Οι ευρωπαϊκές και οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων και να επικεντρωθούν στην αξιοπιστία, την ηλεκτρική αυτονομία και τη σχέση ποιότητας-τιμής για να επιταχύνουν τη μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με μελέτη της Accenture.
Κίνα, ΗΠΑ και στο… τέλος ΕΕ
Μόνο το 20% των οδηγών που δεν κατέχουν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στην Ευρώπη μπορούν να εξετάσουν το ενδεχόμενο να αγοράσουν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο τα επόμενα πέντε χρόνια. Οι καταναλωτές στη Γερμανία είναι πιο διστακτικοί, με το ποσοστό να μειώνεται στο 16%, σύμφωνα με τη μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 6.000 αγοραστές αυτοκινήτων.
Σημαντικό ποσοστό των καταναλωτές της ΕΕ δεν αναμένουν να αποκτήσουν ένα EV μέχρι το 2048. Οι καταναλωτές στην Ιταλία, εν τω μεταξύ, αναμένουν τα EV να είναι η κύρια επιλογή τους έως το 2043, αναφέρει το Automotive News Europe.
Οι καταναλωτές των ΗΠΑ ήταν πιο θετικοί, με το 25% των οδηγών που δεν έχουν τώρα ηλεκτροκίνητο μοντέλο να βλέπουν ένα EV ως ρεαλιστική αγορά τα επόμενα πέντε χρόνια. Αναμένουν ότι τα EV θα είναι η πρώτη τους επιλογή μέχρι το 2045.
Συνολικά, το 57% των αγοραστών αυτοκινήτων που ερωτήθηκαν σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα μέσα στην επόμενη δεκαετία. Η Κίνα ηγείται σε αυτόν τον τομέα καθώς το 44% των κατόχων μη ηλεκτρικών οχημάτων σχεδιάζει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα εντός πέντε ετών.
Πώς θα κερδίσουν αγοραστές
Για να κερδίσουν περισσότερους αγοραστές αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επικεντρωθούν στα έξυπνα χαρακτηριστικά, στην άνεση φόρτισης και στην ευελιξία της κατοχής ενός EV, σημείωσε στην έρευνά της η Accenture.
Ειδικότερα, θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην αξιοπιστία, την ηλεκτρική αυτονομία και τη σχέση ποιότητας/τιμής. Από τους οδηγούς στην ΕΕ, το 87% κατέταξε το μέγεθος της μπαταρίας και την ηλεκτρική αυτονομία ως κρίσιμους παράγοντες κατά την αγορά ενός EV σε σύγκριση με το 78% των οδηγών στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τα σχόλια των ερωτηθέντων στην έρευνα.
«Η εστίαση σε πτυχές όπως η εμπειρία χρήστη, η απόδοση, η εμβέλεια, η ευκολία φόρτισης και η οικονομική προσιτότητα, είναι απαραίτητη για την κατανόηση των ποικίλων αναγκών και προσδοκιών των πιθανών αγοραστών EV. Ως εκ τούτου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να συνεχίσουν να καινοτομούν, να επενδύουν και να συνάπτουν συνεργασίες για να επιταχύνουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα», δήλωσε ο Jürgen Reers, παγκόσμιος επικεφαλής αυτοκινήτων και κινητικότητας στην Accenture, στη μελέτη.
Σχεδόν τα τρία τέταρτα (70%) των οδηγών στην Ευρώπη περίμεναν να φορτίζουν το αυτοκίνητό τους όταν είναι σταθμευμένα, είτε στο σπίτι είτε σε δημόσιο χώρο, όπως ένα σούπερ μάρκετ. Σχεδόν το ίδιο ήταν το ποσοστό των Αμερικανών οδηγών (68%).