Μεγάλη ήταν η συμμετοχή από γονείς και μαθητές που φοιτούν στην τελευταία τάξη του Λυκείου
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το «Εργαστήρι Διαχείρισης Άγχους πριν τις Πανελλήνιες» που διοργάνωσε ο δήμος Νίκαιας-Αγ.Ι. Ρέντη σε συνεργασία με τον Σύλλογο Αποφοίτων «ΟΜΗΡΟΣ». Το διήμερο εργαστήρι πραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη 16 και την Παρασκευή 17 Μαΐου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Νίκαιας (Π. Τσαλδάρη 10), με μεγάλη συμμετοχή από γονείς και μαθητές που φοιτούν στην τελευταία τάξη του Λυκείου και ετοιμάζονται να δώσουν τον αγώνα τους στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις.
Ο υπεύθυνος του εργαστηρίου, ψυχολόγος και πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων, πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων «ΟΜΗΡΟΣ» Άγγελος Σπυρόπουλος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εξηγεί πως ξεκίνησε η ιδέα αυτής της διοργάνωσης: «Μετά από 20ετή εμπειρία, στις Κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου Κορυδαλλού και επισκεπτόμενος τα σχολεία, διαπίστωνα ότι κάποια παιδιά πριν τις εξετάσεις, παρουσίαζαν προβλήματα όπως κρίσεις πανικού ή άγχους. Σε αυτά τα παιδιά έκανα συμβουλευτική πως να διαχειριστούν το άγχος, την κρίση πανικού, τα οικογενειακά θέματα που μπορεί να απασχολούν εκείνη την περίοδο, πως θα διαβάζουν καλύτερα για να πετύχουν στις εξετάσεις. Και επειδή η συμβουλευτική σημείωνε επιτυχία, αποφασίσαμε να το κάνουμε στη Νίκαια, δωρεάν, σε όσα παιδιά επιθυμούσαν να βοηθηθούν πριν τις εξετάσεις».
Μιλώντας για τη βοήθεια που προσφέρεται μέσα από αυτές τις συμβουλευτικές, στα παιδιά που ξεκινούν τον μαραθώνιο των Πανελληνίων, ο κ. Σπυρόπουλος τονίζει ότι η βοήθεια προσφέρεται και στους γονείς αυτών των παιδιών: «γιατί ξέρετε πολλές φορές η οικογένεια δεν διαχειρίζεται σωστά αυτή την περίοδο των παιδιών. Κάποιοι γονείς για παράδειγμα δεν σέβονται τον χρόνο των παιδιών, δεν σέβονται την προσπάθειά τους και συνειδητά ή ασυνείδητα όπως λέμε εμείς οι ψυχολόγοι, σαμποτάρουν την προσπάθεια του παιδιού, χωρίς να το κάνουν επίτηδες. Όμως για να πετύχει ένα παιδί στις εξετάσεις του χρειάζεται ένα ήρεμο περιβάλλον, ένα σωστό περιβάλλον, να έχει σωστή διατροφή και να μην υπάρχουν συγκρούσεις, ειδικά την περίοδο των τελευταίων ημερών πριν τις εξετάσεις. Ακόμη και να υπάρχουν σοβαρά οικογενειακά προβλήματα, αυτά δεν θα πρέπει να λύνονται εκείνη την περίοδο, αλλά θα πρέπει η λύση τους να μεταφέρεται σε μεταγενέστερο χρόνο γιατί πάντα η προβληματική κατάσταση μια οικογένειας βγαίνει μέσα από το παιδί».
«Η περίοδος των εξετάσεων είναι πολύ σημαντική γιατί το παιδί ξεκινάει τον δικό του μαραθώνιο και σιγά-σιγά αυξάνει. Βέβαια κάποια παιδιά πρέπει να πούμε ότι θα έχουν και αποτυχία στις Πανελλήνιες. Δεν θα περάσουν όλοι στις σχολές προτίμησής τους. Αυτός μάλιστα είναι και ο λόγος που θα ασχοληθούμε μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών με αυτά τα παιδιά, διοργανώνοντας συμβουλευτικές καθώς θα χρειαστούν ψυχολογική στήριξη και συμβουλές για την επαγγελματική τους κατεύθυνση, καθώς υπάρχουν τα Δημόσια και Ιδιωτικά ΙΕΚ, και άλλες πολλές σχολές».
Μιλώντας για το άγχος που κυριεύει τα παιδιά και εάν η εποχή που διανύουμε είναι πιο απαιτητική για εκείνα, ο υπεύθυνος του εργαστηρίου εξηγεί: «Μετά τον κορονοϊό, έχουν δυσκολέψει πολύ τα πράγματα και έχει αυξηθεί το άγχος των οικογενειών και κατ’ επέκταση και των παιδιών, γιατί όταν ζορίζεται η οικογένεια, ζορίζονται και τα παιδιά περισσότερο».
Ο δήμαρχος Νίκαιας-Αγ.Ι. Ρέντη Κωνσταντίνος Μαραγκάκης σε σχετική δήλωση ανέφερε: «Το εργαστήρι έχει σκοπό να αναδείξει τρόπους ελαχιστοποίησης του άγχους και μεθόδους που βοηθούν στην επίτευξη καλύτερων επιδόσεων. Σε μια περίοδο όπου οι εξετάσεις μπορούν να προκαλέσουν αυξημένο άγχος, είναι σημαντικό να παρέχουμε την κατάλληλη υποστήριξη στα παιδιά που θα δώσουν τη μάχη τους για μια θέση στο πανεπιστήμιο αλλά και στους γονείς. Ενώνοντας έτσι τις δυνάμεις μας για να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπου τα παιδιά μας θα αισθάνονται ασφαλή κατά την περίοδο της προετοιμασίας τους για τις πανελλήνιες εξετάσεις».
Σε ό,τι αφορά τις συνθήκες που επηρεάζουν τον κάθε υποψήφιο αυτή την περίοδο, ο ψυχολόγος του εργαστηρίου, επισημαίνει: «Στις Πανελλήνιες προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε ένα υγιές περιβάλλον για το παιδί , τόσο στο σχολείο, στο φροντιστήριο αλλά και στην οικογένεια. Όλα αυτά, συζητάμε με τα παιδιά, γιατί εμείς οι ψυχολόγοι πρέπει να ξέρουμε να διαβάζουμε την κοινότητα, πως είναι δηλαδή η κοινωνία. Εδώ όμως πρέπει να πούμε ότι η κάθε προσωπικότητα είναι διαφορετική, άλλοι έχουν αυτοεκτίμηση, άλλοι δεν έχουν, γι’ αυτό και εμείς βοηθάμε τον έφηβο να καταλάβει καλύτερα τον εαυτό του. Όταν για παράδειγμα έχουμε έναν αγχώδη άνθρωπο μαθαίνει να ελέγχει το άγχος του και όταν πάει για τις εξετάσεις, δεν το αφήνει να τον κυριεύει. Η βοήθεια που προσφέρεται στο κάθε παιδί είναι εξατομικευμένη, αφού ο ειδικός “διαβάζει” το κάθε παιδί και το συμβουλεύει ανάλογα».
Η συμβουλή του Άγγελου Σπυρόπουλου για όλα τα παιδιά που σε λίγες πρόκειται να δοκιμαστούν πνευματικά και ψυχολογικά , στις Πανελλήνιες εξετάσεις, είναι «πρώτα απ’ όλα βαθιές ανάσες. Η ζωή άλλωστε» όπως επισημαίνει, «θα συνεχιστεί και μετά τις Πανελλήνιες!».