Στην Αθήνα, online και στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση – Δωρεάν

Για περισσότερα από 10 χρόνια, το Ίδρυμα Ωνάση παίρνει θέση με πράξεις, προγράμματα, συνεργασίες, εργαστήρια και εκπαιδεύσεις για τα άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και τις οικογένειές τους. Φέτος, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού στις 2 Απριλίου, το Ίδρυμα Ωνάση αφιερώνει ολόκληρο τον μήνα στους ανθρώπους και τις δράσεις που μπορούν να δημιουργήσουν μια καλύτερη θέση στην κοινωνία για τα άτομα με ΔΑΦ.

Τι είναι αυτό που αναζητούν τα παιδιά, οι έφηβοι και οι ενήλικες με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος; Τι θέλουν οι οικογένειές τους; Τι ζητούν οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της Ειδικής Αγωγής; Εκπαίδευση, ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, ενσυναίσθηση, αποδοχή, ισότητα, συμπερίληψη, ενδυνάμωση, ευκαιρίες, είναι μόλις λίγες από τις λέξεις που θα μπορούσαν να αποτελούν μέρος των απαντήσεων σε αυτά τα δύσκολα και τόσο καίρια ερωτήματα. Ή, απλά, μια καλύτερη θέση για τα άτομα με ΔΑΦ στην κοινωνία.

Σήμερα, υπολογίζεται πως ένας όλο και μεγαλύτερος αριθμός παιδιών λαμβάνει διάγνωση Διαταραχής Αυτιστικού Φάσματος. Ένας αριθμός που μεταφράζεται σε εκατομμύρια παιδιά και ενήλικες σε όλο τον κόσμο και, ταυτοχρόνως, αγγίζει όλη την κοινωνία με πολλούς τρόπους. Το Ίδρυμα Ωνάση, από το 2012, αγκαλιάζει έμπρακτα και σταθερά τη διαφορετικότητα, ενθαρρύνοντας θετικότερες στάσεις και συμπεριφορές και επενδύει στην εκπαίδευση και την ενημέρωση.

Φέτος, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού στις 2 Απριλίου, το Ίδρυμα Ωνάση πολλαπλασιάζει τις μέρες και τις νύχτες αφιερώνοντας ολόκληρο τον μήνα σε ένα πλήθος εκπαιδευτικών δράσεων. Για τον λόγο αυτόν, απευθύνεται σε διαφορετικές ομάδες κοινού:

Στους γονείς που ψάχνουν να βρουν τη θέση τους μέσα στη θεραπευτική παρέμβαση του παιδιού τους, συμμετέχοντας στο «Μαθαίνοντας μαζί: Βιωματικό εργαστήριο για γονείς παιδιών με ΔΑΦ», στις οικογένειες που δίνουν στις νότες τη θέση των λέξεων και επικοινωνούν μέσα από τη μουσική με το πρόγραμμα «Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό», στους ειδικούς παιδαγωγούς, θεραπευτές, επαγγελματίες ψυχικής υγείας, γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό του Ωνάσειου Νοσοκομείου, αλλά και σε όποιους άλλους θέλουν να ενημερωθούν και να εκπαιδευτούν γύρω από τη ΔΑΦ. Ειδικά διαμορφωμένα προγράμματα, όπως τα «Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό | Βιωματικά εργαστήρια 2023-2024 για εκπαιδευτικούς» και «Στην καρδιά του αυτισμού», στοχεύουν στη δημιουργία ενός πιο δίκαιου, συμπεριληπτικού και, τελικά, δημοκρατικού κόσμου για τα άτομα με ΔΑΦ.

Μέχρι να γίνει αυτονόητο πως είναι η αγάπη κι η γνώση που μεταδίδονται κι όχι ο αυτισμός, μέχρι να έχουν όλα τα άτομα με ΔΑΦ μία καλύτερη θέση στην κοινωνία, τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Ιδρύματος Ωνάση θα συνεχίσουν να αφιερώνονται και να αφιερώνουν μέρες και νύχτες στον ίδιο σκοπό.

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ONASSIS EDUCATION ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ

Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό
Για παιδιά 5-7 και 8-11 ετών και τους γονείς τους

Σάββατα, 30 Μαρτίου και 6, 13, 20, 27 Απριλίου 2024 І 10:00-12:00 & 12:00-14:00
Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

To επιτυχημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει για εντέκατη χρονιά. Ο μαγικός κόσμος της μουσικής ξεκλειδώνει τη χαρά, την επικοινωνία, τα συναισθήματα και τις ψυχοκοινωνικές δεξιότητες των παιδιών μέσα από απρόσμενες διασκεδαστικές δραστηριότητες. Μπείτε στον ρυθμό του.

Το Ίδρυμα Ωνάση επενδύει σταθερά στην εκπαίδευση των ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και φέτος υλοποιεί για εντέκατη χρονιά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό». Μια ομαδική μουσική εμπειρία που φέρνει σε επαφή μεικτές ομάδες παιδιών, με και χωρίς ΔΑΦ, μαζί με τους γονείς τους, ενθαρρύνοντας την αυτοέκφραση, προάγοντας τις κοινωνικές δεξιότητες και ενισχύοντας τη συναισθηματική ωρίμανση του κάθε παιδιού.

Εδώ, «γλώσσα επικοινωνίας» γίνονται οι νότες, οι ήχοι και ο ρυθμός, ενώ το πιάνο ή το σαξόφωνο αποτελούν τα μέσα αυτής της επικοινωνίας. Αναγνωρίζοντας τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού, αναπτύσσεται η ομαδικότητα μέσα από την κίνηση, τους ήχους και τον ρυθμό. Σε αυτό το μουσικό εργαστήριο, δημιουργείται ένα ασφαλές περιβάλλον όπου μουσικοί, ειδικοί παιδαγωγοί, γονείς και παιδιά γνωρίζονται, αλληλεπιδρούν, παίζουν και τραγουδούν όλοι μαζί.

Στόχος του εργαστηρίου είναι, μέσα από την εμπειρία και τη δημιουργικότητα, όλα τα παιδιά, με και χωρίς ΔΑΦ, να μπορέσουν να απελευθερώσουν τις δυνάμεις τους, να συνδεθούν με τους γύρω τους και να ενσωματωθούν στην ομάδα.

Συντελεστές
Χριστίνα Παπανδρέου: Μουσικός (Πιάνο)
Δέσποινα Ροδοπούλου: Ειδική Παιδαγωγός
Δήμητρα Τόκα: Ειδική Παιδαγωγός
Τζίνα Παπαμιχαήλ: Ειδική Παιδαγωγός
Guido De Flaviis: Μουσικός (Σαξόφωνο)

Πληροφορίες
Απευθύνεται σε: Παιδιά 5-7 ετών και 8-11 ετών και τους γονείς τους
Διάρκεια Προγράμματος: 5 συναντήσεις των 120 λεπτών
Τοποθεσία Διεξαγωγής: Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, Γαλαξία 2
Ημερομηνίες και ώρες Διεξαγωγής: Κύκλοι εργαστηρίων στη Στέγη 2024
Τα Σάββατα, 30 Μαρτίου και 6, 13, 20, 27 Απριλίου 2024
Παιδιά 5-7 ετών: 10:00-12:00
Παιδιά 8-11 ετών: 12:00-14:00
Για τη συμμετοχή σας, παρακαλούμε συμπληρώστε την αίτηση ενδιαφέροντος.

Προϋποθέσεις Συμμετοχής: Κάθε παιδί θα συνοδεύεται μόνο από έναν γονέα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, δίνεται η ευκαιρία συμμετοχής στο εργαστήριο και σε συγγενείς πρώτου βαθμού, όπως αδέλφια.
Η πρώτη συνάντηση κάθε κύκλου απευθύνεται μόνο στους γονείς που θα συνοδεύουν τα παιδιά στο εργαστήριο.
Είναι υποχρεωτική η συμμετοχή σε όλες τις συναντήσεις του κύκλου.

Πληροφορίες: Τ.: 210 3713000 Email: [email protected]

Μαθαίνοντας μαζί: Βιωματικό εργαστήριo για γονείς παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Δευτέρα 1 Απριλίου 19:00 – 20:00, Δευτέρα 8 & 15 Απριλίου 17:30-20:30 І Αμφιθέατρο, Διδασκαλείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου

Για έναν γονέα που μεγαλώνει παιδί με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), ο δρόμος είναι μακρύς και γεμάτος προκλήσεις. Με την ολοένα αυξανόμενη συχνότητα εμφάνισης της ΔΑΦ τα τελευταία χρόνια, κρίνονται αναγκαίες η κατανόηση και η αποδοχή, σε συνδυασμό με πρακτικές μεθόδους υποστήριξης και παρέμβασης. Δηλώστε συμμετοχή στο βιωματικό εργαστήριο και μάθετε πώς μπορείτε να γίνετε μέρος μιας ολοκληρωμένης θεραπευτικής παρέμβασης στο παιδί σας.

Τι είναι ο αυτισμός; Ποια είναι η πορεία ενός παιδιού από τη μέρα της διάγνωσής του έως τον παρόντα χρόνο; Ποιες αλλαγές έρχονται και ποιες είναι οι προκλήσεις για κάθε μέλος της οικογένειας; Πώς μπορεί ο κάθε γονέας να γίνει μέρος της θεραπευτικής παρέμβασης;
Με αφορμή την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση στο έργο του Εργαστηρίου Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας, διοργανώνεται αυτό το βιωματικό εργαστήριο, ανταποκρινόμενο στην επιτακτική ανάγκη και επιθυμία των γονέων παιδιών με ΔΑΦ για γνώση και πληροφόρηση.

Ελάτε να μοιραστείτε μαζί μας την εμπειρία και τα ζητήματα που σας απασχολούν γύρω από τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Συζητήστε τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να διαχειριστείτε αποτελεσματικά τις αλλαγές που επιφέρει μια διάγνωση, τις σύνθετες και τόσο διαφορετικές ανάγκες των παιδιών με ΔΑΦ μέσα στην κοινωνία του σήμερα, αλλά και τις κατάλληλες θεραπευτικές προσεγγίσεις, ώστε τα παιδιά σας να μπορέσουν να αξιοποιήσουν πλήρως τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους.

Γίνετε μέρος της ολοκληρωμένης θεραπευτικής παρέμβασης στο παιδί σας. Αποδεχτείτε την πρόσκληση του Ιδρύματος Ωνάση και του Εργαστηρίου Ειδικής Αγωγής και Συμβουλευτικής της Οικογένειας, παρακολουθήστε αυτό το βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο και βρείτε κατευθύνσεις και γνώση για τα ζητήματα που σας απασχολούν μέσα από αναστοχαστικές και διαδραστικές διεργασίες.

Θεματικές Ενότητες
• 1η συνάντηση: Παρουσίαση του εργαστηρίου
• 2η συνάντηση: «Τι είναι ο αυτισμός; Τι γνωρίζω; Τι προσδοκώ από τις συναντήσεις μας;» (Σεμιναριακή Διάλεξη & Βιωματικές Ασκήσεις)
• 3η συνάντηση: Αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων – Συστημική Ανάλυση της Συμπεριφοράς – Νατουραλιστικό μοντέλο (Σεμιναριακή Διάλεξη)
• Διαχείριση συμπεριφοράς – Κλείσιμο σεμιναρίου με θεωρητικό σκέλος & βιωματικές ασκήσεις (Σεμιναριακή Διάλεξη & Βιωματικές Ασκήσεις)

Συντελεστές
Αγγελική Γενά: Κλινική Ψυχολόγος, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Αθηνών
Μάρα Μπαδρουνιώτη: Σχολική Ψυχολόγος
Δήμητρα Μπασδέκη: Ειδική Παιδαγωγός
Αρετή Στεφανάκη: Υπ. Διδάκτωρ, Ειδική Παιδαγωγός

Πληροφορίες
Απευθύνεται σε: Γονείς παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Διάρκεια Προγράμματος: 1 ωριαία συνάντηση και 2 συναντήσεις των 180 λεπτών
Τοποθεσία διεξαγωγής: Αμφιθέατρο, Διδασκαλείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου
Κόστος συμμετοχής: Δωρεάν
Προϋποθέσεις Συμμετοχής: Η παρουσία των συμμετεχόντων είναι υποχρεωτική και στις 3 συναντήσεις του προγράμματος.
Στο τέλος του εργαστηρίου θα δοθεί στους συμμετέχοντες υλικό για περαιτέρω μελέτη και αξιοποίηση.
Διαδικασία αίτησης και επιλογής: Για τη συμμετοχή σας, παρακαλούμε συμπληρώστε την αίτηση ενδιαφέροντος.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Πληροφορίες: Τ.: +30 210 371 3000 Email: [email protected]

Στην καρδιά του αυτισμού με ειδικούς παιδαγωγούς, θεραπευτές και επαγγελματίες ψυχικής υγείας

Τρίτες 9, 16 & 23 Απριλίου 2024 І 17:00-19:00 І Διαδικτυακά, μέσω ψηφιακής πλατφόρμας

Μάθετε πώς μπορείτε να βοηθήσετε παιδιά, εφήβους και ενήλικες με αυτισμό να διαχειριστούν θετικά μια επίσκεψη στο νοσοκομείο. Γίνετε εσείς οι επαγγελματίες που μεθοδικά θα μετατρέψουν το άγχος και την αναστάτωση των ιατρικών εξετάσεων σε θετική εμπειρία, αλλάζοντας την ποιότητα ζωής των ανθρώπων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.

Η επίσκεψη στο νοσοκομείο μπορεί να αποτελεί μια πρόκληση για τα άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Παιδιά, έφηβοι, ενήλικες και οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν συχνά μεγάλες δυσκολίες ακόμα και για τις πιο απλές και αναγκαίες ιατρικές εξετάσεις.
Αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα συνεχίζεται με επιτυχία, έχοντας ως στόχο την εξοικείωση στη χρήση εκπαιδευτικού υλικού και στη δημιουργία εξατομικευμένων κοινωνικών ιστοριών, πρακτικών συμβουλών και βημάτων που θα προετοιμάσουν τα άτομα με ΔΑΦ κάθε ηλικίας να «πάνε στον γιατρό» για καρδιολογικές εξετάσεις.
Πώς αντιμετωπίζουμε έναν άγνωστο χώρο; Την αναμονή, τα μηχανήματα, το άγγιγμα από γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό; Βρείτε απαντήσεις, συμβουλές και βοηθήστε τα άτομα με ΔΑΦ και τους συνοδούς τους να προετοιμαστούν κατάλληλα και μεθοδευμένα για την επίσκεψή τους στο νοσοκομείο και συμβάλλετε ώστε μια αγχώδης διαδικασία να μετατραπεί σε θετική εμπειρία, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής τους.

Συντελεστές
Κατερίνα Δροσινού: Ειδική Παιδαγωγός, Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής, M.SC. Σχολικής Ψυχολογίας, Μέλος της Επιστημονικής Ομάδας των Ερευνητικών και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος Ωνάση.

Πληροφορίες
Απευθύνεται σε: Ειδικούς παιδαγωγούς, θεραπευτές και επαγγελματίες ψυχικής υγείας
Διάρκεια Προγράμματος: 3 συναντήσεις των 120 λεπτών
Διαδικασία Αίτησης και Επιλογής: Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι δωρεάν, μετά από διαδικτυακή εγγραφή.
Διαδικασία αίτησης: Για τη συμμετοχή σας, παρακαλούμε συμπληρώστε τη φόρμα εγγραφής.
Πληροφορίες: Τ.: 210 3713000 Email: [email protected]

Προϋποθέσεις Συμμετοχής, Σκοπός και Μεθοδολογία του Προγράμματος

  • Η διαδικτυακή παρουσία των συμμετεχόντων είναι υποχρεωτική και στις 3 συναντήσεις του προγράμματος.
  • Εξοικείωση με τα εγχειρίδια που έχουν εκδοθεί από την επιστημονική ομάδα του εκπαιδευτικού προγράμματος «Στην καρδιά του αυτισμού».
  • Εκπαίδευση στην εξατομικευμένη χρήση του εκπαιδευτικού εγχειριδίου κοινωνικών ιστοριών.

Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό
Βιωματικά εργαστήρια 2023-2024 για εκπαιδευτικούς

Τετάρτη 17 & 24 Απριλίου 2024 І 17:00-19:00 & 19:00-21:00 І Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Η μουσική είναι επικοινωνία. Είναι χαρά και μέσο αλληλεπίδρασης. Αγγίζει τις πιο ευαίσθητες χορδές όλων, ειδικά των παιδιών. Το επιτυχημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό» επιστρέφει για μία ακόμη χρονιά ως εργαλείο για κάθε επαγγελματία που δουλεύει με παιδιά τα οποία ανήκουν στο ευρύ φάσμα του αυτισμού, δημιουργώντας μια πόρτα επαφής, σύνδεσης, διασκέδασης και συναισθηματικής έκφρασης. Ανοίξτε την με νότες και ρυθμό.

Είστε επαγγελματίας στον χώρο της Ειδικής Αγωγής; Δουλεύετε με παιδιά με και χωρίς Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ); Αν ψάχνετε ένα δομημένο και δοκιμασμένο εργαλείο για να ξεκλειδώσετε και να απελευθερώσετε τις δυνάμεις, τη συναισθηματική και αισθητηριακή έκφραση, την επικοινωνία αλλά και τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών, δηλώστε συμμετοχή σε αυτό το βιωματικό εργαστήριο.
Η επιτυχία του εκπαιδευτικού προγράμματος του Ιδρύματος Ωνάση «Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό», που πραγματοποιείται για έντεκα χρόνια, γίνεται η αφορμή και ο λόγος δημιουργίας ενός εργαστηρίου που θα δώσει σε κάθε ενδιαφερόμενο επαγγελματία τα εργαλεία που χρειάζεται, ώστε να μπορεί να φέρει σε επαφή με τη μουσική μεικτές ομάδες παιδιών, με και χωρίς ΔΑΦ.
Μάθετε πώς μπορείτε να προσφέρετε μια ομαδική, μουσική και διασκεδαστική εμπειρία, όπου ενθαρρύνεται η αυτοέκφραση, προάγονται οι κοινωνικές δεξιότητες, ενισχύονται η συναισθηματική ωρίμανση και η αναγνώριση της μοναδικότητας του κάθε παιδιού. Φέρτε τα παιδιά σε επαφή με τη μουσική και καθοδηγήστε τα σε μια ευεργετική συνθήκη, τόσο για τα ίδια όσο και για την οικογένειά τους.

Συντελεστές
Χριστίνα Παπανδρέου: Μουσικός (Πιάνο)
Δέσποινα Ροδοπούλου: Ειδική Παιδαγωγός
Δήμητρα Τόκα: Ειδική Παιδαγωγός
Τζίνα Παπαμιχαήλ: Ειδική Παιδαγωγός
Guido De Flaviis: Μουσικός (Σαξόφωνο)
Σχεδιασμός Δράσεων: Χριστίνα Παναγιωτάκου, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ιδρύματος Ωνάση

Πληροφορίες
Απευθύνεται σε: Εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικούς παιδαγωγούς, θεραπευτές και επαγγελματίες ψυχικής υγείας
Διάρκεια Προγράμματος: 120 λεπτά
Προϋποθέσεις Συμμετοχής: Κάθε βιωματικό εργαστήριο είναι αυτοτελές και ολοκληρώνεται σε μια δίωρη συνάντηση.
Στο τέλος των βιωματικών εργαστηρίων θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής στους εκπαιδευτικούς και ένα αντίτυπο με τα τραγούδια και τις μελωδίες από το CD «Ένα παράθυρο μικρό».
Πληροφορίες: Τ.: 210 3713000 Email: [email protected]

Διαδικασία Αίτησης και Επιλογής:
Για τον Β’ κύκλο τις Τετάρτες 17 & 24 Απριλίου 2024 | 17:00-19:00 & 19:00-21:00
Η συμπλήρωση της αίτησης ενδιαφέροντος δεν εξασφαλίζει αυτομάτως μια θέση στη δράση.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Boarding Pass στον Αυτισμό
Εκπαιδευτικό εγχειρίδιο με κοινωνικές ιστορίες για θεραπευτές και γονείς παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και ενημερωτικό έντυπο για ταξιδιώτες

Ανοίξτε τα φτερά των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και βοηθήστε αυτά και τις οικογένειές τους να ταξιδέψουν με αεροπλάνο. Γονείς, επαγγελματίες, φροντιστές και ταξιδιώτες, έχετε πλέον το δικό σας «διαβατήριο» και την ευκαιρία να μετατρέψετε μια αγχογόνο διαδικασία σε διασκεδαστική.

Το αεροδρόμιο: Αυτό το άγνωστο περιβάλλον, γεμάτο από ανθρώπους που πάνε κι έρχονται, ηλεκτρονικούς πίνακες, χρώματα, φώτα, καταστήματα, θορύβους και φωνές γίνεται τρομακτικό για τα παιδιά με ΔΑΦ και σχεδόν απαγορευτικό για τις οικογένειές τους που στερούνται την εμπειρία του ταξιδιού. Κι όμως, αν επισκεφθεί κανείς το αεροδρόμιο και μάθει τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει –πώς επιβεβαιώνει την ώρα της πτήσης του, πού δίνει τη βαλίτσα του, πώς κινείται μέσα στον χώρο για να βρει την πύλη αναχώρησης και να περάσει τον έλεγχο–, όλα μετά μοιάζουν παιχνίδι. Δεν χρειάζεται λοιπόν άγχος, μόνο εξοικείωση.
Για τον λόγο αυτόν, στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης σε θέματα που άπτονται του αυτισμού, το Ίδρυμα Ωνάση έχει προχωρήσει στην παραγωγή ενημερωτικού υλικού σε έντυπη και ψηφιακή μορφή. Σε συνδυασμό με τις επιμορφώσεις σε γονείς και παιδιά με ΔΑΦ και στο προσωπικό της ευρύτερης αεροδρομικής κοινότητας, καθώς και με την ενημέρωση των ταξιδιωτών, συμπληρώνεται ένα συστηματικό πρόγραμμα εκπαίδευσης με όλες τις διαδικασίες που προηγούνται ενός αεροπορικού ταξιδιού. Δίνοντας έτσι την ευκαιρία και το “Boarding Pass” σε κάθε παιδί για να πετάξει.

Συντελεστές
Αγγελική Γενά: Κλινική Ψυχολόγος, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Επιστημονική Υπεύθυνη του Προγράμματος
Κατίγκω Χατζηπατέρα-Γιαννούλη: Κλινική Ψυχολόγος, Καθηγήτρια Ψυχολογίας, American College Of Greece, Deree College, Μέλος της Επιστημονικής Ομάδας των Ερευνητικών και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος Ωνάση
Κατερίνα Δροσινού: Ειδική Παιδαγωγός, Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγηής, M.Sc. Σχολικής Ψυχολογίας, Μέλος της Επιστημονικής Ομάδας των Ερευνητικών και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος Ωνάση

Σύλληψη και Σχεδιασμός
Χριστίνα Παναγιωτάκου: Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ιδρύματος Ωνάση

Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων: Κορίνα Δευτεραίου, Δέσποινα Μαρτή, Τζίνα Παπαμιχαήλ
Πληροφορίες
Απευθύνεται σε: Παιδιά με ΔΑΦ, Προσωπικό της ευρύτερης αεροδρομικής κοινότητας
Ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους – θεραπευτές, Γονείς ατόμων με ΔΑΦ

Στην καρδιά του αυτισμού
Πρόγραμμα απευαισθητοποίησης στις ιατρικές εξετάσεις ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος

Το Ίδρυμα Ωνάση, αναγνωρίζοντας τις ανάγκες παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), προχώρησε στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, ώστε οι ιατρικές εξετάσεις να μην αποτελούν πηγή φόβου και άγχους. Κατεβάστε δωρεάν το ψηφιακό υλικό και βοηθήστε τα άτομα με ΔΑΦ και τις οικογένειές τους «να πάνε στον γιατρό».

Μια επίσκεψη σε νοσοκομείο για καρδιολογική ή άλλη ιατρική εξέταση μπορεί να αποτελεί μια συνηθισμένη εμπειρία για τους περισσότερους ανθρώπους. Για κάποιους άλλους, όμως, ενδεχομένως συνιστά ένα πρωτόγνωρο και επώδυνο βίωμα. Άνθρωποι με λευκές ποδιές, διάδρομοι, μηχανήματα, άγγιγμα, φασαρία, στρες, αντίσταση.
Άτομα με ΔΑΦ κάθε ηλικίας και οι γονείς τους, που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν το άγχος και τον φόβο που προκαλούν όλες οι τυπικές διαδικασίες μιας ιατρικής εξέτασης, από τη λήψη του παραπεμπτικού μέχρι την ολοκλήρωση ενός καρδιολογικού υπέρηχου ή καρδιογραφήματος, δεν είναι πάντα κατάλληλα προετοιμασμένοι για αυτό που ακολουθεί.
Με τη δημιουργία ενός περιεκτικού εκπαιδευτικού εγχειριδίου (με μια σειρά 11 κοινωνικών ιστοριών), όλοι έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τη διαδικασία των καρδιολογικών εξετάσεων, από τον τρόπο προετοιμασίας τους για τις ιατρικές εξετάσεις μέχρι και την παραλαβή των αποτελεσμάτων από το νοσοκομείο. Αντίστοιχα, μέσα από ένα σύντομης έκτασης εκπαιδευτικό φυλλάδιο, το ευρύ κοινό θα ενημερωθεί για τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των ατόμων με ΔΑΦ και θα ανακαλύψει τρόπους με τους οποίους μπορεί να τα διευκολύνει ή να τα βοηθήσει, κατά τη διάρκεια μιας ιατρικής εξέτασης ή επίσκεψης στο νοσοκομείο.
Η πρωτοβουλία «Στην καρδιά του αυτισμού» είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα απευαισθητοποίησης στις ιατρικές εξετάσεις ατόμων με ΔΑΦ, αλλά ταυτόχρονα στοχεύει στην ευρύτερη ενημέρωση όλων.

Συντελεστές
Αγγελική Γενά:Κλινική Ψυχολόγος, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κατίγκω Χατζηπατέρα-Γιαννούλη: Κλινική Ψυχολόγος, Καθηγήτρια Ψυχολογίας, American College Of Greece, Deree College
Κατερίνα Δροσινού: Ειδική Παιδαγωγός, Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής, M.Sc. Σχολικής Ψυχολογίας, Μέλος της Επιστημονικηής Ομάδας των Ερευνητικών και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος Ωνάση.
Εριφύλη Τσιρέμπολου: Ψυχολόγος
Κατερίνα Γιαννακοπούλου: Ειδική Παιδαγωγός, Πρόεδρος ΑΛΜΑ
Το Εκπαιδευτικό εγχειρίδιο και το ενημερωτικό φυλλάδιο δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο και τελούν Υπό Την Αιγίδα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύλληψη και Σχεδιασμός
Χριστίνα Παναγιωτάκου: Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ιδρύματος Ωνάση

Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων: Κορίνα Δευτεραίου, Δέσποινα Μαρτή, Τζίνα Παπαμιχαήλ

Πληροφορίες
Απευθύνεται σε: Παιδιά, εφήβους, νεαρούς ενήλικες με ΔΑΦ, γονείς, θεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς και ευρύ κοινό

Ευαισθητοποιώντας την Ελληνική και τη Δημοτική Αστυνομία

Για μια ετερόκλητη κοινωνία, που μπορεί να γίνει καλύτερη μέσα από τη συνεργασία και τη συμπερίληψη, το Ίδρυμα Ωνάση δημιουργεί και διαθέτει ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για την ενημέρωση της Ελληνικής και της Δημοτικής Αστυνομίας σχετικά με τη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ).

Με στόχο την καλύτερη ενημέρωση του προσωπικού της Ελληνικής και της Δημοτικής Αστυνομίας σε όλη την Ελλάδα και μετά την επιτυχή ολοκλήρωση εκπαιδευτικών δράσεων σε αστυνόμους και αξιωματικούς των δύο υπηρεσιών, το ΙΔΡΥΜΑ ΩΝΑΣΗ δημιουργεί –και διαθέτει ψηφιακά– εκπαιδευτικό υλικό χρήσιμο για όλες και όλους που θέλουν να μάθουν περισσότερα για τα άτομα με ΔΑΦ.

Η κυκλοφορία στην πόλη και η προσέλευση σε πολυσύχναστους δρόμους, με έντονα ακουστικά και οπτικά ερεθίσματα, μπορεί να προκαλέσει δυσκολίες και έντονο στρες σε άτομα με ΔΑΦ. Ως αποτέλεσμα, οι ακατάλληλες κοινωνικές συμπεριφορές τους θα μπορούσαν να εκληφθούν , στη χειρότερη περίπτωση, ακόμη και ως διατάραξη της έννομης τάξης. Ένα μικρό φυλλάδιο, επιστημονικά τεκμηριωμένο και συγχρόνως σε απλή γλώσσα, αποτελεί τον βασικό οδηγό για να ενημερωθεί κανείς γύρω από τις συμπεριφορές και τις αντιδράσεις των ανθρώπων με ΔΑΦ. Επίσης, το φυλλάδιο περιέχει πρακτικές συμβουλές για το πώς μπορούν ο καθένας και η καθεμία από εμάς να συνδράμουν και να διευκολύνουν τους συνανθρώπους μας.
Το Ίδρυμα Ωνάση αγκαλιάζει έμπρακτα και σταθερά τη διαφορετικότητα, ενθαρρύνοντας θετικότερες στάσεις και συμπεριφορές και επενδύοντας στην εκπαίδευση και την ενημέρωση. Ακούμε, ενημερωνόμαστε, αποδεχόμαστε.

Συντελεστές
Αγγελική Γενά:Κλινική Ψυχολόγος, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κατίγκω Χατζηπατέρα-Γιαννούλη: Κλινική Ψυχολόγος, Καθηγήτρια Ψυχολογίας, American College Of Greece, Deree College
Κατερίνα Δροσινού: Ειδική Παιδαγωγός, Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής, M.Sc. Σχολικής Ψυχολογίας, Μέλος της Επιστημονικηής Ομάδας των Ερευνητικών και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος Ωνάση.
Εριφύλη Τσιρέμπολου: Ψυχολόγος

Πληροφορίες
Απευθύνεται σε προσωπικό της Ελληνικής και της Δημοτικής Αστυνομίας

«Ένα παράθυρο μικρό»
Τραγούδια και μελωδίες για παιδιά με και χωρίς Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)

Η χαρά, η φιλία και τα συναισθήματα γίνονται νότες και τραγούδια για όλα τα παιδιά, με την υπογραφή του μουσικοσυνθέτη Δημήτρη Παπαδημητρίου και του ποιητή Μιχάλη Γκανά. Ένα CD που διατίθεται από το Ίδρυμα Ωνάση.

«Ένα παράθυρο μικρό» άνοιξε μελωδικά για παιδιά με και χωρίς ΔΑΦ, γονείς, παιδαγωγούς και φίλους. Ο μουσικοσυνθέτης Δημήτρης Παπαδημητρίου και ο ποιητής Μιχάλης Γκανάς, ακολουθώντας τον ρυθμό και τους στόχους του επιτυχημένου εκπαιδευτικού προγράμματος «Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό», δημιούργησαν μελωδίες και στίχους που, μέσα από ρυθμικά μοτίβα, έγιναν το δημιουργικό μέσο για να ενισχυθούν με ασφαλή και ευχάριστο τρόπο ο αυθορμητισμός και η ευέλικτη σκέψη.
Όλοι μαζί τραγουδάμε για να γίνει πιο εύκολη η κατανόηση απλών καθημερινών στιγμών, συναισθημάτων, αντιδράσεων, αλλά και για να μοιραστούμε τη ζωή μας με περισσότερη μουσική και έμπνευση.
Μια μουσική συλλογή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο περιβάλλον του σχολείου, αλλά και στο σπίτι, και να γίνει αφετηρία για τη βελτίωση των σχέσεων με τους συμμαθητές και τους γονείς, ενισχύοντας την επικοινωνία και την κοινωνική αλληλεπίδραση των παιδιών με ΔΑΦ. Δύο από τις μουσικές συνθέσεις –«Μπαμπά πού πάμε» και «Ένα παράθυρο μικρό»– απευθύνονται πρώτα στους «μεγάλους».

Συντελεστές
Δημήτρης Παπαδημητρίου: Μουσικοσυνθέτης
Μιχάλης Γκανάς: Στιχουργός
Η σειρά ολοκληρώνεται με δύο μουσικές συνθέσεις ενός μουσικού και μιας παιδαγωγού που συμμετείχαν στο εργαστήριο, του Guido de Flaviis (μουσική) και της Τζίνας Παπαμιχαήλ (στίχοι).

Συμμετέχουν οι
Χρήστος Θηβαίος: ερμηνευτής
Βερόνικα Δαβάκη: ερμηνεύτρια
Δημήτρης Τσάκας: σαξόφωνο
Ρόζη Μαστροσάββα: μαέστρος
Παιδική Χορωδία Rosarte
Δήμητρα Καλλιόπη Καλούμενου: solo

Σύλληψη και Σχεδιασμός
Χριστίνα Παναγιωτάκου: Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ιδρύματος Ωνάση

Πληροφορίες
Απευθύνεται σε: Εκπαιδευτικούς, ειδικούς παιδαγωγούς, παιδιά με και χωρίς ΔΑΦ, γονείς

Ανακαλύψτε περισσότερες δράσεις όπου το Onassis Education διοργανώνει και συμμετέχει στο πλαίσιο του «Απρίλιος 2024: Μήνας Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό με παράλληλες Δράσεις σε όλη την Αθήνα»
• 02.04.2024, 18:00-20:00
Συμμετοχή στην ημερίδα «Παλαιό Φάληρο: Πόλη φιλική προς τον Αυτισμό», στον Πολυχώρο του Δήμου Π. Φαλήρου. Μάθετε περισσότερα.

• 13-14.04.2024
Συμμετοχή στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Εκπαίδευση και Πολιτισμός στον 21ο αιώνα» στη Λεόντειο Σχολή Αθηνών

• 21.04.2024, 09:00-21:00
Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης – Διανομή εκπαιδευτικού υλικού, στο πλαίσιο του Ποσειδώνιου Ημιμαραθώνιου στη Μαρίνα Φλοίσβου.