Το Ecogreennet.gr και ο Χρήστος Νομικός βρέθηκαν στο “Θέατρον” του Κέντρου Πολιτισμού “Ελληνικός Κόσμος” και παρακολούθησαν την παράσταση “Η Ετυμηγορία” του Barry Reed, σε θεατρική διασκευή της Margaret May Hobbs και ένα σύνολο εκλεκτών ηθοποιών με προεξέχοντα τον Γρηγόρη Βαλτινό
Το Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» παρουσιάζει από 1 Νοεμβρίου το θεατρικό έργο «Η Ετυμηγορία» του Barry Reed, σε θεατρική διασκευή της Margaret May Hobbs.
Τον ρόλο του μαχητικού και αδέκαστου δικηγόρου μιας σκοτεινής και περίπλοκης υπόθεσης που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ερμηνεύει ο μοναδικός Γρηγόρης Βαλτινός.
Μετά την τεράστια επιτυχία του «DA» του Hugh Leonard, με τον Γρηγόρη Βαλτινό να ενσαρκώνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Πέτρος Ζούλιας αναλαμβάνει να σκηνοθετήσει ένα βαθιά κοινωνικό δικαστικό δράμα. Το αποτέλεσμα είναι μία φιλόδοξη παραγωγή του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και της Θέασις Δράσεις Πολιτισμού.
Λίγα Λόγια για το Έργο
Το τρομερά επίκαιρο θέμα της απονομής δικαιοσύνης, πραγματεύεται η πολυεπίπεδη ιστορία της Ετυμηγορίας. Ο Φρανκ Γκάλβιν, ένας ξεπεσμένος αλκοολικός δικηγόρος, αναλαμβάνει να δικαιώσει τη νεαρή πελάτισσά του, Ντέμπορα Κέιτ. Η νεαρή κοπέλα πέφτει σε κώμα από ιατρικό λάθος στο νοσοκομείο της καθολικής εκκλησίας «Αγία Αικατερίνη» στη Βοστώνη.
Εναγόμενοι στην υπόθεση είναι οι μεγαλογιατροί του νοσοκομείου, τους οποίους εκπροσωπεί ο αδίστακτος, ισχυρός δικηγόρος Εντ Κονκάννον. Η αναζήτηση της αλήθειας και η ηθική δικαίωση του θύματος περνά μέσα από πολλά εμπόδια και ανατροπές.
Ο Φρανκ Γκάλβιν θα τα βάλει με τη φαιδρότητα των θεσμών και την υποκρισία των ισχυρών. Η Ντέμπορα Κέιτ θα γίνει η αφετηρία μιας άλλης σχέσης με τον εαυτό του και την ουσία της ζωής του. Η ιστορία της Ετυμηγορίας δεν είναι άλλη από τη σύγκρουση του διεφθαρμένου συστήματος εξουσίας και της ανθρώπινης μονάδας που παλεύει με εντιμότητα και αξιοπρέπεια για έναν πιο δίκαιο και ανθρώπινο κόσμο.
Η υπόθεση της Ετυμηγορίας θυμίζει πολλές άλλες που καθημερινά συμβαίνουν στη ζωή μας. Έτσι το «ιατρικό λάθος» που αφήνει παράλυτη μια νεαρή μητέρα γίνεται η αφορμή για να αναδειχθεί ένα ολόκληρο σύστημα που «νοσεί» και μια κοινωνία που σιωπά απέναντι στην καθημερινή αδικία.
Ο θεατής, και φροντίζει ο συγγραφέας για αυτό, νιώθει ένορκος σε μια δικαστική υπόθεση που αναζητά τη συμμετοχή του από την αρχή ως το τέλος της παράστασης.
Μία δίκη μοιάζει να ‘ναι πάντα μια παράσταση. Άρα είναι κυρίαρχη η θεατρικότητα μιας διαδικασίας δικαστηρίου. Θέατρο εν θεάτρω λοιπόν η πρόκληση της Ετυμηγορίας με ενόρκους τους θεατές που την παρακολουθούν. Γιατί αυτοί θα αποδώσουν τελικά δικαιοσύνη.
Η άποψή μας για την παράσταση
Το κορυφαίο ίσως θέατρο του λεκανοπεδίου από πλευράς φιλοξενίας και κτιριακών εγκαταστάσεων, παρουσιάζει μια πραγματικά «γεμάτη» παράσταση που την απολαύσαμε στην πρεμιέρα της.
Ο Γρηγόρης Βαλτινός (μια κατηγορία από μόνος του πλέον) με τους εξαιρετικούς του συνεργάτες, μας πρόσφεραν απλόχερα μια κορυφαία παράσταση.
Η σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια ήταν απολύτως συμβατή με το επίπεδο που περιμένει κανείς, σε ανάλογες πολυπληθείς παραγωγές με μεγάλες απαιτήσεις. Εντυπωσιακά και τα σκηνικά της Μ. Φιλίππου, που εναλλάσσονται με άνεση στη σκηνή του θεάτρου, δημιουργώντας όμορφες και λειτουργικές εικόνες. Κι όλα αυτά διανθισμένα από την επιβλητική μουσική υπόκρουση του Μ. Μάτσα και τους ατμοσφαιρκούς φωτισμούς της Μ. Μάσχα.
Η πλοκή του έργου ξεκινά με έντονους ρυθμούς και την «αποτυχημένη» ιατρική πράξη που αφορά την καρδιά της υπόθεσης του έργου. Σταδιακά πέφτουν κάπως οι τόνοι προσπαθώντας η σκηνοθετική ματιά να σκιαγραφήσει την προσωπικότητα του αλκοολικού πλέον Φρανκ Γκάλβιν. Για να κορυφωθεί ξανά προς το τέλος η ένταση, με κοινωνικά ή ακόμα και πολιτικά συμπεράσματα (με την ευρεία έννοια του όρου κοινωνικοπολιτικά) τα οποία ξεπερνούν την δικαστική πλοκή.
Παρακολουθώντας την πρεμιέρα της παράστασης «Η Ετυμηγορια» , η οποία αποδόθηκε με υψηλό επαγγελματισμό, αλλά και το ανάλογο ταλέντο από όλους τους συντελεστές, δημιουργούνται συνειρμοί που αφορούν την εκάστοτε επικαιρότητα.
Αναφορικά με τις ερμηνείες – πέραν του Γρηγόρη Βαλτινού, για τον οποίο ότι και να πει κανείς θα είναι λίγο- όλοι οι ηθοποιοί ανεξαιρέτως στάθηκαν σε υψηλό επίπεδο.
Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει στον Γιώργο Σουξέ ο οποίος πραγματικά χρωμάτισε την παράσταση με πολύ ιδιαίτερο τρόπο, παίζοντας το ρόλο του άμεσου συνεργάτη, φίλου και alter ego του Φρανκ Γκάλβιν -Γρηγόρη Βαλτινού.
Η «επίγευση» που μας άφησε στο τέλος της η παράσταση αφορά δύο βασικές αξίες:
Την αγάπη και τη δικαιοσύνη. Δύο έννοιες οι οποίες αντιπαραβάλλονται στην παράσταση, αλλά και στην καθημερινότητά μας. με υλιστικές προσεγγίσεις που μοιάζουν να θέλουν να επικρατήσουν, διαχρονικά.
Θα ήταν επιβεβλημένο όλοι μας να δούμε αυτήν την παράσταση!
Όταν αυτό συμβεί, ο καθένας από εμάς εύκολα θα αντιληφθεί το λόγο…
Πρωταγωνιστούν: Ζέτα Δούκα, Γιώργος Σουξές, Νίκος Αρβανίτης, Βασίλης Χαλακατεβάκης, Κώστας Καζάκας, Δημήτρης Καραμπέτσης, Γεωργία Καλλέργη, Άννα Μονογιού, Μανώλης Γεραπετρίτης, Μαριάννα Τουντασάκη, Γιώργος Τσουρουνάκης, Αλεξάνδρα Κολαΐτη, Παντελής Ψακίδης.
Στο ρόλο της Μητέρας, η Χριστίνα Τσάφου.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Μυρτώ Μπότσαρη
Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης
Μουσική: Μίνως Μάτσας
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Φωτογραφίες/ Trailer: Διονύσης Κούτσης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάννα Τουντασάκη
Βοηθός σκηνογράφου: Κατερίνα Σβορώνου
Συνεργάτης κ. Μίνωα Μάτσα: Ιόλη Σιφονιού
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη, Πέμπτη και Κυριακή στις 19:00
Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00
Σημαντική σημείωση
“Θέατρον”, Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Πειραιώς 254, Ταύρος 177 78 , site: www.theatron254.gr
ΩΡΑΡΙΟ ΤΑΜΕΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ: Δευτέρα, Τρίτη: 10:00-16:00, Τετάρτη: 10:00-18:00, Πέμπτη, Παρασκεύη, Σάββατο, Κυριακή: 10:00-20:00
Πρόσβαση με ΜΜΜ: Λεωφορείο 049 (προς Πειραιά στάση: ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, προς Αθήνα στάση: ΥΦΑΝΤΗΡΙΑ) και Ηλεκτρικός (σταθμός: ΚΑΛΛΙΘΕΑ)
Για κατόχους ΙΧ διατίθεται δωρεάν χώρος στάθμευσης.
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: VIP: 55 €, ΖΩΝΗ Α: 45€, ΖΩΝΗ Β: 35€, ΖΩΝΗ Γ: 25 €, ΖΩΝΗ Δ: 20€, ΕΞΩΣΤΗΣ Α: 17€, ΕΞΩΣΤΗΣ Β: 14€
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ/ΑΝΕΡΓΩΝ/ΑΝΩ ΤΩΝ 65/ΠΑΙΔΙΚΟ ΕΩΣ 12 ΕΤΩΝ: VIP: 45€, ΖΩΝΗ Α: 35€, ΖΩΝΗ Β: 26€, ΖΩΝΗ Γ: 20€, ΖΩΝΗ Δ: 18€, ΕΞΩΣΤΗΣ Α:15€, ΕΞΩΣΤΗΣ Β:12€
ΑμεΑ: 17€ στη ΖΩΝΗ Β
ΑμεΑ με αμαξίδιο δωρεάν και ο συνοδός 17€ (ΑμεΑ και κάτοχοι αμαξιδίου πρέπει να κλείνουν εισιτήρια τηλεφωνικα από το ταμείο του θεάτρου)
Απαραίτητη η προσέλευση τουλάχιστον 30 λεπτά πριν από την έναρξη της παράστασης, αν δεν έχετε τα εισιτήρια σας, και 15 λεπτά
πριν, αν τα έχετε.
Μετά την έναρξη της παράστασης είναι πιθανό να σας απαγορευθεί η είσοδος στην αίθουσα.
Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης, ο θεατής, εφόσον του επιτραπεί η είσοδος, ενδέχεται να οδηγηθεί σε διαφορετική θέση από αυτή του εισιτηρίου.