Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που κατατέθηκε από το υπουργείο περιλαμβάνει είκοσι τεχνικά έργα, μεταξύ των οποίων η αντικατάσταση 11 γεφυρών και πεζογεφυρών εντός του αστικού ιστού
Συντήρηση και ενίσχυση των υφιστάμενων υποδομών κατά μήκος της περιφερειακής τάφρου Θεσσαλονίκης και κατασκευή νέων πρόσθετων έργων, που θα ενισχύσουν την προστασία της Θεσσαλονίκης από πλημμυρικά φαινόμενα και κατολισθήσεις, προβλέπει η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που κατατέθηκε για διαβούλευση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και έλαβε σήμερα το «πράσινο φως» από τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης.
Όπως επισήμανε στη συνεδρίαση της Επιτροπής ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Κώστας Γιουτίκας, η περιφερειακή τάφρος είναι ένα τεχνητό ρέμα υπερτοπικής σημασίας που διαπερνά τρεις δήμους (Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας – Χορτιάτη) και έχει συνολικό μήκος 9 χιλιομέτρων. Η τάφρος συγκεντρώνει τα νερά των χειμάρρων και των αγωγών των ομβρίων υδάτων, τα οποία μεταφέρει στον Θερμαϊκό Κόλπο, στο σημείο δίπλα στη Σχολή Δικαστών. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που κατατέθηκε από το υπουργείο περιλαμβάνει είκοσι τεχνικά έργα, μεταξύ των οποίων η αντικατάσταση 11 γεφυρών και πεζογεφυρών εντός του αστικού ιστού ώστε να ενισχυθεί η ασφάλεια στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων και των πεζών, οριοθετήσεις της τάφρου και των ρεμάτων που συμβάλλουν σε αυτήν, σταθεροποιήσεις πρανών, συντηρήσεις και καθαρισμοί, κατασκευή νέων αναχωμάτων όπου αυτά είναι απαραίτητα καθώς και τεχνικά έργα προστασίας από κατολισθήσεις. Οι παρεμβάσεις θα γίνουν σε μήκος 6 χιλιομέτρων.
Παρέμβαση στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής έκανε η εκπρόσωπος της Πρωτοβουλίας Κατοίκων Κρυονερίου, Δήμητρα Καρτάλη, η οποία ανέφερε ότι με την ένταξη του ρέματος στο ρυμοτομικό σχέδιο το 1984 μπήκαν σε οικοδομικά τετράγωνα όλα τα αυθαίρετα κτίσματα της περιοχής. Παράλληλα ζήτησε τη λήψη των απαραίτητων μέτρων ασφάλειας και την ενσωμάτωση στους περιβαλλοντικούς όρους, της πρότασης του Δήμου Θεσσαλονίκης για αλλαγή της οριογραμμής του ρέματος Κρυονερίου.
Στο πλαίσιο αυτό η Μητροπολιτική Επιτροπή γνωμοδότησε θετικά για το εν λόγω έργο, με τις 33 προϋποθέσεις που έχει θέσει ήδη η αρμόδια υπηρεσία, με έμφαση στην αποφυγή των ιρλανδικών διαβάσεων σε όλο το μήκος της περιφερειακής τάφρου και με επιπρόσθετο όρο την αποδοχή της πρότασης της Πρωτοβουλίας Κατοίκων Κρυονερίου Άνω Τούμπας για την αυστηρότερη οριοθέτηση του ρέματος, στο όριο των οδών Ιπποδρομίου και Πολυγνώτου, χωρίς να περιλαμβάνονται εντός της οριοθέτησης οι υφιστάμενες πολυκατοικίες.
Στη συνεδρίαση παρέστη, μεταξύ άλλων, ο ανεξάρτητος βουλευτής Μιχάλης Χουρδάκης.