Ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία και τις προοπτικές της δίνει ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός “Telekom”. Όπως τόνισε η Dominique Leroy, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του γερμανικού κολοσσού και υπεύθυνη για την Ευρώπη, στη διάρκεια συνάντησης που είχε με εκπροσώπους ελληνικών Μέσων Ενημέρωσης στο πλαίσιο του φετινού “MWC” στη Βαρκελώνη, η “Telekom” συνεχίζει σταθερά να επενδύει στην Ελλάδα και τις προοπτικές της μέσω του θυγατρικού Ομίλου του ΟΤΕ. Το επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των 3 δις ευρώ συνεχίζεται δυναμικά, με βάση όλα όσα έχουν ανακοινωθεί και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη υπερσύγχρονων τηλεπικοινωνιακών υποδομών, όπως είναι τα δίκτυα οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (“FTTH”) και το 5G.

Σε ερώτηση σχετικά με την επικείμενη αλλαγή της διοίκησης του Ομίλου ΟΤΕ, η κα Leroy υπογράμμισε ότι ο Μιχάλης Τσαμάζ είχε καθοριστικό ρόλο στον μετασχηματισμό του μεγαλύτερου τηλεπικοινωνιακού παρόχου της χώρας, σημειώνοντας παράλληλα ότι είναι πολύ σημαντικό ότι η διαδοχή είναι ήδη έτοιμη και καλά προετοιμασμένη. Ο κ. Κώστας Νεμπής, ο οποίος από την 1η Ιουλίου αναλαμβάνει τα ηνία του Ομίλου ΟΤΕ, μετασχημάτισε την κροατική “Hrvatski Telekom” πετυχαίνοντας να πείσει τον όμιλο της “Telekom” να επενδύσει στην Κροατία. Θα φέρει ένα διαφορετικό στυλ διοίκησης αλλά θα υπάρχει συνέχεια στη στρατηγική, επεσήμανε η επικεφαλής των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της “Telekom”.

Η κα Leroy ανέφερε πως είναι εντυπωσιασμένη με την πρόοδο της χώρας μας, που σημειώνεται μετά τη δεκαετή κρίση, δίνοντας έμφαση στην προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων καθώς και στην ψηφιακή μετάβαση της χώρας που όπως είπε προηγείται άλλων χωρών. Έκανε μάλιστα ειδική αναφορά στις υπηρεσίες “gov.GR” του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά και στον ψηφιακό βοηθό “mAIgov”, που βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (“AI”).

Αναφορικά με τα σχέδια της εταιρείας για την Ελλάδα, η κα Leroy τόνισε ότι σκοπεύει να διατηρήσει το πλάνο όσον αφορά στην ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακών υποδομών, αναφερόμενη ουσιαστικά στην περαιτέρω επέκταση του δικτύου οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (“FTTH”), αλλά και σε εκείνη του 5G. Όσον αφορά στο 5G, η “Cosmote” έχει ολοκληρώσει την αναβάθμιση των υποδομών δικτύου κινητής 5ης γενιάς σε 5G “Stand-Alone” (SA), με την Ελλάδα να είναι από τις πρώτες χώρες του ομίλου που το υλοποιεί, ενώ σύντομα θα προχωρήσει στο εμπορικό λανσάρισμα, προσφέροντας νέες, καινοτόμες υπηρεσίες στους πελάτες.

Η αξιοποίηση του “FTTH” δικτύου από τους Έλληνες καταναλωτές και επιχειρήσεις αποτελεί πάντως μια από τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο όμιλος ΟΤΕ στην ελληνική αγορά, με την κα Leroy να τονίζει ότι δράσεις επιδότησης της ζήτησης, όπως είναι το “Smart Readiness” και το μελλοντικό “Gigabit Voucher”, θα συνεισφέρουν σημαντικά. Για την “Telekom”, πάντως, σημαντική είναι και η πρωτοβουλία του Ομίλου ΟΤΕ για την προώθηση ενός νέου μοντέλου χονδρικής στο “FTTH”, που μπορεί να δώσει εκπτώσεις έως και 30% μεταξύ των παρόχων, με βάση τον όγκο των συνδέσεων, και θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση των τιμών λιανικής.

Το θέμα της αξιοποίησης των επενδύσεων των δικτύων και η απόσβεση τους αποτελεί, σύμφωνα με την κα Leroy, μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων στην Ευρώπη. Η επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας για την Ευρώπη επεσήμανε ότι ο αριθμός των τηλεπικοινωνιακών παρόχων στη Γηραιά Ήπειρο είναι αρκετά μεγάλος σε σύγκριση πχ. με τις Η.Π.Α., γεγονός που δημιουργεί αρκετά ζητήματα, με τη λύση ενδεχομένως να βρίσκεται σε περαιτέρω “συγκέντρωση” της συγκεκριμένης αγοράς σε αρκετές χώρες.

Πρόκληση

Μια ακόμη πρόκληση για την “Telekom” αλλά και για όλους τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αποτελεί το θέμα της μείωσης του λειτουργικού κόστους, και γι’ αυτό χρησιμοποιούνται διάφορες λύσεις που περιλαμβάνουν την αξιοποίηση “IoT” (“Internet of Things”) εφαρμογών. Σύμφωνα με την κα Leroy, ο Όμιλος ΟΤΕ είναι από τις εταιρείες του ομίλου που έχει αρκετές επιτυχίες στον συγκεκριμένο τομέα.

Τέλος όσον αφορά το ενδεχόμενο αλλαγής του εμπορικού σήματος, η κα Leroy σημείωσε ότι η “Cosmote” αποτελεί “love brand” στην Ελλάδα. Από την άλλη πλευρά, το “T”, το εμπορικό σήμα της “Telekom”, είναι το πολυτιμότερο τηλεπικοινωνιακό brand παγκοσμίως. Γι’ αυτό έχει ξεκινήσει μία προσπάθεια συνδυασμού, προσδίδοντας ακόμα μεγαλύτερη δυναμική στο brand της “Cosmote”, αντικατοπτρίζοντας την ποιότητα των υπηρεσιών που απολαμβάνουν εκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ