Η Πανδώρα Μαμελετζή γράφει για την κινηματογραφική τεράστια εισπρακτική επιτυχία της ξανθιάς κούκλας και τον ροζ κόσμο της
Όταν η Μάργκοτ Ρόμπι και ο Ράιαν Γκόσλινγκ κλήθηκαν να «δώσουν ζωή» στο δίδυμο Μπάρμπι και Κεν, πολλοί μίλησαν για μια σίγουρη επιτυχία τουλάχιστον αναφορικά στο νεανικό κοινό. Λίγοι όμως μπορούσαν να φανταστούν την τεράστια εισπρακτική επιτυχία της παραγωγής στο παγκόσμιο box office.
Μέχρι στιγμής η ταινία της Γκρέτα Γκένγουιγκ βρίσκεται στην πρώτη εικοσάδα με τις κορυφαίες ταινίες όλων των εποχών στο παγκόσμιο box office και είναι πλέον η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία στην ιστορία της Warner Bros αφού ξεπέρασε το «Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου – Μέρος 2», έχοντας στα ταμεία της το αστρονομικό ποσό των 1,34 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Και τα ρεκόρ συνεχίζονται: Είχε προλάβει να κάνει το καλύτερο φετινό άνοιγμα ταινίας το σαββατοκύριακο 22-23/7 στις ΗΠΑ με εισπράξεις 155 εκατ. δολαρίων αλλά και το καλύτερο άνοιγμα ταινίας που έχει σκηνοθετηθεί από γυναίκα. Μετά από τόσες εβδομάδες προβολής συνεχίζει ακάθεκτη να κόβει εισιτήρια, το περασμένο διήμερο κέρδισε 18,2 εκατομμύρια δολάρια από 12.852 οθόνες σε 75 περιοχές του κόσμου.
Δεν είναι τυχαία η επωνυμία “Barbenheimer” καθώς οι δύο ταινίες Barbie και Oppenheimer έκαναν ταυτόχρονα πρεμιέρα και φάνηκε να δίνουν πνοή στα ήσυχα κινηματογραφικά καλοκαίρια των τελευταίων χρόνων.
Η Γκέρτα Γκένγουιγκ έχει κάθε λόγο να υπερηφανεύεται ότι κέρδισε το στοίχημα. Είναι μια γυναίκα που σκηνοθετεί ταινίες ανεξάρτητες αλλά και ταινίες με μεγάλα brands που ανταγωνίζονται μεγάλα blockbusters. Και όλα αυτά με μεγάλες επιτυχίες, σε βραβεία και εισιτήρια.
Με τον σύντροφό της Νόα Μπάουμπακ συνεργάζονται στις περισσότερες ταινίες τους, είτε ο ένας σκηνοθετεί, είτε ο άλλος γράφει το σενάριο, είτε πρωταγωνιστεί (συνήθως η Γκέρτα Γκένγουικ). Έχει τύχει όμως και να βρεθούν αντιμέτωποι στα Όσκαρ του 2020 όταν και οι δύο διεκδικούσαν το βραβείο σκηνοθεσίας, εκείνος με την ταινία «Ιστοριά Γάμου» και εκείνη με την ταινία «Μικρές Κυρίες».
Μένει να δούμε πως θα «εξαργυρώσει» αυτή την επιτυχία η Γκέρτα Γκένγουιγκ και αν θα δεχτεί να σκηνοθετήσει και δεύτερη ταινία Barbie σε περίπτωση που το studio αποφασίσει να πάει σε sequel, χωρίς κανείς βέβαια να έχει υπογράψει εκ των προτέρων αντίστοιχο συμφωνητικό. Όπως επίσης και το πρωταγωνιστικό δίδυμο Ρόμπι και Γκόσλινγκ που είναι γνωστό ότι αγαπούν τις νέες προκλήσεις και όχι τις «επαναληπτικές επιτυχίες». Οι απεργίες, όμως, αυτή τη στιγμή στο Hollywood καθυστερούν τις διαπραγματεύσεις.
Ακολουθώντας την επιτυχία της «Barbie», η Mattel Films είναι αποφασισμένη να αξιοποιήσει αυτήν την επιτυχία για να προωθήσει τις επόμενες κινηματογραφικές της προσπάθειες. Η εταιρεία έχει αυτή τη στιγμή 14 ταινίες σε ανάπτυξη, όλες βασισμένες σε παιχνίδια της Mattel και σε αντίστοιχα brands. Αυτά τα έργα περιλαμβάνουν μεταφορές των «Hot Wheels», «Polly Pocket», «American Girl», «Rock ‘Em Sock ‘Em Robots», «Magic 8 Ball», «UNO» και «Matchbox».
Η Mattel στοχεύει να επαναλάβει την επιτυχία φέρνοντας άλλη μια αγαπημένη κούκλα στην οθόνη με την επερχόμενη ταινία «Polly Pocket» σε σενάριο και σκηνοθεσία της Λένα Ντάναμ. Η Λίλι Κόλινς έχει ήδη επιβεβαιωθεί για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, και πολλοί ήδη συγκρίνουν την συνεργασία τους ως παρόμοια με αυτή της Γκέργουιγκ με τη Ρόμπι. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν και αυτή η ταινία προσπαθήσει να έχει αντίστοιχα μηνύματα με την «Barbie» ή απλά μείνει στην διαφήμιση των παιχνιδιών.
Στο μεταξύ, ο ηθοποιός Ράνταλ Παρκ εξέφρασε ανησυχίες για τις μετέπειτα απόπειρες του Hollywood να μετατρέψει παιχνίδια σε ταινίες, τονίζοντας πως η επιτυχία της «Barbie» πρέπει να σημαίνει να τοποθετηθούν γυναίκες μπρος και πίσω από την κάμερα.
Κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνέντευξης που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Rolling Stone για την προώθηση του σκηνοθετικού του ντεμπούτου «Shortcomings», τόνισε:
«Κατά την άποψή μου, η βιομηχανία εξάγει λάθος συμπεράσματα. Πάρε για παράδειγμα την «Barbie» – μια τεράστια επιτυχία. Το εσφαλμένο συμπέρασμα είναι: Ας βγάλουμε περισσότερες ταινίες που επικεντρώνονται σε παιχνίδια! Όχι. Θα έπρεπε να επικεντρωθούμε στο να παράγουμε περισσότερες ταινίες τόσο σκηνοθετημένες όσο και επικεντρωμένες στις γυναίκες!»
Ο ανταποκριτής του Rolling Stone, πρόσθεσε ότι το πραγματικό μάθημα θα έπρεπε να είναι ότι η Mattel εμπιστεύθηκε το επίδοξο σχέδιό της σε μια ταλαντούχα, ανεξάρτητη γυναίκα σκηνοθέτη, τη Γκρέτα Γκέργουιγκ, και είχε τη Μάργκοτ Ρόμπι όχι μόνο ως πρωταγωνίστρια, αλλά και ως παραγωγό, και το τελικό αποτέλεσμα ήταν μια μεγάλη επιτυχία. Ο Παρκ συμφώνησε με ενθουσιασμό, λέγοντας πως αυτό είναι το σωστό. «Είναι όλα ευθύνη της Γκρέτα Γκέργουιγκ!»
Λίγα λόγια για την ταινία:
Η Barbie έχει μια τέλεια ζωή στην ονειρεμένη γυναικοκρατούμενη ροζ Barbieland μέχρι που αρχίζει να έχει υπαρξιακούς προβληματισμούς. Θα ξεκινήσει το ταξίδι της στην πραγματική ζωή για να ανακαλύψει την αλήθεια για τον εαυτό της. Μια ευχάριστη και συναισθηματική ιστορία ενηλικίωσης που σατιρίζει την σημερινή κοινωνία και την κουλτούρα του δυτικού κόσμου ανεξαρτήτως φύλου.