Ο Χρήστος Σούτος γράφει για το φαινόμενο της εποχής των “σταρ” του τίποτα και την έκπληξη του διαδικτυακού κοινού που κατά την προσφιλή του συνήθεια….πέφτει από τα σύννεφα…
Παρατηρώ την έκπληξη πολλών για τα λεγόμενα μίας influencer για τον Σταύρο Ξαρχάκο. Παρατηρώ επίσης και το υβρεολόγιο που ακολουθεί την όποια τοποθέτηση για το γεγονός. Παρατηρώ ακόμα την αποθέωση που γνωρίζουν όσοι την ειρωνεύονται ή την στολίζουν με διάφορα κοσμητικά επίθετα. Παρατηρώ τέλος, στον όμορφο κόσμο του Facebook, τα διάφορα sites – ο Θεός να τα κάνει ενημερωτικά! – να ποστάρουν άρθρα για κάθε θέμα με τους τίτλους : «ο…τάδε είπε την αλήθεια που όλοι σκεφτόμαστε σε δέκα λέξεις» ή «ο….τάδε αποθεώνεται γιατί είπε όλα αυτά που θέλαμε να πούμε εμείς» και άλλα τραγελαφικά.
Θα μου πείτε και ποιος είσαι εσύ που τα παρατηρείς όλα αυτά και στο φινάλε τι μας νοιάζει εμάς; Σωστά και τα δύο. Η αλήθεια είναι πως τα παραπάνω είναι ψήγματα σε σχέση με το τι γίνεται σε social media και στο YouTube. Μία γρήγορη ματιά και περιήγηση αρκεί για να καταλάβει ακόμα και ο πιο αδαής του διαδικτύου τι ελκύει τον κόσμο, που αφιερώνει το χρόνο του όταν ψάχνει στο internet, ποιες σελίδες και λογαριασμούς στηρίζει και ακολουθεί.
Ο κόσμος στηρίζει ότι έχει το μανδύα της γελοιότητας, ότι περιλαμβάνει το στοιχείο του αυτοεξευτελισμού, ότι τον κάνει να μην σκέφτεται και να προβληματίζεται ιδιαίτερα. Δίνει αξία, κυρίως εμπορική, στο τίποτα, στο απόλυτο μηδέν. Πείτε μου τώρα εξακολουθείτε να απορείτε για φαινόμενα τύπου Super Κική;
Τελικά τι θα πει influencer;
Είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να αναδείξει την επίδραση που έχει ένα πρόσωπο στην καθημερινότητα, στις επιλογές, στις αγορές και γενικά στο τρόπο ζωής μιας σημαντικής μερίδας του πληθυσμού. Είναι με απλά λόγια τα πρόσωπα που οι αναρτήσεις τους στα social media αυξάνουν την δημοφιλία και τις πωλήσεις ενός προϊόντος.
Στην εποχή μας και κυρίως σε ότι έχει να κάνει με την χώρα μας, οι άνθρωποι αυτοί προέρχονται κατά βάση από τα reality. Άλλωστε η Ελλάδα δεν παράγει πλέον σταρ με την κλασική έννοια του όρου. Παράγει αναλώσιμα τυπάκια, που οι μόνες περγαμηνές τους είναι η πρόκληση, η παρουσία τους σε reality και η διάθεσή τους να κρεμαστούν στα μανταλάκια για οποιαδήποτε λόγο και αιτία, αρκεί να φέρει ακολούθους στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Προς τι επομένως η έκπληξη για το φαινόμενο Super Κική;
Για να γίνεις γνωστός και ικανός να αποκτήσεις επιρροή και λογαριασμό που θα αυξάνει συνεχώς δεν χρειάζεται να έχεις παιδεία, να έχεις τελειώσει κάποια σχολή, να γνωρίζεις τον Ξαρχάκο. Απαιτείται απλά να έχεις διάθεση να ταπεινωθείς, να προκαλέσεις με οποιοδήποτε τρόπο, να μοιραστείς μυστικά και εμπειρίες με όλο τον κόσμο. Το πρόβλημα δεν είναι επομένως η Super Κική. Το πρόβλημα είναι όλοι όσοι την αναγάγουν σε πρόσωπο με επιρροή, όλοι όσοι ασχολούνται μαζί της και δίνουν βαρύτητα στη γνώμη της.
Οι άνθρωποι σήμερα σε εκπλήσσουν διαρκώς αρνητικά. Έχουν μετατραπεί σε άβουλα όντα που καταπίνουν ότι τους σερβίρουν τα ΜΜΕ αρκεί να μην προβληματιστούν. Έχουν ως παραδείγματα άτομα χωρίς καμία ποιότητα, χωρίς κανένα υπόβαθρο, χωρίς παιδεία, χωρίς ηθικούς φραγμούς.
Η νέα γενιά έχει τέτοια άτομα ως πρότυπα και αναζητά μόνο τον εύκολο τρόπο στη ζωή. Πως έχετε απαίτηση σε μία κοινωνία που θεωρείται μουσική ο Τρανός, ο Light και η Τραπ γενικότερα, να έχουν θέση ο Ξαρχάκος, ο Μαρκόπουλος, ο Χατζιδάκις, ο Θεοδωράκης; Πως έχετε απαίτηση σε μία κοινωνία που οι στίχοι που ακούει η νεολαία μιλούν για παραβάσεις του κοινού ποινικού κώδικα, για την αντιμετώπιση της γυναίκας ως αντικείμενο και υμνούν τον πλουτισμό με οποιοδήποτε τίμημα, να έχει θέση το Ρεμπέτικο του Ξαρχάκου, τα Λόγια και τα Χρόνια του Μαρκόπουλου, ο Μεγάλος Ερωτικός του Χατζηδάκι ή το Άξιον Εστί του Θεοδωράκη;
«Μέχρι να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή»……φίλτατοι…..