Το συγκεκριμένο τμήμα του οδικού άξονα ΠΑΘΕ δεν λειτουργεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος, με αποτέλεσμα να συμβαίνουν πολλά τροχαία δυστυχήματα
Στις αρχές του 2024 αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση για την έναρξη της αναβάθμισης του οδικού άξονα Ευζώνων – Χαλάστρας σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, ώστε να δοθεί λύση στα μεγάλα ζητήματα ασφάλειας των μετακινήσεων στην περιοχή.
Αυτό προέκυψε από τη συνάντηση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Υπερταμείου Γρηγόρη Δημητριάδη και στελέχη της διοίκησης του Υπερταμείου, παρουσία του αντιπεριφερειάρχη Κιλκίς Ανδρέα Βεργίδη, του δημάρχου Παιονίας Κωνσταντίνου Σιωνίδη, των επικεφαλής παρατάξεων της αντιπολίτευσης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας Χρήστου Παπαστεργίου και Δέσποινας Χαραλαμπίδου και εκπροσώπων της Κίνησης Πολιτών Δήμου Παιονίας.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε, έπειτα από πρωτοβουλία του κ. Τζιτζικώστα, ώστε να δοθεί επιτέλους λύση στο ζήτημα του συγκεκριμένου τμήματος του οδικού άξονα ΠΑΘΕ, το οποίο δεν λειτουργεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος, με αποτέλεσμα να συμβαίνουν πολλά τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα και τα τελευταία χρόνια δεκάδες πολίτες να έχουν χάσει τη ζωή τους.
Έρχεται δε σε συνέχεια των κινητοποιήσεων των κατοίκων της περιοχής του Πολυκάστρου, τις οποίες υποστηρίζει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
«Είχα δεσμευτεί, συμμετέχοντας στις πρόσφατες κινητοποιήσεις των κατοίκων, ότι ως διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα αναλάβουμε κάθε δυνατή πρωτοβουλία και θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να μπει ένα τέλος σε αυτή την τραγωδία, που συντελείται στο τμήμα που ενώνει τους Ευζώνους με τη Χαλάστρα, το οποίο μάλιστα αποτελεί πύλη εισόδου της χώρας. Η αρμοδιότητα του δρόμου δεν ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όμως κανένας δεν μπορεί να μένει απαθής απέναντι σε έναν βασικό οδικό άξονα, ο οποίος δεν διασφαλίζει συνθήκες ασφαλών μετακινήσεων και στον οποίο έχουν χάσει τη ζωή τους πάνω από 50 πολίτες και τραυματίστηκαν 160 μόνο τα τελευταία χρόνια. Δεν επιτρέπεται να παίζουν οι διερχόμενοι τη ζωή τους ‘κορώνα – γράμματα’ σε μήκος 44 χιλιομέτρων», δήλωσε ο κ. Τζιτζικώστας.
Πρόσθεσε, δε, ότι επισήμανε στη διοίκηση του Υπερταμείου «ότι η σχετική σύμβαση καθυστερεί επί δυόμισι χρόνια και πρέπει άμεσα να ολοκληρωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες και να αρχίσουν τα έργα».
Χαρακτήρισε θετική εξέλιξη την προώθησης της σύμβασης με τον προτιμητέο ανάδοχο από το Υπερταμείο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, από τις 9 Νοεμβρίου . »Πλέον θεωρούμε ότι στις αρχές του νέου έτους, η σύμβαση θα είναι έτοιμη για να περάσει από τον απαραίτητο κοινοβουλευτικό έλεγχο και τις διαδικασίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπογραφεί και σε λίγους μήνες από σήμερα να αρχίσουν επιτέλους οι εργασίες κατασκευής ενός αυτοκινητοδρόμου με δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με λωρίδες έκτακτης ανάγκης και με διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας. Αυτή είναι η διαβεβαίωση που λάβαμε», ανέφερε.
«Σε κάθε περίπτωση, μαζί με τους τοπικούς φορείς, μαζί με τους κατοίκους της περιοχής, θα παρακολουθούμε στενά την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και θα είμαστε παρόντες όπου και όποτε χρειαστεί για να πετύχουμε το αυτονόητο: Να κάνουμε τον δρόμο Πολύκαστρο – Χαλάστρα έναν δρόμο ασφαλή, ταχείας κυκλοφορίας, όπως αρμόζει σε μια από τις πύλες εισόδου της χώρας μας. Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσοι συμμετείχαν στη συνάντηση, δείχνοντας πνεύμα συνεργασίας και σύμπνοιας προς τον κοινό σκοπό μας, να έχουν οι συμπολίτες μας και οι επισκέπτες του τόπου μας σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές”, επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.