θα ενσωματώσουμε τέτοιες πρακτικές στην καθημερινότητά μας, με περισσότερο ενδιαφέρον για την κυκλική οικονομία.
Όσον αφορά το εξωτερικό, είμαστε αρκετά τυχερές διότι λόγω του φυσικού μας πια καταστήματος στη Ναύπακτο (οδός Σισμάνη 22, στο λιμάνι), έχουμε τουρισμό από διάφορα μέρη του κόσμου. Στο εξωτερικό ο κόσμος είναι πιο εξοικειωμένος με τις πρακτικές μας, οπότε καλούμαστε να εξηγούμε πολύ λιγότερο για το project μας. Και έχει τεράστιο ενδιαφέρον για εμάς ο extra ενθουσιασμός τους, που τελικά βασίζεται στην αισθητική μας!
Έχετε κάποια πρόσφατα νέα καθώς και σχέδια για το μέλλον που θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας;
L.K.: Στην ανερχόμενη συλλογή μας SS24 Collection που θα τη βρείτε στο e-shop μας σε λίγο καιρό, καθώς και στο Instagram μας όπου ανεβάζουμε τα πιο μοναδικά upcycling κομμάτια μας, θα ανακαλύψετε μια σειρά αξεσουάρ από πανιά-αετούς (waste) Kite Surf & μια συνεργασία με αξεσουάρ φτιαγμένα από συμπιεσμένα πλαστικά καπάκια (waste plastic bottles). Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι γι’ αυτήν την συλλογή και είναι κάτι που ετοιμάζουμε καιρό. We can’t wait! Let’s minimize waste Kiddos!
The Lost Kids ένα μοντέρνο brand που όπως τα “χαμένα παιδιά” του Πίτερ Παν δεν σταματάει ποτέ να ονειρεύεται!