Με κύριο μήνυμα “Love to host you” το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος παρουσίασε τη νέα ταυτότητα επικοινωνίας του σήματος Boutique Hotel. Το ecogreennet.gr και η Άννα Ρούτση ήταν εκεί και μας μεταφέρουν τι είναι αυτό που κάνει τα boutique hotels και τη φιλοξενία τους τόσο ξεχωριστή

Ένα διάφανο μίνιμαλ βάζο σε σχήμα Β ή και λοξής καρδιάς στην είσοδο κι ένα μπουκέτο πανέμορφα πολύχρωμα λουλούδια. Ένα φροντισμένο μπαρ με φρέσκους χυμούς, αχνιστό καφέ και νόστιμα εδέσματα. Ευγενική και ζεστή υποδοχή από τους διοργανωτές. Όλα εδώ δείχνουν ότι οι άνθρωποι ξέρουν καλά τι σημαίνει φιλοξενία. Στο υπέροχο Ιστορικό Μέγαρο Λυκιαρδόπουλου στην Αθήνα, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος παρουσίασε τη νέα του επικοινωνιακή στρατηγική με βασικό motto “Love to host you” και τη δημιουργική αποτύπωση της επικοινωνίας του σήματος Boutique Hotel.

Το πρόγραμμα “Boutique Hotel” είναι μια πρωτοβουλία του ΞΕΕ με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση του ξενοδοχειακού προϊόντος και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού. Γιατί πράγματι, εφόσον ο τουρισμός είναι το βασικό κεφάλαιο της χώρας και υπάρχουν σύγχρονες, αυξημένες απαιτήσεις και σκληρός ανταγωνισμός, η αντιμετώπιση του επισκέπτη ως μαζικό καταναλωτή δεν έχει καμία απολύτως ελπίδα, πόσω μάλλον όταν κανείς στοχεύει στον ποιοτικό και βιώσιμο τουρισμό και ανάπτυξη.

Το όραμα του ΞΕΕ είναι η ποιοτική αναβάθμιση της ελληνικής ξενοδοχίας. Σε αυτό το πλαίσιο, το “Boutique Hotel” αποτελεί τη σφραγίδα ποιότητας των μικρών ξενοδοχείων στην Ελλάδα, η οποία πιστοποιεί και αναδεικνύει τον πρωτοποριακό σχεδιασμό τους και τις καινοτόμες υπηρεσίες φιλοξενίας, στοιχεία που αποτελούν και την υπεραξία τους. Η πιστοποίηση κάθε ξενοδοχείου στηρίζεται σε ένα αξιόπιστο σύστημα κριτηρίων, το οποίο εγγυάται στους επισκέπτες μια μοναδική εμπειρία διαμονής. Τυπικά κριτήρια αποτελούν το μικρό μέγεθος (έως 60 δωμάτια), η ιδιαίτερη αισθητική και οι μοναδικές, καινοτόμες παροχές και υπηρεσίες τους. Για να ενταχθεί ένα ξενοδοχείο στο πρόγραμμα χρειάζεται να πιστοποιηθεί ότι πληροί τα κριτήρια από ειδική επιτροπή αρχιτεκτόνων και εσωτερικών διακοσμητών. Στόχοι του προγράμματος είναι η οριοθέτηση των Boutique Hotels και η δημιουργία προτύπου πιστοποίησης με σαφή διαφοροποίηση, καθώς και η εδραίωση του σήματος στη συνείδηση των επισκεπτών ως σφραγίδα ποιότητας. Πρόκειται για την καλλιέργεια μιας νέας επιχειρηματικότητας που προσφέρει μια ξεχωριστή εμπειρία σε «ψαγμένους» πελάτες. Η φροντίδα γίνεται προσωποποιημένη, συνδέεται με την τοπική ανάπτυξη και κοινότητα και αποτελεί ένα διαφοροποιημένο τουριστικό προϊόν.

Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός: «Η σημαντική αύξηση των μελών του Προγράμματος επιβεβαιώνει τη στρατηγική και το όραμα του Επιμελητηρίου, να στηρίξει και να αναδείξει τις επιχειρήσεις που προσφέρουν αναβαθμισμένες και ποιοτικές υπηρεσίες σε μία αγορά που αναζητά το διαφοροποιημένο τουριστικό προϊόν. Τα ελληνικά ξενοδοχεία απαντούν πλέον με αξιώσεις απέναντι στα διεθνώς καταξιωμένα brands και σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ θα προβούμε άμεσα σε οργανωμένες και στοχευμένες ενέργειες προώθησης της κοινότητας των μελών μας στις διεθνείς τουριστικές αγορές».

Ο Πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός

Στην παρουσίαση μίλησαν επίσης τα στελέχη του προγράμματος, η κα. Χριστίνα Τετράδη, Αντιπρόεδρος του ΞΕΕ, η κα. Αιμιλία Βλάμη, Επιστημονική Υπεύθυνη του Προγράμματος και η κα. Μαρία Τζάννου, Σύμβουλος Marketing του Προγράμματος. Όπως μας ενημέρωσαν, τα πιστοποιημένα boutique hotels έχουν ήδη φτάσει τα 200 με στόχο να διπλασιαστούν στο μέλλον. Επίσης θα γίνουν ενέργειες απέναντι σε όσες επιχειρήσεις δηλώνουν ότι είναι boutique, χωρίς να διαθέτουν αντίστοιχη πιστοποίηση.

Με τη σφραγίδα, τα boutique hotels αποκτούν έγκυρη πιστοποίηση και απολαμβάνουν προνομίων, όπως τη δυνατότητα αναβάθμισης κατηγορίας αστεριών, προοπτικές ανάπτυξης μέσω επαγγελματικών επαφών (B2b forum), οργανωμένης συμμετοχής σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις, συμμετοχή σε διαφημιστικές καμπάνιες, προβολή στη διαδικτυακή πύλη και τα social media του προγράμματος, συμμετοχή σε εξειδικευμένα workshops κ.ά. Κυρίως όμως δικτυώνονται και αποτελούν πλέον μια κοινότητα, μια οικογένεια με διάδραση και ανταλλαγή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών και, γιατί όχι, τυχόν  αποτυχιών που θα αποτρέψουν άλλους να τις επαναλάβουν.

Χριστίνα Τετράδη και Μάριος Λινάκης
Μαρία Τζάννου

Τα 200 μέλη προέρχονται από κάθε γωνιά της χώρας, με την πλειοψηφία τους να βρίσκεται στο Νότιο Αιγαίο, στην Κρήτη και στην Αττική, ενώ διαρκώς προστίθενται νέα μέλη.

Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος στοχεύει στην ανάπτυξη και την προβολή των μικρών ξενοδοχείων της χώρας μας και, με δεδομένη την ανοδική πορεία της συμμετοχής, χαράσσει πλέον μία νέα επικοινωνιακή στρατηγική για το Πρόγραμμα. Στην παρουσίασή του o κ. Μάριος Λινάκης, επικεφαλής της Sputnik Design Team | Linakis Digital που σχεδίασε τη νέα ταυτότητα επικοινωνίας, εστίασε στο γεγονός ότι στην Ελλάδα «η φιλοξενία είναι παράδοση, μία πράξη προσφοράς, ζωγραφισμένη στην ψυχή των ανθρώπων, στο ζεστό τους χαμόγελο και στο αυθεντικό καλωσόρισμα που αποτέλεσε και την πηγή έμπνευσης του νέου σήματος».

Το νέο λογότυπο του Προγράμματος, το αρχίγραμμα Β, σχηματίζει μία ζεστή φιλόξενη ελληνική καρδιά που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο.

Η επόμενη μεγάλη εκδήλωση του ΞΕΕ για το πρόγραμμα θα είναι το B2B Forum που επανέρχεται με νέο concept και με προσκεκλημένους πράκτορες, content creators, opinion leaders από τη διεθνή αγορά, καθώς και με ομιλητές που θα παρουσιάσουν τις σύγχρονες τάσεις στην αρχιτεκτονική, την παροχή  υπηρεσιών και το προφίλ του σύγχρονου ταξιδιώτη.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.boutique-hotel.gr

Φωτογραφίες: Σπύρος Περδίου

Ο Κώστας Μηλιωτάκης “έντυσε” μουσικά την εκδήλωση με την άρπα του