Στο σύνολο του 2024 αναμένονται συνολικά 76 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (έναντι 69 επιβεβαιωμένων για το 2023), από 14 διαφορετικές εταιρείες, με 60 διαφορετικά πλοία, εκ των οποίων το 50% αφορά σε home porting
Πρόσθετες επενδύσεις ύψους 67,61 εκατ. ευρώ, πέραν των υποχρεωτικών, έχουν πραγματοποιηθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από την άνοιξη του 2018, οπότε ιδιωτικοποιήθηκε, μέχρι σήμερα, ενώ ο τζίρος του ομίλου αυξήθηκε κατά 52%, το τίμημα της παραχώρησης πολλαπλασιάστηκε κατά 2,6 φορές, η δύναμη του μόνιμου προσωπικού αυξήθηκε κατά 47,2% και έγιναν 447 νέες προσλήψεις.
Τα παραπάνω επισήμανε, κατά τον χαιρετισμό του στο 1ο Southeast Europe Connectivity Forum στη Θεσσαλονίκη, ο εκτελεστικός πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Θάνος Λιάγκος, ενώ γνωστοποίησε ότι στο σύνολο του 2024 αναμένονται συνολικά 76 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (έναντι 69 επιβεβαιωμένων για το 2023), από 14 διαφορετικές εταιρείες, με 60 διαφορετικά πλοία, εκ των οποίων το 50% αφορά σε home porting (χρήση του λιμένος ως σημείου αφετηρίας και επιστροφής).
Ο κ. Λιάγκος επιβεβαίωσε ακόμα ότι τον Νοέμβριο πρόκειται να εγκαινιαστεί ο νέος επιβατικός σταθμός κρουαζιέρας, ενώ υπογράμμισε ότι η αξία που αποδίδουν στην πόλη της Θεσσαλονίκης τα κρουαζιερόπλοια είναι πολλαπλάσια των εσόδων που εισπράττει ο Οργανισμός Λιμένος (ΟΛΘ).
Αναφερόμενος στις δράσεις εξωστρέφειας της ΟΛΘ ΑΕ, ο κ. Λιάγκος υπενθύμισε ότι ο Οργανισμός αναπτύσσει τα τελευταία χρόνια δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών και λύσεων εφοδιαστικής αλυσίδας σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με απευθείας σιδηροδρομικές συνδέσεις με Σόφια (Βουλγαρία), Νις (Σερβία) και Σκόπια (Βόρεια Μακεδονία).
Παράλληλα, τον Ιανουάριο του 2022 υπεγράφη σύμφωνο συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ. Τον Ιούλιο του 2023 «έπεσαν» οι υπογραφές για την ανάπτυξη συνεργειών με το εθνικό λιμάνι του Ισραήλ, Ασντόντ, οι οποίες, εκτός από εμπορικούς σκοπούς, θα επεκταθούν και σε θέματα ευέλικτης λειτουργικότητας και κυβερνοασφάλειας.
«Επιδίωξή μας είναι ακόμα να καθιερώσουμε τον ΟΛΘ ως smart port (έξυπνο λιμάνι), που ενσωματώνει πλήρως τα κριτήρια ESG (περιβαλλοντικά, κοινωνικά και διακυβέρνησης)» σημείωσε ο κ. Λιάγκος.
Για να επιτευχθούν οι στόχοι, όμως, είπε, απαιτείται συνδεσιμότητα, δρόμοι και τρένα, και σύνδεση των κέντρων εφοδιαστικών αλυσίδων με την ενδοχώρα. «Για καλύτερη συνδεσιμότητα χρειάζεται να πιέσουμε προς όλες τις κατευθύνσεις, γιατί χωρίς συνδεσιμότητα δεν υπάρχει εμπόριο» κατέληξε ο κ. Λιάγκος.
Απευθύνοντας χαιρετισμό στο συνέδριο, ο Γιάννης Θωμάτος, managing partner της Tsomokos Communication, υπογράμμισε την αξία της συνδεσιμότητας, χωρίς την οποία -όπως είπε- η συνεργασία μεταξύ των χωρών δεν είναι εφικτή, όχι μόνο στο αναπτυξιακό κομμάτι, αλλά, τα τελευταία χρόνια, με τον πόλεμο στην Ουκρανία, και από γεωπολιτικής άποψης και άποψης ανθεκτικότητας. Ο κ. Θωμάτος επισήμανε ακόμα ότι η στρατηγική θέση της Θεσσαλονίκης και το δίκτυο υποδομών της, την καθιστούν αυτόματα εξαιρετικά σημαντική, όχι μόνο από άποψη επιχειρηματικών προοπτικών, αλλά και του ευρύτερου ρόλου και της σημασίας του λιμένος της για την ευρύτερη περιοχή.