Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου 2024, στο πλαίσιο του 6ου Κύκλου της Σειράς εξειδικευμένων Διαλέξεων σε θέματα Χημικής Μηχανικής – Μηχανικής Περιβάλλοντος και Διαχείρισης Περιβάλλοντος, στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Το φαινόμενο του Greenwashing * και ο σκεπτικισμός των καταναλωτών για περιβαλλοντικά ζητήματα τίθεται επί τάπητος στη δημόσια υβριδική διάλεξη του Δρα Κωνσταντίνου Λεωνίδου, Καθηγητή Μάρκετινγκ στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, με τίτλο «Σκεπτικισμός Καταναλωτών και Greenwashing».
Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου 2024, στο πλαίσιο του 6ου Κύκλου της Σειράς εξειδικευμένων Διαλέξεων σε θέματα Χημικής Μηχανικής – Μηχανικής Περιβάλλοντος και Διαχείρισης Περιβάλλοντος, που διοργανώνει το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διαχείριση και Προστασία Περιβάλλοντος» και το Εργαστήριο Χημικής Μηχανικής και Μηχανικής Αειφορίας του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ). Η εκδήλωση θα αρχίσει στις 18:00 μ.μ. στο κεντρικό κτίριο του ΑΠΚΥ στη Λευκωσία (Λεωφόρος Γιάννου Κρανιδιώτη 33, 2220 Λατσιά) και θα μεταδοθεί ταυτόχρονα και διαδικτυακά στον σύνδεσμο https://tinyurl.com/bddunxsp.
Η ομιλία θα καλύψει αναδυόμενα θέματα στην επικοινωνία της εταιρικής βιωσιμότητας και ευθύνης και θα εξερευνήσει την περίπλοκη σχέση του greenwashing, της εταιρικής υποκρισίας και του πράσινου σκεπτικισμού που υπάρχει στον χώρο των επιχειρήσεων. Ο Καθηγ. Λεωνίδου θα αναφερθεί στα θεωρητικά πλαίσια των εν λόγω ζητημάτων και θα διερευνήσει πώς ορισμένες επιχειρήσεις στρατηγικά χρησιμοποιούν παραπλανητικά μηνύματα εταιρικής βιωσιμότητας και ευθύνης για να ενισχύσουν τη δημόσια εικόνα και εταιρική φήμη τους. Θα παρουσιάσει στην ομιλία του συγκεκριμένα παραδείγματα και θα επεξηγήσει διαφορετικές πρακτικές που χρησιμοποιούνται από επιχειρήσεις, ενώ θα τονίσει τη σημασία της διαφάνειας, της λογοδοσίας και της γνήσιας περιβαλλοντικής ευθύνης στις επιχειρηματικές πρακτικές.
Ο Κωνσταντίνος Λεωνίδου είναι Καθηγητής Μάρκετινγκ και Διοίκησης Επιχειρήσεων στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Είναι Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του Προπτυχιακού προγράμματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και των Μεταπτυχιακών προγραμμάτων που προσφέρει το ΑΠΚΥ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, Το Ανοικτό ΜΒΑ / The Open MBA. Τα κύρια ερευνητικά και διδακτικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην εταιρική βιωσιμότητα και υπευθυνότητα, στην ηθική των επιχειρήσεων, στο διεθνές μάρκετινγκ, στο μάρκετινγκ υπηρεσιών, επιχειρηματικά μοντέλα και στρατηγικές, και σχέσεις επιχειρήσεων. Είναι συνεργαζόμενος συντάκτης (Associate Editor) στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Business Research, μέλος της συντακτικής επιτροπής στο επιστημονικό περιοδικό Journal of International Marketing, καθώς και τακτικός κριτής σε πολλά άλλα σημαντικά επιστημονικά περιοδικά. Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Global Marketing Special Interest Group που βρίσκεται υπό την αιγίδα του American Marketing Association και του Κέντρου Αριστείας CYENS.
- Greenwashing: Το πράσινο ξέπλυμα είναι μια μορφή διαφήμισης ή μάρκετινγκ κατά οποία η «πράσινη» προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών και το «πράσινο» μάρκετινγκ χρησιμοποιούνται παραπλανητικά για να πειστεί το αγοραστικό κοινό ότι το εκάστοτε προϊόν, οι στόχοι και οι πολιτικές μιας εταιρείας είναι «φιλικά προς το περιβάλλον»