Την Ελλάδα θα διασχίζουν ήδη τρεις διαδρομές – Οι στόχοι του υπουργείου Υποδομών
Πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση του Εθνικού Κέντρου Συντονισμού Eurovelo (ΕΣΚΕ), στην οποία συμμετείχαν η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστινα Αλεξοπούλου, η υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, ο αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημήτρης Κάρναβος και ο πρόεδρος της ΜΚΟ, «Πόλεις για το Ποδήλατο», Σπύρος Παπαγεωργίου.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, η ομάδα εργασίας ενημέρωσε τα μέλη του ΕΣΚΕ για τις υλοποιούμενες δράσεις και αποφασίστηκε ο συντονισμός των ενεργειών μεταξύ των συμμετεχόντων για την ανάπτυξη του Eurovelo, σε επίπεδο Περιφερειών και Δήμων.
Το EuroVelo έχει ως στόχο, αφενός τον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου ποδηλατικού δικτύου ευρωπαϊκών χωρών, αφετέρου να καταγράψει τις ήδη υπάρχουσες ή να δημιουργήσει νέες, φιλικές προς το ποδήλατο διαδρομές και να τις εντάξει σε ένα καταγεγραμμένο και ενιαίο πλέον ευρωπαϊκό δίκτυο.
Την Ελλάδα θα διασχίζουν ήδη τρεις διαδρομές:
- Η Διαδρομή 13 που ξεκινάει από την οικισμό Προμαχώνα του Δήμου Σιντίκης Σερρών και φθάνει εώς τις Καστανιές Έβρου.
- Η Διαδρομή 8 που ξεκινά από την Ηγουμενίτσα και μέσω Ρίου Αντιρρίου καταλήγει στην Αθήνα
- Η Διαδρομή 11 που ξεκινά από τη συνοριακή γραμμή Ευζώνων και καταλήγει στην Αθήνα.
Σε δήλωση της η Χριστίνα Αλεξοπούλου σημείωσε ότι «η καθιέρωση του Eurovelo αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός ενιαίου δικτύου ποδηλατοδρόμων που θα διασχίζει την Ευρώπη. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει, από την πρώτη στιγμή, “αγκαλιάσει” το συγκεκριμένο εγχείρημα, θέτοντας σημαντικούς στόχους, οι οποίοι είναι οι εξής:
-Τη χάραξη των Διαδρομών.
-Τη σήμανσή τους, καθώς αυτό αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την ασφαλή και άνετη μετακίνηση των ποδηλατιστών σε όλη την Ευρώπη.
-Την προώθηση του θεματικού (ποδηλατικού) Τουρισμού, μέσω της δημιουργίας ελκυστικών ποδηλατικών διαδρομών που περνούν από φυσικά και πολιτιστικά αξιοθέατα.
Ταυτόχρονα, θεωρούμε ότι η προώθηση του Eurovelo θα συμβάλλει καθοριστικά, ώστε να “εμπεδωθεί” και στους πολίτες η ποδηλατική κουλτούρα. Εξάλλου, είναι αυτονόητο πως το ποδήλατο βρίσκεται στο επίκεντρο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και της μικροκινητικότητας, συμβάλλοντας στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των εκπομπών αερίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, πραγματοποιούνται 4 εκατομμύρια διελεύσεις αυτοκινήτων την ημέρα στην Αθήνα, και ακόμα και το 1% αυτών να γινόταν με ποδήλατο θα προέκυπτε τεράστιο όφελος. Κλείνοντας, σημειώνω ότι είμαστε σε απόλυτη συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, προκειμένου να επιτύχουμε τους στόχους μας, διασφαλίζοντας ένα βιώσιμο και υγιές μέλλον για τις μεταφορές».
Από την πλευρά της η Έλενα Ράπτη υπογράμμισε ότι «ο ποδηλατικός τουρισμός βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου Τουρισμού, και η χώρα μας έχει δυνατότητες να τον αναπτύξει, ώστε να γίνει πόλος έλξης για όσους αγαπούν και χρησιμοποιούν το ποδήλατο. Το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Eurovelo θα αποτελέσει σημαντικό σημείο αναφοράς και συνεργασίας για την υλοποίηση ουσιαστικών και συντονισμένων δράσεων, που θα συμβάλουν στην ενίσχυση των απαραίτητων υποδομών, την ανάδειξη τουριστικών προορισμών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και την εν γένει προώθηση του βιώσιμου τουρισμού στη χώρα μας, σε εναρμόνιση και με τους στόχους της Αντζέντας 2030 για την Βιώσιμη Ανάπτυξη».