Το 62% των καταναλωτών δεν θα αγόραζε ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο γιατί δεν γνωρίζει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, που είναι το βασικό στοιχείο της αυτονομίας του. Αυτό είναι το αποτέλεσμα μιας έρευνας αγοράς που διεξήχθη από το “Green Finance Institute”, την εταιρεία που δραστηριοποιείται στη Μ. Βρετανία και βοηθάει τις επιχειρήσεις να μεταβούν στην λεγόμενη «βιώσιμη οικονομία».
Η εμπειρία της γρήγορης υποβάθμισης των μπαταριών κινητών τηλεφώνων και φορητών υπολογιστών, σε συνάρτηση με το υψηλό κόστος αντικατάστασης των μπαταριών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οδηγεί τους καταναλωτές σε αυτή την απόφαση. Είναι σημαντικό λοιπόν να βρεθεί μια διαδικασία πιστοποίησης που θα διασφαλίζει την “υγεία” των μπαταριών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, παρέχοντας έτσι εγγύηση στους νέους αγοραστές για συγκεκριμένη διάρκεια ζωής.
Αυτό θα αυξήσει τις πωλήσεις των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων,την στιγμή που εκατοντάδες εταιρείες μίσθωσης παγκοσμίως βγαίνουν στην αγορά πουλώντας ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν εκμεταλλευτεί τα προηγούμενα χρόνια. Οι κατασκευαστές οχημάτων γνωρίζουν την νοοτροπία των καταναλωτών και είναι αυτές που παρέχουν εγγυήσεις μπαταρίας για καλή λειτουργία για οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα (εναλλακτικά). Με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα οι μπαταρίες ενός τυπικού εταιρικού αυτοκινήτου τεσσάρων ετών, σίγουρα θα έχει ακόμη μεγάλο περιθώριο χιλιομέτρων να διανύσει μέχρι το τέλος της εγγύησης.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Μ. Βρετανία ο μέσος όρος των χιλιομέτρων των εταιρικών αυτοκινήτων στα 4 χρόνια είναι 85.000 χιλιόμετρα, γεγονός που δίνει την δυνατότητα στους επόμενους κατόχους να το οδηγήσουν για άλλα 80.000 χιλιόμετρα μέσα στο πλαίσιο της εγγύησης. Από την άλλη σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των αναλύσεων για τις μπαταρίες, η ανθεκτικότητα τους είναι καλύτερη από ότι αρχικά αναμένονταν. Άλλες εταιρείες όπως για παράδειγμα η νεοεισερχόμενη “Zeekr”, προσφέρει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα στην Ευρώπη με 10ετή εγγύηση ή 200.000 χιλιόμετρα.
Δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε και την έρευνα της “Aviloo” η οποία αποκάλυψε ότι η οδηγική συμπεριφορά ενός οδηγού παίζει καθοριστικό ρόλο στην προστασία της υγείας των μπαταριών. Έχοντας μελετήσει 402 ηλεκτρικά οχήματα της ίδιας μάρκας, διαπιστώθηκε ότι οι οδηγοί με υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας “γερνούσαν” τις μπαταρίες των οχημάτων τους πιο γρήγορα, απαιτώντας περισσότερους κύκλους φόρτισης.
Στις ΗΠΑ, η ανάλυση της εταιρείας “Recurrent”, βασισμένη σε 15.000 ηλεκτρικά οχήματα βρήκε χαμηλό ποσοστό αστοχίας μιας μπαταρίας (μόλις στο 1,5%), ενώ μελέτες έχουν βρει ότι τα EV χάνουν 30 έως 60 χιλιόμετρα της μέγιστης αυτονομίας στα πρώτα 30.000 χλμ. Από αυτό το σημείο όμως και έπειτα η φθορά της μπαταρίας είναι σαφώς μικρότερη.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ