Έγγραφο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανοίγει την πόρτα για πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και για μετά το 2035, αρκεί να λειτουργούν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό καύσιμο
Τα συνθετικά ή τα ηλεκτρονικά καύσιμα (e-fuels) αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στο δρόμο για την κλιματική ουδετερότητα έως το 2035, όταν θα απαγορευτεί, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, η πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Έγγραφο που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες ημέρες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναφέρει ότι τα συγκεκριμένα καύσιμα θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην μείωση των ρύπων μέχρι το 2029, καθώς αναφέρονται ως καύσιμα που θα βοηθήσουν στην υλοποίηση του στόχου για κλιματική ουδετερότητα. Παράλληλα αυτό το έγγραφο ανοίγει την πόρτα για πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και για μετά το 2035, αρκεί να λειτουργούν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό καύσιμο.
Αυτή η απόφαση χρυσώνει το χάπι της πίεσης των αυτοκινητοβιομηχανιών που θέλουν παράταση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και πέρα το 2035. ‘Αλλωστε μεγάλοι κατασκευαστές, κυρίως από τη Γερμανία και την Ιταλία, προωθούν τα ηλεκτρονικά καύσιμα και αναφέρουν ότι μπορούν να αποτελέσει εφικτό καύσιμο για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας, τονίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο δεν θα υπάρχει εξάρτηση από την ηλεκτροδότηση.
Σήμερα τα συνθετικά καύσιμα βρίσκεται στα πρώτα τους βήματα. Είναι πολύ ακριβά, όμως όσο αυξάνεται η παραγωγή, τόσο η τιμή τους θα μειώνεται σταδιακά. Περιβαλλοντικοί ακτιβιστές ισχυρίζονται ότι η διαδικασία θα είναι δαπανηρή, ενεργοβόρα και αρκετά ρυπογόνα. Άλλοι πάλι βλέπουν μικρούς όγκους πωλήσεων αυτοκινήτων που θα λειτουργούν με τα ηλεκτρονικά καύσιμα. Όλα αναμένονται να αποσαφηνιστούν μέχρι και το 2026, όταν θα παρθούν οι οριστικές αποφάσεις των βασικών πλάνων που θα έχουν ως στόχο την μείωση του διοξειδίου του άνθρακα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.