Ο Σωτήρης Γεωργίου γράφει για τις συχνές φωτιές που παίρνουν τα αυτοκίνητα τον τελευταίο καιρό και αναρωτιέται αν φταίει η κακή συντήρηση, η παλαιότητα των οχημάτων ή οι υψηλές θερμοκρασίες
Εδώ είμαστε για να βάζουμε ζητήματα προς προβληματισμό και γιατί όχι να συνδράμουμε ώστε να ληφθούν κάποια μέτρα για την αποτροπή άσχημων συμβάντων. Θυμάστε άλλωστε εδώ και καιρό που λέγαμε για τους καρχαρίες στις ελληνικές θάλασσες και έκτοτε έχει γίνει σχεδόν καθημερινό φαινόμενο η σχετική αναφορά ενώ την ίδια ώρα δεν βλέπω ουδεμία καν σκέψη της πολιτείας για το θέμα. Ένα άλλο θέμα που μου κάνει εντύπωση και καθώς ταξιδεύω και συχνά, δεν είναι άλλο από τις πολλές φωτιές σε αυτοκίνητα ακόμα και στις Εθνικές οδούς. Έχω τύχει και εγώ μπροστά σε συμβάντα, αλλά καθημερινά διαβάζουμε για ανάλογα φαινόμενα σε εν κινήσει αυτοκίνητα με χειρότερο περιστατικό στην Κατερίνη με τον θάνατο από πυρκαγιά της νεαρής γυναίκας.
Σε καμία περίπτωση δεν είμαι ειδικός για να έχω άποψη σοβαρή. Σκεπτόμενος όμως είμαι και ερωτήματα έχω πολλά. Οι υψηλές θερμοκρασίες παίζουν ρόλο; Καθώς με την κλιματική αλλαγή έχουν αλλάξει τα δεδομένα προς το χειρότερο και ακούμε από τους επιστήμονες για τρομερές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην άσφαλτο και στους εξωτερικούς χώρους. Υπάρχει συσχέτιση των κρουσμάτων με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Μάλλον όχι καθώς έχουν πολύ υψηλά στάνταρ και προδιαγραφές ασφαλείας και άλλωστε δεν έχω ακούσει για συγκεκριμένα κρούσματα στην Ελλάδα αλλά κάποια στο εξωτερικό.. Μήπως όμως επηρεάζονται και αυτά από την κλιματική αλλαγή; Ανάλογα και για τα αυτοκίνητα με υγραέριο που πάντως και εδώ γνωρίζω ότι υπάρχουν πολύ αυστηροί κανόνες ασφαλείας. Το ερώτημα είναι εδώ αν είναι όλα με τους κανόνες που πρέπει ή υπάρχουν και οι λεγόμενες “μαιμουδιές”!
Πάμε όμως στον πιο σημαντικό παράγοντα. Μήπως υπάρχει κακή συντήρηση των οχημάτων όπως άλλωστε συνηθίζει ο Έλληνας,να μην κάνει δηλ σε τίποτα συντήρηση για να μην ξοδεύει χρήματα; Και ειδικά στα παλαιότερα οχήματα που έχουν ούτως ή άλλως ζητήματα ασφαλείας; Το μηχανική βλάβη που ακούμε σε όλες τις περιπτώσεις είναι κάπως αόριστο για εμένα. Πάντως όπως διάβασα κάπου τα 17 έτη του μ.ο της παλαιότητας των οχημάτων στην Ελλάδα αποτελεί αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ! Αν και δεν είναι μηχανικός, παλαιά αυτοκίνητα με κακή συντήρηση και υπερθέρμανση του πλανήτη με προβληματίζουν. Διάβασα επίσης κάπου για τους κινδύνους από ενδεχόμενο διαρροής καυσίμου ή λιπαντικού, από τα φθαρμένα εξαρτήματα και σωληνάκια ή βραχυκύκλωμα από τα παμπάλαια ηλεκτρικά συστήματα. Μήπως τελικά οι καύσωνες διαρκείας πρέπει να μας προβληματίσουν και επ αυτού;
Τέλος είχαμε και το πρόσφατο συμβάν με την φωτιά στο βυτιοφόρο με υγραέριο στην Εθνική οδό. Μεγάλο θέμα και εδώ με την διαχείριση. Δυστυχώς η χώρα μας είχε θρηνήσει πριν πολλά χρόνια και θύματα σε ανάλογο συμβάν και ορθώς έκλεισαν τα πάντα γύρω του. Το πως πήρε φωτιά είναι ένα θέμα που θα ψάξουν οι αρμόδιοι. Το γιατί έκλεισε τόσες ώρες μια υπερσύγχρονη Εθνική οδός όμως είναι ένα ζήτημα. Υπήρχαν και υπάρχουν οι απαραίτητες έξοδοι ασφαλείας στον βαθμό που πρέπει και για άλλα μελλοντικά πχ συμβάντα; Υπάρχουν τα λεγόμενα “σπασίματα” στις μπάρες ανά τακτά διαστήματα για να μπορούν να κάνουν αναστροφή τα οχήματα; Όλα αυτά έχουν να κάνουν και με την ασφάλεια όσων ακινητοποιηθούν. Να θυμίσω ότι μέσα στον καύσωνα ακινητοποιημένοι πολλές ώρες, πολλοί μπορεί να αντιμετωπίσουν ζητήματα υγείας. Να μην είχαν νερό ή άλλη βενζίνη για το αιρ κοντίσιον και στην ντάλα ήλιο μιλάμε μεσημεριάτικα για θερμοκρασίες ασύλληπτες που ψήνεις αυγά! Μιλάμε για επικίνδυνες καταστάσεις και από θαύμα δεν είχαμε κάτι πολύ κακό. Δεν λέω καν για ανθρώπους που έχασαν πλοία για προορισμούς είτε Ελλάδα, είτε Ιταλία. Ποιός θα τους αποζημιώσει; Και δεν λέω καν για τις ΛΕΑ που πάλι κάποιοι είχαν μπει εκεί και αντί να τους συλλαμβάνουν από κάμερες και να τους στέλνουν φυλακή, τρώνε κανένα πρόστιμο αν τους πιάσουν ποτέ! Ελλάδα. ΕΕ είπατε…;Ε…;