Το Ecogreennet.gr και η Άννα Ρούτση βρέθηκαν στις εκδηλώσεις της Ιταλικής Πρεσβείας και του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου, συνομίλησε με τους συντελεστές και σας μεταφέρει μια γεύση απ’ ό,τι πιο φρέσκο έχει να προσφέρει η ιταλική μόδα σήμερα!
«Είναι η πρώτη εκδήλωση που οργανώνουμε στην πρεσβευτική κατοικία και καθώς αναρωτιόμασταν τι θα μπορούσε να είναι ενδιαφέρον για την Αθήνα, το λίκνο του δυτικού πολιτισμού, σκεφτήκαμε το πιο αντιπροσωπευτικό ιταλικό είδος, τη μόδα! Ένα πετυχημένο μίγμα σχεδιαστικής κομψότητας, σπάνιας δεξιοτεχνίας και καινοτόμων πρακτικών. Η ιστορία μιας καλοσυντηρημένης ισορροπίας ανάμεσα στην παράδοση των iconic brands που διαμόρφωσαν την παγκόσμια μόδα και της ζωηρής αναζήτησης ενός δημιουργικού αύριο. Ευρύτερα όμως, η μόδα είναι και ένα πολύ σοβαρό επιχειρηματικό πεδίο. Το 2023 έκανε τζίρο στην Ιταλία 110 δις ευρώ με πάνω από 60.000 εταιρείες και 600.000 εργαζόμενους. Οπότε επιλέξαμε να την παρουσιάσουμε ως παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης και προσωπικής επιτυχίας».
Με αυτά τα λόγια άνοιξε το Made in Italy Day ο νέος πρέσβης της Ιταλίας στην Ελλάδα, Paolo Cuculi σε μια καταπληκτική βραδιά, πολύ διαφορετική απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς, καθώς τα σκαλιά και η σάλα της πρεσβευτικής κατοικίας μεταμορφώθηκαν σε πασαρέλα για την επίδειξη μόδας του νέου Ιταλού σχεδιαστή Domenico Orefice και της νέας του σειράς A1 R1 25.
Τα σκαλιά και η σάλα της πρεσβευτικής κατοικίας μεταμορφώθηκαν σε πασαρέλα
Στην ορειβατική γλώσσα, το Α1 και R1 συμβολίζουν αντίστοιχα το βαθμό δυσκολίας και την παράμετρο κινδύνου. Τα ρούχα της συλλογής είναι σχεδιασμένα για να προσαρμόζονται σε κάθε εποχή και διάφορες κλιματικές συνθήκες σ’ όλον τον πλανήτη, αλλά και σε όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως έμφυλης ταυτότητας. Ο Domenico συνεργάστηκε για τα υφάσματα με την ιταλική εταιρεία Gruppo Cinque χρησιμοποιώντας βαμβάκι, νάιλον και ετεροβαρή υφάσματα για μια έξυπνη γκαρνταρόμπα με ένα χαρμάνι υψηλής ραπτικής και αθλητικής ένδυσης, δεξιοτεχνίας και καινοτομίας. Το αποτέλεσμα που απολαύσαμε ήταν πραγματικά πολύ καλό, καθώς πρόκειται για πειραγμένο sportswear, μινιμαλιστικό αλλά και ελαφρώς ροκ, σχεδιασμένο για την πραγματική ζωή έξω από την πασαρέλα.
Συγκινημένος παρακολουθούσε το ντεφιλέ ο Massimiliano Giornetti, διευθυντής της Polimoda, της μεγάλης σχολής μόδας στη Φλωρεντία, καθώς ο Domenico υπήρξε κάποτε μαθητής της σχολής. Όπως είπε στο Ecogreennet: «Η σχολή έχει 2.200 μαθητές από 76 χώρες (μεταξύ αυτών φυσικά και Έλληνες). Έχω οργανώσει κι έχω βρεθεί σε εκατοντάδες ντεφιλέ, όμως κάθε φορά συγκινούμαι, όταν πρόκειται για σπουδαστές της σχολής που τα νιώθω παιδιά μου. Χρειάζεται κανείς να έχει πολύ κουράγιο, θάρρος και επιμονή για να δουλέψει στον τομέα αυτόν, που σίγουρα βέβαια ανθεί και έχει προοπτικές. Όσο για τη μόδα, το θέμα δεν είναι να αγοράσεις κάτι που θα κάνει χιλιάδες ευρώ για να το επιδείξεις, αλλά το ρούχο σου αυτό να ξεχωρίζει, να έχει χαρακτήρα. Και νιώθω πολύ χαρούμενος, γιατί αυτό που είδαμε σήμερα έχει χαρακτήρα».
Ο Massimiliano Giornetti υπήρξε creative director του Salvatore Ferragamo για πολλά χρόνια. Ιστορικές έχουν μείνει οι επιδείξεις του στην οικία του φιλάνθρωπου και συλλέκτη τέχνης Doris Duke και στο Μουσείο του Λούβρου το 2013, το πρώτο fashion show που φιλοξενήθηκε στο μουσείο. Συνεργάστηκε με τον ιαπωνικό οίκο Sanghai Tang, το 2019 έγινε υπεύθυνος του τμήματος Fashion Design στην Polimoda και το 2021 ανακηρύχθηκε διευθυντής της σχολής.
Στην Αθήνα, ο Giornetti καθώς και στελέχη του Εθνικού Επιμελητηρίου Ιταλικής Μόδας συναντούν μαθητές για ένα σεμινάριο για μόδα και τα σχετικά επαγγέλματα, καθώς και σπουδαστές της ελληνικής σχολής μόδας PANSiK, με την οποία η Polimoda έχει άλλωστε συνεργασία για ευκαιρίες περαιτέρω σπουδών.
Στο πλαίσιο της Italian Fashion Week πραγματοποιήθηκε στο Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνώνκαι η κινητή έκθεση Fashion Panorama – The Italian New Wave που μας συστήνει τη νέα γενιά Ιταλών σχεδιαστών/τριών, οργανωμένη από το Υπουργείο Εξωτερικών της Ιταλίας σε επιμέλεια της ιταλικής Vogue. Στο Ινστιτούτο επίσης πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Athens Fashion Film Festival το masterclass του οπτικοακουστικού καλλιτέχνη Ραφαήλ Σαμαρά. Στο masterclass είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε και να σχολιάσουμε αποσπάσματα από fashion films, μελετώντας την έμφασή τους στη φόρμα, τον ήχο και τη μουσική, το φωτισμό και τα εντυπωσιακά πλάνα. Ένα είδος που στο Παρίσι ξεκίνησε τη δεκαετία του ‘90 και εξελίσσεται κυρίως την τελευταία δεκαετία, αλλά μπορεί κανείς να συναντήσει και σε υλικό της δεκαετίας του ‘60 (πχ Peggy Moffitt, 1967).
Όπως ειπώθηκε, τα βίντεο μόδας δεν είναι εξέλιξη της φωτογραφίας, όπως πολλοί πιστεύουν, αλλά ανάγκη για έκφραση της ταυτότητας κάθε προϊόντος. Το σενάριο δεν είναι το βασικό τους χαρακτηριστικό, αν και σε πολλά, ιδιαίτερα όταν εμπλέκονται άνθρωποι του κινηματογράφου, είναι καθοριστικό. Για παράδειγμα, η δουλειά του Μάρτιν Σκορτσέζε για τον οίκο Dolce Cabana με την περιγραφή του νότου της Σικελίας (Street of Dreams, 2013), η ρομαντική Chloe με το σπίτι της γιαγιάς ή το μινιμαλιστικό βίντεο του Wim Wenders που τονίζει τα ιαπωνικά χαρακτηριστικά της Jil Sander (SS 2018). Ο Willem Dafoe και οι Pet Shop Boys , αλλά και η Joan Collins στο βίντεο για το CK1 Palace ή το ποιητικό βίντεο του οίκου Benjamin Benmoyal (SS 22) με τις γυναίκες που κουβαλούν το νερό στην Τυνησία.