Ο Χρήστος Σούτος γράφει για την «επικοινωνιακή παράσταση» της κυβέρνησης στο θέμα της ακρίβειας που έχει χτυπήσει κόκκινο και τους κερδισμένους και τους χαμένους από την πολιτική του 41%
Ωραία η σημερινή πρωινή παράσταση του Πρωθυπουργού και της συνοδείας του σε μεγάλη και γνωστή αλυσίδα supermarket. Εκεί είδαμε με καμάρι και υπερηφάνεια να ανακοινώνονται οι τομές που έκανε η Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο στον αγώνα για την καταπολέμηση της ακρίβειας. Μιλάμε για χτύπημα κάτω από τη μέση στις πολυεθνικές. Μιλάμε για ανένδοτο απέναντι στους κερδοσκόπους και όσους επιχειρούν να αποκτήσουν υπερκέρδη στην πλάτη του ελληνικού λαού.
Μειώσεις 15 έως 20% ……στο 213% των αυξήσεων
Καλοί οι πανηγυρισμοί. Καλές οι εξαγγελίες, ακόμα καλύτερες οι φωτογραφίες και τα βιντεάκια στο Tik Tok. Στον αιώνα της επικοινωνίας είμαστε άλλωστε. Οι επικοινωνιακές τακτικές είναι πιο σημαντικές ακόμα και από την ασκούμενη πολιτική. Τι να πεις όμως και σε ποιον για όλο αυτό το σκηνικό;
Στον Πρωθυπουργό του 41% που νοιώθει άτρωτος, ειδικά από τη στιγμή που η αντιπολίτευση είναι ανύπαρκτη, τι να πεις; Να του αναφέρεις ότι η έκπτωση αφορά μείωση στις ήδη διογκωμένες τιμές ύψους άνω 200%; Να του πεις πως οι Έλληνες πληρώνουν δέκα φορές πάνω από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους τα ίδια προϊόντα; Να του πεις πως οι Έλληνες πληρώνουν πιο ακριβά από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους προϊόντα που παράγονται εντός της χώρας μας;
Τα λόγια είναι απλά κενές λέξεις χωρίς νόημα. Πιστεύετε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάθεται στην ουρά για να μετρήσει τα χρήματα του αν του φθάνουν να πάρει τα βασικά; Θα είχε πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον να γινόταν ένα πείραμα. Να δώσουμε στον Πρωθυπουργό της χώρας και τους Υπουργούς του ένα μέσο μηνιάτικο, μάλιστα επί δύο και για τη σύζυγο και να δούμε πως θα πλήρωνε τα είδη διατροφής, το ρεύμα του, τις υπόλοιπες υποχρεώσεις του. Α! να μην το ξεχάσω. Θα διάλεγε αυτός το χρώμα του τιμολογίου ενέργειας.
Στη θεωρία όλα εύκολα είναι
Πέρα από τη πλάκα πάμε και στα σοβαρά. Η ακρίβεια στην αγορά, ειδικά των τροφίμων, έχει χτυπήσει κόκκινο. Οι έλεγχοι είναι περισσότερο αστείοι παρά ουσιαστικοί. Η Κυβέρνηση αρέσκεται σε ανέξοδες εξαγγελίες και κορόνες χωρίς αντίκρισμα. Τα πρόστιμα που επιβάλλονται είναι χωρίς αξία, αφού τα υπερκέρδη των εταιρειών καλύπτουν με μεγάλη ευκολία την όποια οικονομική ζημιά. Άστε που για να εισπραχθούν αυτά θα περάσει πολύς χρόνος. Το ερώτημα είναι μπορεί να κάνει κάτι η Κυβέρνηση ή μόνο να παρακολουθεί;
Πρώτον αν ήξερα με βεβαιότητα την απάντηση θα ζητούσα να πάρω και την αντίστοιχη θέση. Δεύτερον φαντάζομαι, ότι από τη στιγμή που είμαστε στη κοινή αγορά, αυτή επιτάσσει και κάποιους κανόνες. Τώρα γιατί έχει γίνει η Ελλάδα πεδίον δόξης λαμπρό για κάθε κερδοσκόπο και κάθε πολυεθνική που θέλει να αυξήσει τα κέρδη, αυτό το γνωρίζει καλύτερα η Κυβέρνηση.
Η υπογεννητικότητα, το βρεφικό γάλα και οι νέοι γόνεις
Τι ακούμε χρόνια τώρα; Πως η Πολιτεία θέλει να σταθεί δίπλα στα νέα ζευγάρια, να τα βοηθήσει να αποκτήσουν παιδιά, να γίνουν γονείς. Πως η Πολιτεία θέλει να αντιμετωπίσει την υπογεννητικότητα, να προσπαθήσει να λύσει το δημογραφικό πρόβλημα. Ωραία όλα αυτά, αλλά στην πράξη κάνουμε τίποτα;
Κάνουμε με το γνωστό, κλασικό τρόπο της ελληνικής Πολιτείας. Με χορήγηση επιδομάτων και έχει ο Θεός. Για παράδειγμα το βρεφικό γάλα. Το ίδιο προϊόν, η ίδια ποσότητα στην Ελλάδα κάνει, μετά την έκπτωση που παρουσιάσαμε σήμερα γεμάτοι χαρά και αποφασιστικότητα, 22 ευρώ ενώ στην Ολλανδία μόλις 9 ευρώ. Είναι για να πανηγυρίζουμε; Νομίζω πως όχι.
Το βρεφικό γάλα στα ύψη, με τιμές σχεδόν τριπλάσιες από την υπόλοιπη Ευρώπη. Τα προϊόντα που μπαίνουν τα πρόστιμα εμφανίζονται, μετά την επιβολή, με υψηλότερες τιμές. Οι εταιρείες δεν ασχολούνται καν. Πάμε από καλάθι σε καλάθι. Από το κλασικό της …νοικοκυράς, πλέον έχουμε καλάθι για πάσα νόσο και μαλακία. Αυτά τα ολίγα, αλλά μην ανησυχείτε σε λίγο θα έχουμε βιντεάκι του Πρωθυπουργού στο Tik Tok και όλα θα φτιάξουν. Μην ξεχάσετε, όταν έρθει πάλι η ώρα των εκλογών να πάτε για μπάνιο, για καμιά βόλτα, άντε και για κανένα φαγάκι. Προς Θεού μην πάτε να ψηφίσετε. Αυτά είναι ντεμοντέ πράγματα.