Ύστερα από τα χθεσινά εγκαίνια από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στην κυκλοφορία παραδόθηκαν, σήμερα, Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025, τα 65 χλμ. από τα 74,8 χλμ. που αφορά το συνολικό έργο και συγκεκριμένα το τμήμα από τον Πύργο μέχρι τον Αλισσό, κοντά στην Πάτρα. Τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα μέχρι το Μιντιλόγλι θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν στην κυκλοφορία έως το τέλος Νοεμβρίου, με βάση το χρονοδιάγραμμα.

Μέσω της Ολυμπίας Οδού, η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα καλύπτεται σε μόλις 45 λεπτά, ενώ το ταξίδι από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, με ασφάλεια και άνεση.

«Ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος είναι ένα έργο εθνικής εμβέλειας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας κατά την τελετή εγκαινίων της λειτουργίας του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, στο τμήμα Πύργος – Αλισσός, που πραγματοποιήθηκαν, σήμερα, στον Πύργο Ηλείας, παρουσία του πρωθυπουργού, του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου και του γενικού γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Το συνολικό έργο αφορά στην κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος μήκους 74,8 χιλιομέτρων, με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη. Είναι ένα αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,50μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.

Το έργο περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους:

· H/K Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 0+000)
· Α/Κ ΒΙΠΕ (Χ.Θ. 6+942)
· Η/Κ ΑΛΙΣΣΟΥ (Χ.Θ. 12+725)
· Α/Κ Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 17+733)
· Α/Κ Βάρδα (Χ.Θ. 33+036)
· Α/Κ Κυλλήνη (Χ.Θ. 46+016)
· Α/Κ Γαστούνη (Χ.Θ. 53+675)
· Α/Κ Αμαλιάδα (Χ.Θ. 62+680)
· Α/Κ Πύργος (Χ.Θ. 73+843)

Μητσοτάκης: Εξετάζουμε τον τρόπο να φτάσει ο δρόμος μέχρι και την Τσακώνα

«Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημέρα για τη Δυτική Ελλάδα, καθώς στις 12 το μεσημέρι παραδίδεται στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα, για την ακρίβεια 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα του υπερσύγχρονου, νέου αυτοκινητοδρόμου, που συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο. Είναι ένα έργο, το οποίο στη συνείδηση των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας προσομοίαζε μάλλον με το “Γεφύρι της Άρτας”. Όμως φτάσαμε στο σημείο να μπορούμε να το ολοκληρώσουμε και να το παραδίδουμε με πολύ μεγάλη χαρά και με πολύ μεγάλη υπερηφάνεια». Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ξεκινώντας τη συνέντευξη που έδωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό της Πάτρας MAX FM.

Αναφερόμενος σε όσους έχασαν τη ζωή τους στην παλαιά εθνική οδό Πατρών – Πύργου είπε ότι «ο δρόμος παραδίδεται κυκλοφορία και νομίζω ότι είναι η καλύτερη απόδοση μνήμης στους δεκάδες συμπολίτες μας που έχασαν την ζωή τους σε έναν παλιό, απαρχαιωμένα δρόμο, επειδή κάποιοι προηγούμενοι καθυστέρησαν και δεν κατάφεραν να προσφέρουν στη Δυτική Ελλάδα έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, όπως αυτός που θα ξεκινήσει να λειτουργεί σήμερα».

Σχετικά με τα μέτρα οδικής ασφάλειας που έχουν εφαρμοστεί στην παλαιά εθνική οδό Πατρών – Πύργου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι «η παλιά εθνική οδός θα εξακολουθεί να χρησιμοποιείται, αφού πριν από λίγα χρόνια είχαμε πάρει την απόφαση να επενδύσουμε σημαντικούς πόρους, ώστε να αναβαθμίσουμε την οδική ασφάλεια του υφιστάμενου δρόμου, ο όποιος θα εξακολουθεί να αξιοποιείται».

«Και πράγματι», συνέχισε, «τα έργα αυτά είχαν προκαλέσει τότε και κάποιες αντιδράσεις, αλλά αποδείχθηκε τελικά ότι ήταν σωτηρία, αφού μειώσαμε δραστικά τα θανατηφόρα τροχαία στην παλιά εθνική οδό Πατρών – Πύργου» και συμπλήρωσε: «Ακριβώς το ίδιο μοντέλο παρεμβάσεων, έως ότου ολοκληρωθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος, χρησιμοποιούμε και στο βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης, όπου ήδη έχουν ξεκινήσει αντίστοιχα έργα. Και είναι και αυτός ένας δρόμος που δυστυχώς συνδέεται με πολλά θανατηφόρα και βαριά τροχαία και πιστεύω ότι και εκεί θα έχουμε πολύ θετικά αποτελέσματα».

Επανερχόμενος στο έργο του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, είπε ότι «από σήμερα η Δυτική Ελλάδα θα έχει ένα υπερσύγχρονο δρόμο που θα αλλάξει πραγματικά την ζωή των κατοίκων, των επαγγελματιών και των επισκεπτών».

Άλλωστε, όπως επεσήμανε, «όλη η ακτή της Δυτικής Ελλάδας, από την Αχαΐα μέχρι την Ηλεία, είναι ένας γρήγορα να αναπτυσσόμενος τουριστικός προορισμός» και πρόσθεσε: «Επίσης να μην ξεχνάμε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος έχει πολύ μεγάλη σημασία και για τα νησιά της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς, διότι η βασική σύνδεση παραμένει από το λιμάνι της Κυλλήνης, το οποίο τώρα πια είναι πολύ πιο εύκολα προσβάσιμο».

Όσον αφορά την ολοκλήρωση των εργασιών στα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα που αποτελούν το τελευταίο κομμάτι του αυτοκινητόδρομου προς στην Πάτρα, ο πρωθυπουργός είπε ότι «πρόθεσή μας είναι να μπορέσουμε αυτό να το δώσουμε στην κυκλοφορία ανήμερα της μεγάλης γιορτής της Πάτρας, του Αγίου Ανδρέα, στις 30 Νοεμβρίου του 2025, δηλαδή σε λίγους μήνες από τώρα, ώστε να έχουμε πια ολοκληρώσει όλον τον δρόμο και να κλείσει οριστικά αυτή η εκκρεμότητα».

Μιλώντας για το πώς υποδέχθηκαν οι κάτοικοι το έργο του νέου αυτοκινητόδρομου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην επίσκεψη που πραγματοποίησε στην Αμαλιάδα μετά την χθεσινοβραδινή τελετή των εγκαινίων, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Η πρώτη αντίδραση των συμπολιτών που συνάντησα, μου θύμισε λίγο την αντίδραση που εισέπραξα στο μετρό της Θεσσαλονίκης. Δηλαδή, μέχρι να δουν το έργο δεν πίστευαν ότι πράγματι αυτό το οποίο πάρα πολλοί τους είχαν υποσχεθεί στο παρελθόν, αυτή τη φορά έγινε πραγματικότητα. Αυτό σίγουρα μας δίνει μεγάλη χαρά, αλλά μας γεμίζει και με ευθύνη».

Σε αυτό το σημείο ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην νότια επέκταση του αυτοκινητόδρομου και σημείωσε: «Προφανώς η δουλειά μας δεν σταματάει εδώ, αλλά πρέπει να εξετάσουμε και τον τρόπο με τον οποίο ο δρόμος θα φτάσει τελικά, όχι μόνο στην Αρχαία Ολυμπία, αλλά μέχρι και την Τσακώνα. Είναι ένα δύσκολο κομμάτι η νότια επέκταση του δρόμου, όμως πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να λύσουμε και αυτό το πρόβλημα και να εξασφαλίσουμε την χρηματοδότηση. Θα αρχίσουμε από τώρα να μελετάμε την περαιτέρω επέκταση του δρόμου προς τα νότια, ώστε να γίνει η οριστική σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με την περιοχή της Μεσσηνίας».