Η Πανδώρα Μαμελετζή γράφει για την ταινία του Ρομέν Ντε Σεν- Μπλάνκα που βασίζεται κυρίως στο εικαστικό κομμάτι και στα συναισθήματα μιας ολόκληρης γενιάς παρά στην πλοκή

Γαλλία, 1967. Πεπεισμένη ότι θα πεθάνει το επόμενο πρωινό, η 17χρονη Φρανσουάζ πείθει την κολλητή της να το σκάσουν από το καθολικό σχολείο θηλέων, για να περάσουν την τελευταία της νύχτα σε χορό μεταμφιεσμένων που γίνεται σε μια εγκαταλελειμμένη βίλα μέσα στο δάσος. Δυσοίωνα οράματα, αινιγματικά μενταγιόν που προβλέπουν το μέλλον, απειλητικές ανδρικές μορφές κι ένα αγόρι που μπορεί να είναι ή να μην είναι βαμπίρ θα σημαδέψουν τις μικρές ώρες της μεθυσμένης τους νύχτας, στην πιο ανορθόδοξη ιστορία ενηλικίωσης που θα δείτε φέτος.

Εξαίσιο σάουντρακ, ομιχλώδης φωτογραφία και ατμόσφαιρα σκοτεινού παραμυθιού που μοιάζει να έχει βγει από το σύμπαν του Ζαν Ρολάν ή το «Η Βάλερυ και η Εβδομάδα των Θαυμάτων» συμπληρώνουν ένα φιλμ που ζει και αναπνέει σε έναν δικό του κόσμο, μετέωρο μεταξύ ονείρου και εφιάλτη, πραγματικότητας και φαντασίας.

O Γάλλος Ρομέν Ντε Σεν- Μπλάνκα σπούδασε σκηνοθεσία και σενάριο στο Μπορντό και ξεκίνησε την καριέρα του ως διακοσμητής ντεκόρ και βοηθός παραγωγής. Το ντεμπούτο του στις μεγάλου μήκους, είναι μια ταινία που βασίζεται κυρίως στο εικαστικό κομμάτι και στα συναισθήματα μιας ολόκληρης γενιάς παρά στην πλοκή.

Η Λεονί Νταχάν Λεμόρ στα 20 της χρόνια, καταφέρνει να ερμηνεύσει την ηρωίδα της με μια πρωτόγνωρη εκφραστικότητα, ενώ ο σκηνοθέτης «παίζει» με τις εναλλαγές του προσώπου της που χαρακτηρίζουν τις μεταπτώσεις της εφηβείας και με τις εναλλαγές του φωτός.

Την μέρα διαδέχεται το λυκόφως σε ένα φιλμ στο είδος των κλασικών βαμπιρικών ταινιών, δημιουργώντας ένα ατμοσφαιρικό ταξίδι για την απώλεια της αθωότητας με δόσεις μελαγχολίας αλλά και εφηβικής δίψας για το αύριο.

BITTEN (ΓΑΛΛΙΑ, 87’)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Romain de Saint-Blanquat
ΣΕΝΑΡΙΟ: Romain de Saint-Blanquat
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Martin Roux
ΜΟΥΣΙΚΗ: Émile Sornin
ΜΟΝΤΑΖ: Sanabel Cherqaoui
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Léonie Dahan-Lamort, Lilith Grasmug, Cyril Metzger, Maxime Rohart, Fred Blin