Ο οίκος Balenciaga παρουσίασε την τελευταία του Demna στο Παρίσι.

Μετά από δέκα χρόνια στον οίκο ο Γεωργιανός σχεδιαστής μόδας αποχωρεί και αναλαμβάνει τον ρόλο του διευθυντή δημιουργικού στον Gucci.

«Η μόδα ζει στο κατώφλι του αύριο, καθοδηγούμενη όχι από αυτά που γνωρίζουμε αλλά από τον ενθουσιασμό της ανακάλυψης του τι έρχεται στη συνέχεια» έγραψε ο Demna σε ένα χειρόγραφο σημείωμα σε όσους παρακολούθησαν την επίδειξη της 54ης κολεξιόν Υψηλής Ραπτικής του Balenciaga με πινελιές από τη Bourgeoisie και τη χολιγουντιανή λάμψη.

«Είναι η έκφραση της ανάγκης μας να εξελιχθούμε, να κατανοήσουμε την αλλαγή πριν έρθει, να ντύσουμε το μέλλον πριν αποκτήσει όνομα» τόνισε.

Η σκηνή της επίδειξης μόδας ήταν το πρώην διαμέρισμα του ιδρυτή του οίκου Cristóbal Balenciaga, το οποίο ανακαινίστηκε στην πολυτελή αίγλη της δεκαετίας του 1960.

Η καμπάνια για την κολεξιόν είναι ένας φόρος τιμής στην πόλη στην οποία ο σχεδιαστής ξεκίνησε το ταξίδι του στη μόδα, το οποίο περιελάμβανε μια πρόσφατα αποκαλυφθείσα απόρριψη πρακτικής άσκησης από τον Balenciaga το 2007, προτού αναλάβει τα ηνία το 2015. Αναγνωρίσιμα πρόσωπα από την κοινότητα του Balenciaga, συμπεριλαμβανομένων των Κιμ Καρντάσιαν, Ναόμι Κάμπελ και του Ταϊλανδού ηθοποιού PP Krit (Krit Amnuaydechkor) πρωταγωνιστούν στις διαφημιστικές εικόνες που βρίσκονται σε διάφορες γωνίες δρόμων και ορόσημα του Παρισιού.

Πέτα με τουλίπες και προεξέχοντες ώμους, δημιουργίες που μοιάζουν περισσότερο με πανοπλίες από εκλεκτά υφάσματα και έντονα σχέδια παρουσιάστηκαν στην επίδειξη μόδας. Ροζ φόρεμα από οργάντζα με την επιγραφή «Debutante», μαύρο φόρεμα με πούλιες «Diva» εμπνευσμένο από τη Μέριλιν Μονρόε και υπόλευκο γούνινο παλτό με δαντελένιο φόρεμα φορεμένο από την Κιμ Καρντάσιαν και εμπνευσμένο από την Ελίζαμπεθ Τέιλορ ήταν στις εμφανίσεις που ξεχώρισαν. Η Ιζαμπέλ Ιπέρ, μούσα εδώ και πολύ καιρό του οίκου εμφανίστηκε με ένα κομψό μαύρο κοστούμι με φούστα, ενώ η Ναόμι Κάμπελ βάδισε στην πασαρέλα με ένα φαρδύ, ανάγλυφο φόρεμα.

«Η κολεξιόν είναι ο ιδανικός τρόπος για να ολοκληρώσω τη δεκαετία μου στον Balenciaga» έγραψε ο σχεδιαστής μόδας. «Έχω φτάσει όσο το δυνατόν πιο κοντά στο να είμαι ικανοποιημένος σε αυτή την ατελείωτη αναζήτηση της αδύνατης τελειότητας» – μια φράση, χαρακτηριστική της νοοτροπίας του Cristóbal Balenciaga» πρόσθεσε.

Αναφορές στον Cristóbal Balenciaga ήταν «συνειδητά και υποσυνείδητα» εμφανείς, έγραψε ο Demna. Ξεχωριστή στιγμή ήταν το κοστούμι Danielle: μια αναδημιουργία ενός συνόλου με μανίκια που φορέθηκε το 1967.

«Ήθελα να κάνω την υψηλή ραπτική επίκαιρη. Όχι σε ένα παλάτι, όχι εδώ σε αυτό το σαλόνι, αλλά στην πραγματική ζωή» ανέφερε για την πέμπτη του συλλογή υψηλής ραπτικής και την τελευταία του επίδειξη για τον οίκο.

Ο Demna παραδίδει τη σκυτάλη στον Pierpaolo Piccioli, θαυμαστή του, αλλά και σχεδιαστή με μια εντελώς μοναδική αισθητική.