Συνεχίζουν να αυξάνονται οι αφίξεις επισκεπτών στη χώρα μας, αντανακλώντας τη διαρκή ζήτηση σε βασικές διεθνείς αγορές, σύμφωνα με έρευνα της GBR Consulting. Από τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος προκύπτει ότι οι διεθνείς αφίξεις αυξήθηκαν κατά 4,1% σε ετήσια βάση τον Αύγουστο του 2025/24. Το πρώτο τετράμηνο κατέγραψε +5,8%, ενώ ο Μάιος και ο Ιούνιος παρουσίασαν προσωρινές μειώσεις -2,7% και -1,7% αντίστοιχα. Ωστόσο, η απόδοση ενισχύθηκε κατά την περίοδο αιχμής, με +6,4% τον Ιούλιο και +8,1% τον Αύγουστο.

Οι διεθνείς αφίξεις στα 26 αεροδρόμια αυξήθηκαν κατά 5,6% από τον Σεπτέμβριο του 2025/24. Εξαιρώντας τις αφίξεις κατοίκων που επέστρεψαν μέσω του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών (περίπου το 26% των διεθνών αφίξεων), η συνολική αύξηση ήταν 5,5%.

Τα 10 κορυφαία διεθνή αεροδρόμια αντιπροσώπευαν το 93% της συνολικής διεθνούς κίνησης έως τον Σεπτέμβριο. Η Θεσσαλονίκη κατέγραψε την ισχυρότερη ανάπτυξη μεταξύ αυτών με +10,0% από τον Σεπτέμβριο του 2025/24, ακολουθούμενη από την Αθήνα με +8,7% (ή +9,6% μόνο για μη κατοίκους) και την Κέρκυρα με +5,6%.

Αντιθέτως, η Σαντορίνη κατέγραψε μείωση στις αφίξεις κατά 12,8%. Αυτό συνδέθηκε με την περίοδο αυξημένης σεισμικής δραστηριότητας που ξεκίνησε στα τέλη Ιανουαρίου στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά του νησιού και εντάθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου, με μέγεθος που έφτασε τα 5,0-5,3 πριν υποχωρήσει τον Μάρτιο/Απρίλιο.

Σε όλα τα διεθνή αεροδρόμια εκτός της Αθήνας, οι περισσότεροι ταξιδιώτες προέρχονταν από το Ηνωμένο Βασίλειο (+3,7% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2025/24), ακολουθούμενοι από τη Γερμανία (+6,0%) και την Ιταλία (+5,1%). Μεταξύ των 10 κορυφαίων αγορών, το Ισραήλ παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση (+32,0%), ενώ οι αφίξεις από τη Γαλλία και την Τσεχική Δημοκρατία μειώθηκαν ελαφρώς.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις σε καταλύματα βραχείας διαμονής έχουν αυξηθεί με ταχύτερο ρυθμό από ό,τι στα ξενοδοχεία και κάμπινγκ, τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου το 79% των αφίξεων και το 76% των διανυκτερεύσεων. Στον τομέα των ξενοδοχείων και κάμπινγκ, τα κάμπινγκ αντιπροσωπεύουν λιγότερο από 2%. Η μέση διάρκεια διαμονής παρέμεινε σταθερή στις 4,1 διανυκτερεύσεις για τα ξενοδοχεία και κάμπινγκ και στις 4,7 διανυκτερεύσεις για τα καταλύματα βραχείας διαμονής.

Οι διεθνείς ταξιδιωτικές εισπράξεις παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη φέτος, σημειώνοντας αύξηση +11,6% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2025/24 (εξαιρουμένου του τομέα της κρουαζιέρας), λόγω της υψηλότερης δαπάνης ανά επισκέπτη σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος. Ωστόσο, η μέση δαπάνη ανά άφιξη είναι κάτω από τα επίπεδα του 2023.

Συγκρίνοντας τον Αύγουστο του 2025 με τον Αύγουστο του 2023, οι Αμερικανοί και οι Ιταλοί ξόδεψαν περισσότερα ανά άφιξη, ενώ οι δαπάνες των Βρετανών, και ιδιαίτερα των Γερμανών και Γάλλων επισκεπτών, μειώθηκαν.

Οι περιφερειακές επιδόσεις εξακολουθούν να ποικίλλουν, με ισχυρή ανάπτυξη στο Νότιο Αιγαίο και την Κρήτη – δύο από τις τρεις μεγαλύτερες περιφέρειες όσον αφορά τις ταξιδιωτικές εισπράξεις – ενώ η Αττική κατέγραψε επίσης μέτρια ανάπτυξη. Μεταξύ των μικρότερων περιφερειών, η Πελοπόννησος και η Κεντρική Ελλάδα παρουσίασαν ισχυρές αυξήσεις, ενώ η Ήπειρος και η Δυτική Ελλάδα κατέγραψαν αξιοσημείωτες μειώσεις.

Η εικόνα του ξενοδοχειακού τομέα

Μετά από ένα ισχυρό πρώτο τρίμηνο, η πληρότητα του ξενοδοχειακού τομέα στην Αθήνα μειώθηκε στο δεύτερο και τρίτο τρίμηνο κατά 1,3% και 1,0% αντίστοιχα, ενώ το ADR αυξήθηκε κατά 0,9% και 2,5%. Με το RevPAR να αυξάνεται κατά 2,3% από τον Σεπτέμβριο του 2025/24, η απόδοση σταθεροποιείται φέτος μετά από αρκετά χρόνια ισχυρής ανάπτυξης.

Στη Θεσσαλονίκη, το πρώτο τρίμηνο κατέγραψε ισχυρά επίπεδα πληρότητας με το ADR να παραμένει σε γενικές γραμμές αμετάβλητο, ενώ στο δεύτερο τρίμηνο η τάση αντιστράφηκε. Στο τρίτο τρίμηνο, η πληρότητα μειώθηκε κατά 1,3%, ενώ οι τιμές δωματίων αυξήθηκαν κατά 3,8%. Το RevPAR αυξήθηκε κατά 6,5% από τον Σεπτέμβριο του 2025/24, κυρίως λόγω του υψηλότερου ADR.

Όπως προκύπτει από την έρευνα της GBR Consulting, στον τομέα των θέρετρων, το δεύτερο τρίμηνο κατέγραψε μείωση της πληρότητας κατά 1,6%, αλλά τα έσοδα ανά κατειλημμένο δωμάτιο (POR) αυξήθηκαν κατά 10% σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι. Στο τρίτο τρίμηνο, η πληρότητα παρέμεινε σε γενικές γραμμές σταθερή, ενώ τα έσοδα POR αυξήθηκαν κατά 8,9%.

Το συνολικό RevPAR αυξήθηκε κατά 8,2% από τον Σεπτέμβριο του 2025/24 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Συνολικά, ο δείκτης εσόδων ξενοδοχείων της Μεγάλης Βρετανίας (GBR), που καλύπτει έσοδα ύψους 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ έως τον Σεπτέμβριο του 2025, κυρίως από ξενοδοχεία πόλης και θέρετρα 3-5 αστέρων, κατέγραψε αύξηση 7,7% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2025/24.

Από τον Οκτώβριο του 2025, το 8% όλων των ξενοδοχείων και το 22% των δωματίων ξενοδοχείων στην Ελλάδα αποτελούν μέρος μιας διεθνούς, εθνικής ή τοπικής αλυσίδας ξενοδοχείων, η οποία ορίζεται ως μια ομάδα δύο ή περισσότερων ξενοδοχείων που λειτουργούν με κοινή ταυτότητα, ορατή στον επισκέπτη. Ορισμένες εταιρείες λειτουργούν πολλά ξενοδοχεία, αλλά εάν τα καταλύματα δεν μοιράζονται μια επωνυμία που παρουσιάζεται στον επισκέπτη, δεν ταξινομούνται ως αλυσίδα ξενοδοχείων με επώνυμα προϊόντα.

Η διείσδυση αλυσίδων είναι υψηλότερη στον τομέα των 5 αστέρων, όπου το 45% των ξενοδοχείων και το 53% των δωματίων αποτελούν μέρος μιας επώνυμης αλυσίδας. Στον τομέα των 4 αστέρων, τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 15% και 27%, ενώ τα ξενοδοχεία 1-3 αστέρων λειτουργούν ως επί το πλείστον ανεξάρτητα.

Αυτή τη στιγμή, 41 διεθνείς αλυσίδες έχουν παρουσία στην Ελλάδα, αποτελούμενες από 399 μονάδες διαμονής (ξενοδοχεία και καταλύματα εκτός ξενοδοχειακής επωνυμίας) με 37.298 δωμάτια. Επιπλέον, υπάρχουν 59 εθνικές αλυσίδες με 351 μονάδες και 48.969 δωμάτια, και 64 τοπικές αλυσίδες με 296 μονάδες και 29.948 δωμάτια. Ορισμένα καταλύματα ανήκουν σε περισσότερες από μία αλυσίδες: 802 μονάδες αποτελούν μέρος μιας αλυσίδας με ένα μόνο εμπορικό σήμα, ενώ 244 μονάδες έχουν πολλαπλές συμμετοχές σε αλυσίδες.

Μεταξύ των 5 αστέρων ξενοδοχείων, το 19% ανήκει σε διεθνή αλυσίδα (αντιπροσωπεύοντας το 18% των δωματίων). Στο τμήμα των 4 αστέρων, λιγότερο από το 2% των ξενοδοχείων και των δωματίων ξενοδοχείων συνδέονται με διεθνείς αλυσίδες.

Σημειώνεται ότι τον Απρίλιο του 2023, η Hyatt ανακοίνωσε την εξαγορά της Mr & Mrs Smith, με την συμφωνία να ολοκληρώνεται στα μέσα του 2023. Το 2024, η Hyatt άρχισε να προσφέρει ξενοδοχεία Mr & Mrs Smith μέσω των Hyatt.com και World of Hyatt.

Ομοίως, από τον Ιανουάριο του 2024, επιλεγμένα καταλύματα Μικρών Πολυτελών Ξενοδοχείων (SLH) έγιναν διαθέσιμα για κρατήσεις μέσω του Hilton.com, επιτρέποντας στα μέλη του Hilton Honors να κερδίζουν και να εξαργυρώνουν πόντους.

Επιπλέον, η Zeus International ανακοίνωσε μια στρατηγική ανανέωση της επωνυμίας της τον Φεβρουάριο του 2025, εισάγοντας τα εμπορικά σήματα Zeus και Zeus Essence σε όλο το χαρτοφυλάκιό της.