Η γερμανική μουσική δωματίου μέσα από τη ματιά δύο Γάλλων σολίστ θα παρουσιαστεί την ερχόμενη Κυριακή στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Ο περίφημος Γάλλος βιολονίστας Ρενό Καπυσόν και ο ανερχόμενος συμπατριώτης του πιανίστας Γκιγιόμ Μπελόμ ερμηνεύουν στο Μέγαρο, την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου στις 20:30, τρία από τα πιο αντιπροσωπευτικά και δημοφιλέστερα έργα του ρεπερτορίου για βιολί και πιάνο: τις Σονάτες αρ. 21 σε μι ελάσσονα του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ , αρ. 5 σε φα μείζονα («της Άνοιξης») του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν καθώς και τη Σονάτα για βιολί και πιάνο σε μι ύφεση μείζονα του Ρίχαρντ Στράους. Μια συναυλία με δύο κορυφαίους μουσικούς που υπόσχονται στο κοινό ξεχωριστές ερμηνείες, γεμάτες σφρίγος, δυναμισμό και φρεσκάδα.
O Γάλλος βιολονίστας Ρενό Καπυσόν έχει καταξιωθεί διεθνώς ως ένας από τους εξέχοντες σολίστ της εποχής μας, με σημαντική δραστηριότητα και στον χώρο της μουσικής δωματίου. Γνωστός για το βάθος των ερμηνειών του και τη δεξιοτεχνική του δεινότητα, συνεργάζεται με τις μεγαλύτερες ορχήστρες του κόσμου και με τους πιο αξιόλογους καλλιτέχνες του καιρού μας, κάνοντας εμφανίσεις σε διάσημα φεστιβάλ και κέντρα συμφωνικής μουσικής.
Γεννημένος το 1976 στο Σαμπερί, φοίτησε αρχικά στο Εθνικό Ανώτερο Ωδείο Μουσικής του Παρισιού, όπου απέσπασε σημαντικές διακρίσεις, και συνέχισε τις σπουδές του στη Γερμανία, κερδίζοντας το Βραβείο της Ακαδημίας Τεχνών του Βερολίνου. Το 1997 προσκλήθηκε από τον Κλάουντιο Αμπάντο να αναλάβει τη θέση του πρώτου βιολιού στην Ορχήστρα Νέων Γκούσταφ Μάλερ, γεγονός που του επέτρεψε να γνωρίσει σπουδαίους αρχιμουσικούς, ανάμεσα στους οποίους οι Μπουλέζ και Οζάουα. Έκτοτε, η καλλιτεχνική του πορεία ήταν εντυπωσιακή: συνεργασίες με τις μεγαλύτερες ορχήστρες του κόσμου (Φιλαρμονική Βερολίνου, Συμφωνικές Βοστώνης και Λονδίνου, Φιλαρμονικές Βιέννης, Νέας Υόρκης, Σκάλας του Μιλάνου κ.ά.) και με τους διαπρεπέστερους μαέστρους της εποχής μας (Γκέργκιεφ, Έσενμπαχ, Μπάρενμποϊμ, Μπίτσκοφ, Ντουνταμέλ, Χάιτινκ κ.λ.π.).
Ως μέλος σχημάτων μουσικής δωματίου, έχει συμπράξει με διεθνώς αναγνωρισμένους καλλιτέχνες, όπως οι Άργκεριχ, Άντζελικ, Γκριμό, Γιο-Γιο Μα, Μπάρενμποϊμ, Μπασμέτ, Μπουνιατισβίλι, Γιούτζα Ουάνγκ, Πίρες και πολλούς άλλους, καθώς και με τον αδελφό του, τον φημισμένο τσελίστα Γκοτιέ Καπυσόν, δίνοντας συναυλίες σε φεστιβάλ της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Έχει επίσης συμμετάσχει σε εορταστικές εκδηλώσεις στο πλαίσιο σημαντικών ιστορικών επετείων και διεθνών διασκέψεων.
Ο Καπυσόν κατέχει, μεταξύ άλλων, τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή σε τρία ευρωπαϊκά φεστιβάλ (Αιξ-αν-Προβάνς, Sommets musicaux, Rencontres musicales). Έχει αναλάβει επίσης την καλλιτεχνική διεύθυνση της Ορχήστρας Δωματίου της Λωζάννης. Η δισκογραφία του είναι εκτενής, με τις πιο πρόσφατες ηχογραφήσεις του να εστιάζουν κυρίως σε έργα Έλγκαρ, Βιβάλντι και Σαιν-Ζωρζ.
Ο έτερος σολίστ Γκιγιόμ Μπελόμ είναι από τους πιο επιτυχημένους της γενιάς του, ακολούθησε το δικό του μουσικό μονοπάτι σπουδάζοντας πιάνο και βιολί στο ωδείο της Μπεζανσόν, της γενέτειράς του, και στη συνέχεια στο Ωδείο του Παρισιού. Κατά τη φοίτησή του εκεί, αποφάσισε να αφοσιωθεί στο πιάνο, ακολουθώντας τη συμβουλή δύο καταξιωμένων σολίστ και επιδραστικών παιδαγωγών, του Νίκολας Άντζελικ και της Ορτάνς Καρτιέ-Μπρεσσόν.
Καθοριστική χρονιά για την καριέρα του υπήρξε το 2015, όταν επιλέχθηκε ανάμεσα στους φιναλίστ του Διεθνούς Διαγωνισμού «Κλάρα Χάσκιλ» και του απονεμήθηκε το βραβείο «Modern Times» για την εκπληκτική ερμηνεία του σε σύγχρονο έργο του συνθέτη Τόμας Άντες. Ως σολίστ, έχει συνεργαστεί με διακεκριμένες ορχήστρες της Γαλλίας και της Ελβετίας και γνωστούς μαέστρους. Ως μέλος σχημάτων μουσικής δωματίου έχει συμπράξει με προβεβλημένους σολίστ και κουαρτέτα ερμηνεύοντας ευρύ φάσμα του σχετικού ρεπερτορίου.
Η δισκογραφία του περιλαμβάνει δύο ηχογραφήσεις με έργα για πιάνο για τέσσερα χέρια, των Σούμπερτ και Μότσαρτ σε συνεργασία με τον Ισμαέλ Μαργκαίν, έναν δίσκο με τον τσελίστα Γιαν Λεβιονουά και ένα σόλο cd με συνθέσεις Σούμπερτ, Χάιντν και Ντεμπισύ.
Τιμές εισιτηρίων: από 11 έως 60 ευρώ.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ