Ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας των επιχειρήσεων της Χαλκιδικής «σκαρφάλωσε» το διάστημα Φεβρουαρίου-Μαρτίου στο 4,9%, από 3,4% το αμέσως προηγούμενο δίμηνο
Την αισιοδοξία των επιχειρηματιών του νομού Χαλκιδικής για την επερχόμενη τουριστική σεζόν, αλλά και την ικανοποίησή τους για τη συνδρομή της τοπικής αυτοδιοίκησης, η οποία ωστόσο θεωρούν ότι μπορεί να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο, αποτυπώνει το 12ο Οικονομικό Βαρόμετρο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, που διενεργήθηκε τους μήνες Φεβρουάριο-Μάρτιο 2024 και καταγράφει την πορεία της οικονομίας.
Συγκεκριμένα, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας των επιχειρήσεων της Χαλκιδικής «σκαρφάλωσε» το διάστημα Φεβρουαρίου-Μαρτίου στο 4,9%, από 3,4% το αμέσως προηγούμενο δίμηνο.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, στην έρευνα καταγράφεται σαφή μείωση αυτών που κρίνουν μέτρια και κακή την κατάσταση των επιχειρήσεών τους. Ειδικότερα, διαμορφώνεται πλέον στο 13% το ποσοστό αυτών που κρίνουν καλή την κατάσταση των επιχειρήσεων τους και στο 32% ικανοποιητική, έναντι του 19%. Υποχώρηση στο 45%, από το 50%, παρουσίασε στο δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2023 το ποσοστό αυτών που κρίνουν μέτρια την κατάσταση της επιχείρησής τους και το 10% την κρίνει κακή, από το 12% που ήταν στο αμέσως προηγούμενο δίμηο, «δείχνοντας γενικά την τάση βελτίωσης», όπως τονίζεται στην ανακοίνωση.
Σε ό,τι αφορά τον τζίρο της επιχείρησής τους, ποσοστό 12% των επιχειρηματιών που συμμετείχε στην έρευνα κάνει λόγο για αύξηση, 53% ότι παρέμεινε ο ίδιος και 35% ότι μειώθηκε, ενώ στο «μέτωπο» των προσλήψεων ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν, το 89% μιλά για διατήρηση του προσωπικού του, 10% αναφέρει ότι θα το αυξήσει και 1% κάνει λόγο για απολύσεις.
Σημαντική καταγράφεται η αύξηση του ποσοστού των επιχειρηματιών που αναμένουν καλύτερα αποτελέσματα το επόμενο εξάμηνο, φτάνοντας το 54% σε σύγκριση με το 45% του προηγούμενου κύματος. Ποσοστό 41% δεν εκτιμά ότι θα υπάρξει κάποια διαφοροποίηση το επόμενο εξάμηνο, ενώ για χειροτέρευση κάνει λόγο το 5%, από 15% που ήταν στην προηγούμενη μέτρηση.
Σε ερώτηση για το εάν έχουν έρθει σε επαφή με την τοπική αυτοδιοίκηση, το 60% των επιχειρηματιών του νομού απάντησε θετικά, με το 38% να δηλώνει ότι έχει έρθει σε επαφή με τον Δήμο και το 19% με την Περιφέρεια (57% συνολικά). Το υπόλοιπο 43% των συμμετεχόντων επιχειρηματιών στην έρευνα δηλώνει ότι δεν ήρθε σε επαφή με κανέναν από την τοπική αυτοδιοίκηση.
Το 40% των επιχειρηματιών που ήρθε σε επαφή με φορέα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δηλώνει ικανοποίηση, με το 42% να διευκρινίζει ότι το θέμα του λύθηκε, το 46% να απαντά «λίγο/καθόλου» και ότι το θέμα του δεν λύθηκε, ενώ 12% δηλώνει «δεν ξέρω/δεν απαντώ».
Ειδικότερα για τον Δήμο, ποσοστό 35% των επιχειρηματιών δηλώνει ότι βοηθά την επιχειρηματικότητα, όπου μπορεί και όπου χρειαστεί στην περιοχή τους, 39% ότι αδιαφορεί για τα προβλήματα των επιχειρηματιών, ενώ 26% δηλώνει ότι είτε δεν γνωρίζει, είτε ότι δεν απαντά.
Μοιρασμένο (50-50) είναι το ποσοστό αυτών που δηλώνουν ότι ο Δήμος συνεργάζεται με τις επιχειρήσεις για τη δημιουργία υγιούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος, με αυτούς που δηλώνουν το αντίθετο, 39% δηλώνει ότι ο Δήμος συνεργάζεται με τις επιχειρήσεις για τη δημιουργία ενός υγιούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος, 41% ότι όχι/μάλλον όχι, ενώ 20% δηλώνουν «δεν γνωρίζω/δεν απαντώ».
Την έρευνα διεξήγαγε για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής η εταιρεία Interview, σε δείγμα 355 επιχειρήσεων διαφόρων μεγεθών, μέλη του παραγωγικού φορέα.