Ο ζωντανός θρύλος των δρόμων ταχύτητας, Γιουσέϊν Μπολτ, ο πρώην πρωταθλητής του τένις σε αμαξίδιο, Μίκαελ Γερεμίαζ και η πρώην Παραολυμπιονίκης της κολύμβησης, Ελι Σίμοντς, «δανείζουν» τα πρόσωπά τους σε μια εκστρατεία της ένωσης «It’s a Penalty», με στόχο την ευαισθητοποίηση κατά της εμπορίας ανθρώπων, κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων, που θα διεξαχθούν στο Παρίσι.
Η συγκεκριμένη εκστρατεία, πραγματοποιείται σε συνεργασία με τους σημαντικότερους τουριστικούς φορείς Booking.com, Accor, IHG Hotels & Resorts, τις αεροπορικές εταιρείες British Airways, Cathay Pacific, Emirates, JetBlue, Ethiopian Airlines και Air New Zealand, καθώς και την ένωση Le Collectif contre la trafficking, που εκπροσωπεί 28 γαλλικές ΜΚΟ.
Οι σχετικές αφίσες θα εκτεθούν σε ολόκληρη την Γαλλία, με έμφαση σε σημεία έντονης διέλευσης στο Παρίσι και το Σεν-Σαιν-Ντενί, που φιλοξενεί πολλά Ολυμπιακά αθλήματα, από τον Gare du Nord μέχρι τις fan zones, συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχείων, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν η εμβέλεια και ο αντίκτυπος της καμπάνιας.
Αντιμέτωποι με το trafficking και την εκμετάλλευση, «μείνετε σε εγρήγορση», αναφέρεται στις αφίσες, καλώντας τους πολίτες να σαρώσουν έναν κωδικό QR σε περίπτωση υποψίας κατάχρησης, οδηγώντας τους στον ιστότοπο It’s A Penalty, όπου μπορούν να βρουν στοιχεία επικοινωνίας για αναφορά. Μεταξύ των ανησυχητικών σημείων που πρέπει να εντοπιστούν, είναι η κατάσχεση εγγράφων ταυτότητας, τα σημάδια εξάντλησης, η ανασφάλεια, ο φόβος και η παρακολούθηση από άλλο άτομο.
Ένα διαφημιστικό σποτ διάρκειας 30 δευτερολέπτων θα μεταδίδεται επίσης καθ’ όλην την διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, στις πτήσεις των εταιρειών που συμμετέχουν στην εκστρατεία και «πετούν» στην Γαλλία.
Το 2022, σχεδόν 3.000 θύματα εμπορίας ανθρώπων υποστηρίχθηκαν από 72 ενώσεις στην Γαλλία, συμπεριλαμβανομένων 2.675 που υπέστησαν εκμετάλλευση τουλάχιστον εν μέρει στην Γαλλία, σύμφωνα με έρευνα της Διυπουργικής Αποστολής για την Προστασία των Γυναικών από την Βία και την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων (Miprof) και την Υπουργική Στατιστική Υπηρεσία Εσωτερικής Ασφάλειας (SSMSI).
Μεταξύ αυτών, το 82% είναι γυναίκες και το 70% από την Αφρική. Η πλειονότητα των ατόμων που υποστηρίζονται (76%) είναι θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης, 15% εργασιακής εκμετάλλευσης, 7% εξαναγκασμού για διάπραξη εγκλημάτων και 2% καταναγκαστικής επαιτείας.
Το It’s a Penalty έχει ήδη ηγηθεί 18 παγκόσμιων εκστρατειών, συμπεριλαμβανομένων των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο του 2020 και αρκετών εκδόσεων του Super Bowl, του εθνικού τελικού αμερικανικού ποδοσφαίρου.