Η Πανδώρα Μαμελετζή παρακολούθησε την τελετή λήξης του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» και μας μεταφέρει το εορταστικό κλίμα

Στο Μέγαρο Μουσικής έπεσε η αυλαία του 29ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» σε μια γιορτινή βραδιά που παρουσίασαν ο ηθοποιός Αλέξανδρος Πέρρος και ο υπεύθυνος του Διαγωνιστικού Τμήματος Ελληνικές Μικρές Ιστορίες και αρχισυντάκτης του cinemagazine Πάνος Γκένας.

Την ώρα που το ΙΝΤΕΑΛ ετοιμάζεται να κλείσει άδοξα τις πόρτες του, ύστερα από 102 χρόνια λειτουργίας, οι Νύχτες Πρεμιέρας το στήριξαν με τη συγκινητική προσέλευση χιλιάδων θεατών και με μια σειρά εκδηλώσεων προς τιμήν του. Ο Α. Πέρρος υπογράμμισε ότι οι περισσότερες sold out προβολές «έδωσαν ζωή στο κέντρο της πόλης, αποδεικνύοντας πόσο αναγκαίο είναι αυτή τη στιγμή να προστατεύσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά, τους κινηματογράφους μας, γιατί εκεί θέλουμε να βρισκόμαστε. Γιατί το πιο τρυφερό μας παρελθόν, μερικές από τις πιο όμορφες αναμνήσεις και εμπειρίες μας, εκεί τις αποκτήσαμε.

Όλες οι παρέες και οι συναναστροφές, όλες οι χαρούμενες κουβέντες και τα ζωηρά πηγαδάκια πριν και μετά από κάθε προβολή, για τις μέρες που διήρκεσε το Φεστιβάλ, όλες αυτές οι υπέροχες αστικές φυλές είναι η ψυχή της πόλης. Είναι ο συνεκτικός κρίκος που και φέτος, χάρη στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας απέδειξε, σε πείσμα της διογκούμενης εσωστρέφειας που βιώνουμε, ότι η πόλη μας έχει ανάγκη τα σινεμά της με τον ίδιο τρόπο που έχει ανάγκη να φροντίζει την τουριστική της εξέλιξη». 

Χωρίς σινεμά, δεν υπάρχει πολιτισμός. Χωρίς πολιτισμό, δεν υπάρχει πόλη. Και αυτό είναι το σημαντικότερο που πρέπει να κρατήσουμε από αυτό το φεστιβάλ με την ευχή να φτάσει στα αυτιά και των ιθυνόντων και ιδιαίτερα του υπουργού περιβάλλοντος και ενέργειας ο οποίος ακόμα δεν έχει αποφασίσει για την τύχη του ιστορικού κτιρίου. Κάτι που είναι παρήγορο είναι ότι οι «προσευχές» όλου του καλλιτεχνικού κόσμου εισακούστηκαν και ο κινηματογράφος ΑΣΤΟΡ θα συνεχίσει να είναι μια από τις κλασικές μονές αίθουσες του κέντρου.             

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η απονομή των Βραβείων του Διαγωνιστικού Τμήματος Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους από την Κριτική Επιτροπή με Πρόεδρο τον σκηνοθέτη και σεναριογράφο Άγγελο Φραντζή και μέλη τον ηθοποιό Ορφέα Αυγουστίδη, την κριτικό κινηματογράφου Πόλυ Λυκούργου,  την εκδότρια Μαριλένα Καραμολέγκου  και την παραγωγό Βίκυ Μίχα. Μεγάλη νικήτρια του φεστιβάλ αναδείχθηκε  η ταινία ΦΩΣ ΕΚ ΦΩΤΟΣ του σκηνοθέτη Νεριτάν Ζιντζιρία που κατέκτησε τη Χρυσή Αθηνά.

Στο Διεθνές Διαγωνιστικό Ντοκιμαντέρ, η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Καρίν Ρίβκιντ Σεγκάλ (Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Docaviv FF), σε συνεργασία με τα μέλη Αποστολία Παπαϊωάννου, Στεφάν Καντέα, Σοφία Παπαϊωάννου και Γιαν Ροφκαμπ επέλεξαν για το μεγάλο βραβείο Χρυσή Αθηνά την ταινία Η ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΥΣ της Άσμε Ελ Μουντίρ και απέδωσαν δυο ειδικές μνείες, στην ταινία QUEENDOM της Άνια Γκαλντάνοβα και στην ταινία 20 ΜΕΡΕΣ ΣΤΗ ΜΑΡΙΟΥΠΟΛΗ του Μστισλάβ Τσέρνοφ.

Τέλος, στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα τη Χρυσή Αθηνά παρέδωσαν τα μέλη της Επιτροπής, ο Πρόεδρος Γκάι Λοτζ (κριτικός κινηματογράφου), ο Πόκα-Γιο (εικαστικός και επιμελητής εκθέσεων), η Κριστέλ Γιούνες (συνιδρύτρια της Bee On Set Productions) και ο Σιαμάκ Ετεμάντιν (σκηνοθέτης και παραγωγός), στην ταινία HOW TO HAVE SEX της Μόλι Μάνινγκ Γουόκερ. Το Βραβείο ΠΕΚΚ παρουσίασε το μέλος της Ένωσης, Χρήστος Σκυλλάκος για την ταινία ΡΙΣΕΛΙΕ  του  Πιερ-Φιλίπ Σεβινί η οποία κέρδισε και το Βραβείο Κοινού Fischer, το οποίο απένειμε η Brand Manager Fischer & International Premium Brands, Ανδριανή Αλεξοπούλου.

Την σκυτάλη πήρε ο Λουκάς Κατσίκας, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρες, που έκλεισε την όμορφη τελετή με ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στους θεατές που πάνω από όλα είναι οι στυλοβάτες του φεστιβάλ όλα αυτά τα χρόνια και ανανέωσε το πιο όμορφο κινηματογραφικό ραντεβού της Αθήνας για τον επόμενο χρόνο όταν θα γιορτάσει και το φεστιβάλ τα 30 του χρόνια, με την ελπίδα η διοργάνωση θα λάβει χώρα στις ιστορικές αίθουσες του κέντρου ΑΤΤΙΚΟΝ, ΑΠΟΛΛΩΝ, ΙΝΤΕΑΛ και ΟΠΕΡΑ.

Μετά την προβολή της εμβληματικής ταινίας ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΚΑΙ Ο ΕΡΩΔΙΟΣ του Χαγιάο Μιγιαζάκι, ακολούθησε το μεγάλο πάρτι της λήξης στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ.