Σε συνεργασία με τον περιβαλλοντικό οργανισμό We4all, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Πρασίνου του δήμου Κηφισιάς επισκέπτεται σχολεία, όπου πραγματοποιούνται δράσεις εντός και εκτός αίθουσας
Τα περιβαλλοντικά ζητήματα εισέρχονται στα σχολεία του δήμου Κηφισιάς. Με μια σειρά από δράσεις σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια, η δημοτική Αρχή φέρνει στο επίκεντρο των νέων το περιβάλλον και στοχεύει κατ’ αρχήν στην ενημέρωση και στη συνέχεια στην ευαισθητοποίηση των παιδιών, τα οποία με τη σειρά τους γίνονται φορείς και μετακινούν την περιβαλλοντική ευαισθησία τους στο σπίτι και στους γονείς.
Σε συνεργασία με τον περιβαλλοντικό οργανισμό We4all, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Πρασίνου του δήμου Κηφισιάς επισκέπτεται σχολεία, όπου πραγματοποιούνται δράσεις εντός και εκτός αίθουσας. Μέσα στις αίθουσες και μέσω διαδραστικών παιχνιδιών, οι μαθητές πληροφορούνται για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο πλανήτης μας, για τις πρακτικές λύσεις που μπορούν να δώσουν και για τις φυτεύσεις πρασίνου, αλλά και για έναν φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής, που πρέπει να υιοθετήσουν οι άνθρωποι.
Στη συνέχεια η δράση περνά εκτός αίθουσας, όπου τα παιδιά φυτεύουν στο προαύλιο του σχολείου τους διάφορα φυτά, καλλωπιστικά και αρωματικά, αλλά και δεντράκια, παρουσία βέβαια των εκπαιδευτικών τους και των υπαλλήλων του δήμου κι έτσι, μαθαίνουν στην πράξη όλη τη λειτουργία της φύτευσης, της καλλιέργειας, του ποτίσματος και της φροντίδας.
«Θέλουμε τα παιδιά να μάθουν από μικρή ηλικία για τη φύση και για τα φυτά, να ενημερωθούν και να εξοικειωθούν μαζί της, να αντιληφθούν τη σημασία της, να μάθουν για τους κινδύνους και το πόσο σημαντικό είναι για τον πλανήτη, να προστατεύουμε τη φύση και να τη φροντίζουμε», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο εντεταλμένος σύμβουλος Πρασίνου του δήμου Κηφισιάς, Γιώργος Κασναφέρης, ο οποίος «τρέχει» με μεράκι όλη αυτή την πρωτοβουλία. Και εξηγεί:
«Ουσιαστικά, η κάθε επίσκεψη στο σχολείο χωρίζεται σε δύο στάδια. Το 1ο στάδιο είναι μέσα στην αίθουσα, όπου με βίντεο και σλάιτς τα παιδιά θα μάθουν για τη φύση. Υπάρχει και μια σειρά διαδραστικών παιχνιδιών, όπως παιχνίδι ερωτήσεων και απαντήσεων πάνω στη φύση και στο περιβάλλον. Για παράδειγμα, τι είναι ένα φυτό, τι είναι η ρίζα του και υπάρχει και μια συμβολική επιβράβευση, δηλαδή ένα καπελάκι ή ένα μπλουζάκι.
Το 2ο στάδιο είναι στο προαύλιο, όπου πλέον τα παιδιά μαθαίνουν πρακτικά για τη φύση. Τις προηγούμενες ημέρες οι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Πρασίνου του δήμου έχουν προετοιμάσει τον χώρο, ώστε να γίνει κατάλληλος για φύτευση και τώρα τα παιδιά μαθαίνουν να φυτεύουν με σωστή τεχνική. Βλέπουν και μαθαίνουν το πώς βγαίνει το φυτό από τη γλάστρα, το πώς μπαίνει στη γη, για το πότισμα και τη φροντίδα του. Έτσι, το σημείο αυτό του σχολείου τους γίνεται ο δικός τους κήπος».
Τα παιδιά σ’ ένα Νηπιαγωγείο της πόλης, φύτευσαν με αγάπη μια ελιά, μια αμυγδαλιά, μια δαμασκηνιά και μια κορομηλιά, έμαθαν πολλά για τους καρπούς αυτών των δένδρων και τη χρησιμότητά τους και υποσχέθηκαν να προσέχουν τα δεντράκια και να τα φροντίζουν. Ειδικά στις πολύ μικρές ηλικίες, οι μαθητές ανακαλύπτουν τη σπουδαιότητα των φυτών και των δέντρων στη ζωή μας, την εξερεύνηση και την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον.
«Να γίνει τρόπος ζωής τους, αυτός είναι η πρώτος στόχος», λέει ο κ. Κασναφέρης και συνεχίζει: «Να υπάρξει από μέρους μας η κατάλληλη καθοδήγηση. Η δημιουργία και η φροντίδα ενός κήπου, είναι τόσο σε εκπαιδευτικό όσο και σε παιδαγωγικό επίπεδο, μια εξαιρετική βιωματική δράση, αφού στην προσπάθειά τους να μάθουν τον κόσμο χρησιμοποιούν τις αισθήσεις τους και αποκτούν νέες εμπειρίες. Κυρίως παιδιά από το Γυμνάσιο και κάτω, γιατί τα παιδιά του Λυκείου είναι πλέον πιο κατασταλλαγμένα. Αμέσως μετά, τα παιδιά το μεταφέρουν στο σπίτι κι έτσι επέρχεται και η ευαισθητοποίηση των γονιών και η συνεργασία τους. Συνάντησα γονέα, που μου είπε ότι είχαμε πάει στο σχολείο του παιδιού του και πως το παιδί μετέφερε στο σπίτι όλα όσα άκουσε και έμαθε».
Αμέσως μετά ο κ. Κασναφέρης αναφέρεται στο πόσο σημαντικό το θεωρεί όλo αυτό ο δήμος Κηφισιάς: «Θεωρούμε πως είναι το πιο σημαντικό, γιατί τα παιδιά είναι το μέλλον, είναι η επόμενη γενιά, οπότε έχει μεγάλη σημασία να μάθουν από μικρά να αγαπάνε τη φύση, να την προστατεύουν, να τη φροντίζουν. Έχει σημασία να ενημερωθούν από νωρίς για τα προβλήματα που θα φέρει η κλιματική κρίση στον πλανήτη και για το τι είναι η κλιματική αλλαγή, γιατί όλα αυτά θα τα βρουν μπροστά τους».
Για το αν διαπιστώνουν πραγματικό ενδιαφέρον από την πλευρά των παιδιών και για το αν υπάρχει ανταπόκριση σε όλο αυτό, απαντά: «Υπάρχει πολύ μεγάλη ανταπόκριση. Τα παιδιά το χαίρονται πολύ και έχουν όλη τη διάθεση να καταλάβουν και να συνεργαστούν. Μπορεί μέσα σ’ ένα δίωρο ή τρίωρο να μην είναι αρκετό, όμως βλέπεις πως όταν αρχίζεις να τους μιλάς για το περιβάλλον, για τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, για την αύξηση της θερμοκρασίας για παράδειγμα και τη μείωση των βροχών, που θα επιφέρει μείωση του πρασίνου, αμέσως αρχίζουν να αντιλαμβάνονται».
Και ο εντεταλμένος σύμβουλος Πρασίνου του δήμου Κηφισιάς καταλήγει: «Εμείς θέλουμε να βάλουμε τον προβληματισμό και το ερέθισμα, ώστε στη συνέχεια αυτός ο σπόρος να πάει στο σπίτι κι εκεί να καλλιεργηθεί ακόμη περισσότερο».