Ο Μάνος Σταραμόπουλος γράφει για τους χορηγούς των 32 ομάδων του Champions League της σαιζόν 23-24 καθώς και τις αλλαγές που υπήρξαν σε αρκετές ομάδες
Ενώ περιμένουμε να δούμε τη νέα φόρμουλα του Champions League να ξεκινά την επόμενη σεζόν, σίγουρα πιο περίπλοκη ως προς τον αριθμό των ομάδων (από 32 σε 36), αλλά πάνω από όλα πλουσιότερη και ικανή να μοιράσει μεγαλύτερα έσοδα στους συλλόγους, φέτος, όμως, ήταν μια σημαντική αλλαγή στην τάση στον τομέα των τεχνικών χορηγιών.
Μάλιστα, για πρώτη φορά το ιστορικό δίπολο, που αποτελείται από τις «αντίπαλες» μάρκες Nike και Adidas, δεν αναχαίτισε πάνω από το 50% των ομάδων που ήταν εγγεγραμμένες στη φάση των ομίλων (2023/24).
Τα προηγούμενα χρόνια αυτοί οι δύο γίγαντες είχαν φτάσει να καλύπτουν έως και το 87% της αγοράς τεχνικών προμηθειών, αφήνοντας την Puma, τον παραδοσιακό τρίτο τροχό, με σχεδόν υπολειπόμενη θέση (στην αγορά τεχνικής χορηγίας).
Αυτή η φωτογραφία σεναρίου είναι πλέον μόνο μια ωχρή ανάμνηση, γιατί υπάρχουν πολλές διεθνείς μάρκες που εμφανίζονται στον ορίζοντα και πολλές από αυτές έχουν δημιουργήσει εμπορικές σχέσεις με διάφορες ευρωπαϊκές πραγματικότητες ποδοσφαίρου, παίζοντας με την ποιότητα και τη φροντίδα του προϊόντος, την εποχή του παράδοσης, καθώς και σε εξαψήφιες επενδύσεις προκειμένου να χρησιμοποιηθεί η στολή του αγώνα ως «διαφημιστική σημαία» που θα προβάλλεται στην τηλεόραση κατά τη διάρκεια των αγώνων του Champions League.
Στο τρέχον τουρνουά, η Nike και η Adidas έχουν υποστηρίξει 8 ομάδες η καθεμία (η ομάδα του Όρεγκον έχει συνδεθεί με τις Ατλέτικο Μαδρίτης, Μπαρτσελόνα, Γαλατασαράι, Ίντερ, Λειψία, Παρί Σεν Ζερμέν, Σάλτσμπουργκ και την Γιουνγκ Μπόις. Ο γερμανικός γίγαντας με τις Άρσεναλ, Μπάγερν Μονάχου, Μπενφίκα, Σέλτικ, Κοπεγχάγη, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Ρεάλ Μαδρίτης και Ουνιόν Βερολίνου). Η υπόλοιπη διμοιρία βασίστηκε σε 7 άλλες μάρκες, 2 από τις οποίες ήταν ιταλικές (Macron και EA7, ο τελευταίος τεχνικός συνεργάτης της Ιταλικής πρωταθλήτριας Νάπολι).
Η Puma αναπτύσσεται δυναμικά, με 7 ομάδες (Μπορούσια Ντόρτμουντ, Μπράγκα,Λάνς, Μάντσεστερ Σίτυ, Μίλαν, Αιντχόφεν και Σαχτάρ Ντονέτσκ ), ακολουθούμενη από την βρετανική Castore (3 σύλλογοι: Φέγενορντ, Νιουκάσλ,και Σεβίλλη ), από την Macron (2:Ρεάλ Σοσιεδάδ και Ερυθρός Αστέρας Βελιγραδίου), από τους Jako (Αντβέρπ ), New Balance (Πόρτο), Mizuno (Λάτσιο) και, μάλιστα, από την EA7 (Νάπολι), με μόλις μία ομάδα η καθεμία.
Η επιλογή της δραστικής μείωσης του αριθμού των χορηγιών συνδέεται στενά με δύο καθαρά τεχνικούς λόγους. Από τη μία πλευρά, με αυτόν τον τρόπο, οι δύο κορυφαίες εταιρείες της αγοράς επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στα λεγόμενα «top clubs», δηλαδή σε αυτά που μπορούν να εγγυηθούν την πιστοποιημένη προβολή τους καθ’ όλη την διάρκεια της σεζόν. Από την άλλη πλευρά, η αξία αυτών των εμπορικών συμβάσεων έχει αυξηθεί εκθετικά με την πάροδο του χρόνου. Σε πολλές περιπτώσεις η προσφορά μόνο του προϊόντος μπορεί να ξεπεράσει τα 2,5 εκατ. ευρώ ανά σεζόν. Το κόστος, στην πραγματικότητα, δεν είναι εφικτό από τον υπόλοιπο άμεσο ανταγωνισμό.
Ανάμεσα στα ενδιαφέροντα νέα της φετινής σεζόν του Champions League είναι το ντεμπούτο της Αντβέρπ, η οποία επέστρεψε για να κατακτήσει τον εθνικό τίτλο μετά από 66 χρόνια. Χορηγείται από την Jako που είναι πολύ δυνατή στη Γερμανία όπου έχει μαζί της διάφορες ομάδες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας.
Ενταγμένος στον όμιλο «8o» του Champions League, ο βελγικός σύλλογος έχασε, στον πρώτο του επίσημο αγώνα, από την Μπαρσελόνα με γύρο 5-0,ενώ το ίδιο συνέβη και στον δεύτερο , στις 4 Οκτωβρίου με 3-2 από τους Ουκρανούς της Σαχτάρ Ντόνετσκ και μάλιστα μέσα στην έδρα της , αλλά δύσκολα θα περάσουν αυτή την πρώτη φάση, όπου, όμως , ο «Jako “ (βαυαρική εταιρεία με έδρα το Χόλενμπαχ) θα είναι ξεκάθαρα ορατός στην τηλεόραση. .