Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) έχουν ενισχυθεί από φορολογικές ελαφρύνσεις και άλλα κίνητρα – H σκανδιναβική χώρα στοχεύει να γίνει η πρώτη που θα τερματίσει την πώληση νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ – έως το 2025

Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων σε κυκλοφορία στη Νορβηγία ξεπέρασε για πρώτη φορά αυτόν των βενζινοκίνητων μοντέλων, όπως ανακοίνωσε σήμερα ειδικός οργανισμός, που έκανε λόγο για «ιστορική μετάβαση».

Από τα 2,8 εκατομμύρια ταξινομημένα επιβατικά οχήματα σήμερα στη χώρα, τα 754.303 είναι ηλεκτρικά συγκριτικά με 753.905 που καταναλώνουν βενζίνη, σύμφωνα με το Συμβούλιο πληροφόρησης για την οδική κίνηση (OFV). Τα μοντέλα ντίζελ παραμένουν και πάλι τα πλέον πολυάριθμα, ωστόσο ο αριθμός τους καταγράφει μείωση.

Η σκανδιναβική χώρα των 5,5 εκατομμυρίων κατοίκων στοχεύει να γίνει η πρώτη χώρα που θα τερματίσει την πώληση νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ – έως το 2025.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) έχουν ενισχυθεί από φορολογικές ελαφρύνσεις και άλλα κίνητρα, που χρηματοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από τα χρήματα που βγάζει η Νορβηγία από πετρέλαιο και φυσικό αέριο.

Στις πρώτες μέρες της επανάστασης των EV, οι περιβαλλοντικοί ακτιβιστές της Νορβηγίας ζήτησαν ακόμη και τη βοήθεια του μεγαλύτερου ποπ γκρουπ της χώρας, A-ha , για να προωθήσουν τη χρήση των οχημάτων.

Προς το παρόν, εννέα στα 10 νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στη Νορβηγία είναι ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας. Και δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί, αν σκεφτεί κανείς πόσα κάνουν οι αρχές για να τους ευνοήσουν.

Πολλά μέρη προσφέρουν δωρεάν χώρο στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα και οι οδηγοί τους δεν χρειάζεται να πληρώσουν διόδια πόλης.

Και ενώ οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πολλές χώρες παραπονιούνται για την έλλειψη εγκαταστάσεων φόρτισης, υπάρχουν πολυάριθμοι δωρεάν φορτιστές σε κάθε πόλη και πόλη της Νορβηγίας, με 2.000 από αυτούς μόνο στο Όσλο.