Ο Γιώργος Χελάκης καταπιάνεται με ένα «καυτό» θέμα, τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που παραμένουν δυσπρόσιτες για το ευρύ κοινό.

Μέσα σε δεκαέξι μήνες τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί τρεις φορές, κυρίως εξαιτίας του υψηλού κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων. Σε κάποιες περιπτώσεις οι αυξήσεις φθάνουν ακόμα και το 40%. Το μέγα πρόβλημα έχει κι άλλη παράμετρο. Οι πλοιοκτήτες (εφοπλιστές) παρά το γεγονός ότι οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έπεσαν τον τελευταίο καιρό ως και 50% δεν προχώρησαν στη μείωση των ναύλων ούτε κατά ένα ευρώ. Είναι γεγονός ότι στα περισσότερα δρομολόγια δεν υπάρχει θέση στα καταστρώματα εκεί που τα εισιτήρια είναι φτηνότερα. Εννοείται ότι την ανηφόρα έχουν πάρει οι τιμές στα κυλικεία των πλοίων και τα μπαρ.

Τα νησιά και ειδικότερα οι Κυκλάδες που κάθε καλοκαίρι αποτελούν κορυφαίο τουριστικό προορισμό γίνονται απρόσιτα για τα μέσα βαλάντια. Χρειάζεται κάτι παραπάνω από ένας μισθός για να τα επισκεφτεί μια οικογένεια τετραμελής μεταφέροντας και το αυτοκίνητό της. Αρκετοί οι οποίοι θέλουν να έρθουν στα νησιά για διακοπές, θα προτιμήσουν φθηνότερους τρόπους μετάβασης σε άλλους προορισμούς. Σύμφωνα με περσινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η άνοδος στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και των δωματίων στα ξενοδοχεία υπερέβη το 20% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στο 22,8% και στο 22,2% αντίστοιχα, ενώ αύξηση σε ποσοστό 17,7% κατέγραψαν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ανεβάζοντας σημαντικά το συνολικό κόστος των φετινών διακοπών. Ανοδικά κατά 8,4%, με βάση την ΕΛΣΤΑΤ, κινήθηκε και συνολικά η τιμή στο πακέτο διακοπών.

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό αλλά δεν ακούστηκε τίποτα για αυτό στη Βουλή. Στην τριήμερη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Η κυβέρνηση δεν είπε τίποτα αλλά αυτό λίγο ως πολύ ήταν περίπου αναμενόμενο. Το περίεργο ήταν ότι δεν ακούστηκε τίποτα και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Οι πλοιοκτήτες που εκτινάσσουν τις τιμές όταν ανεβαίνουν οι τιμές των καυσίμων αλλά ξεχνούν να τις μειώσουν όταν αποκλιμακώνονται, μένουν στο απυρόβλητο.

Οι περιγραφές για τα συμφέροντα είναι γενικές και αφηρημένες. Όταν πρόκειται η συζήτηση να γίνει με ονόματα και διευθύνσεις το πολιτικό σύστημα την αποφεύγει όπως ο διάβολος των λιβάνι. Ας πληροφορήσει κάποιος τα κομματικά στελέχη ότι οι τιμές των εισιτηρίων στα πλοία είναι μείζον ζήτημα που απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες συμπεριφέρονται σαν καρτέλ κρατώντας τις τιμές των εισιτηρίων στα ύψη. Η κυβέρνηση αδιαφορεί και τα υπόλοιπα πολιτικά κόμματα απλά, δεν παίρνουν χαμπάρι…

UPDATE: Μετά την ολοκλήρωση του κειμένου, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Μαρινάκης δέχθηκε σχετική ερώτηση στο press room. Ακολουθεί η απάντησή του: «Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει κανένα τέτοιο ζήτημα όπως αυτό -που είναι πολύ σημαντικό- στην τύχη του, με άμεσες παρεμβάσεις είτε σαν αυτές που έγιναν στην ενέργεια και καλύφθηκαν οι αυξήσεις, είτε στην ακρίβεια τροφίμων. Παρακολουθούμε το ζήτημα αυτό και θα ενημερωθείτε άμεσα για νεότερα από την κυβέρνηση»….