Ο Σωτήρης Γεωργίου καταπιάνεται με τον χώρο της μόδας και βάζει τα πράγματα στην σωστή σειρά τους και διάσταση!
Στην Ελλάδα της υποκουλτούρας επί της ουσίας που μας παρουσιάζουν τα περισσότερα ΜΜΕ ,έχουμε χάσει πραγματικά κάθε μέτρο. Και μαζί και κάθε έννοια σε πολλούς τομείς όπως του μόντελινγκ, της μόδας κτλ. Ένας χώρος που πάντα μου άρεσε και πάντα η Ελλάδα είχε σοβαρή παρουσία και εκπροσώπηση και στον διεθνή χώρο και σε επίπεδο σχεδιαστών και σε επίπεδο μοντέλων. Και μάλιστα πολλά διάσημα μοντέλα έρχονταν σε επιδείξεις στην χώρα μας την δεκαετία του ’90. Και Ελληνίδες όπως η ;Έλενα Κουντουρά και η Βίκυ Κουλιανού ήταν στα διάσημα ντεφιλέ!
Τα σόσιαλ μίντια έφεραν όμως ένα χαμό πραγματικά και χάθηκε κάθε έννοια πραγματικής μόδας και μόντελινγκ στην Ελλάδα. Ξαφνικά για παράδειγμα όποιος ήθελε έκανε καλλιστεία! Και ξαφνικά με δεκάδες τέτοιες διοργανώσεις χωρίς καμία πραγματική αξιοπιστία, έβλεπες πολλές νεαρές και νεαρούς να αισθάνονται κάτι σαν Ζιζέλ, Κλόντια Σίφερ, Σίντι Κρόφορντ, Μάρκους Σένκενμπεργκ και ότι ο κόσμος τους ανήκει.
Στην Ελλάδα της λεζάντας και του φαίνεσθαι που ελάχιστοι έχουν συναναστραφεί πραγματικά μοντέλα στο εξωτερικό, οι διάφοροι “γαμπροί” και ωραιοπαθείς, έκαναν τα πάντα για να βρεθούν για μια φωτό και ένα μπουζούκι δίπλα σε κάποιες υποτίθεται πανέμορφες Ελληνίδες που υποτίθεται διαπρέπουν στο μόντελινγκ και είχαν υφάκι Ζιζέλ αφού όλοι έτρεχαν πίσω τους! Την ίδια ώρα στην Ελλάδα κάθε νεαρή βασικά και νεαρός που έπαιρνε μέρος σε μια επίδειξη σε καφετέρια(!) δήλωνε επαγγελματίας μοντελο! Το φαινόμενο πήρε διαστάσεις και με την εμφάνιση των ινφλουενσερ που επίσης σε πολλές περιπτώσεις αυτοαποκαλούνταν μοντέλα κάνοντας ατομικές φωτογραφίσεις που πλήρωναν οι ίδιες και μάλιστα συνήθως υπερσέξι, ενώ ακολουθούσαν τα ΜΜΕ που τα περισσότερα χωρίς ίχνος γνώσης του χώρου ακολουθούσαν και θεοποιούσαν τις λεγάμενες και λεγάμενους για τα κλικς !
Κάπως έτσι η Ελλάδα για όσους από εμάς έχουμε μια απλή έστω γνώση του χώρου έχοντας πάει στο εξωτερικό, έχασε την πραγματική της υφή και αισθητική στον χώρο του μόντελινγκ που ξέπεσε και χάλασε. Την ώρα που η Ελλάδα έχει και καλούς σχεδιαστές και καλά μοντέλα, στον αφρό έβλεπες για τους λόγους που ανέφερα ακριβώς το αντίθετο και την υποκουλτούρα. Και έναν γενικότερο ξεπεσμό του χώρου που ο καθένας δήλωνε ότι ήθελε και πληρώνοντας για την προβολή του κανένα σάιτ και ΜΜΕ εμφανιζόταν σούπερ μόντελ ή σούπερ σχεδιαστής ή …καλλιστειάρχης! Και έτσι οι πραγματικοί άνθρωποι του χώρου που μίλαγαν με την δουλειά τους ήταν αθέτατοι!
Αφορμή για το κείμενο στάθηκε ότι είδα για πρώτη φορά μεγάλο ΜΜΕ να αναφέρεται στην μεγάλη διάκριση για τον χώρο της 20χρονης Ανθής Φακιδάρη. Η οποία περπάτησε στην πασαρέλα του οίκου Chanel και άνοιξε (!) το σόου της Ferrari, που την ανακήρυξε μούσα της παγκόσμιας καμπάνιας της! Απίστευτο βιογραφικό πλέον για ένα μοντέλο που τα καταφέρνει στα 20 της. Και προβάλλει και την χώρα μας στον χώρο της μόδας σε διεθνές επίπεδο.
Μια κοπέλα που όποιος έβλεπε το ίνσταγκραμ και είχε γνώση της μόδας, ήξερε ότι μπορεί να αφήσει εποχή στο χώρο αυτό. Και όμως δεν έκανε θόρυβο, δεν είχε εκατοντάδες χιλιάδες φόλοουερς, δεν είχε σέξι φωτός και ούτε γύρναγε στα μπουζούκια για την λεζάντα. Κανονικό μοντέλο που είναι ένα πολύ δύσκολο επάγγελμα και πολύ ψυχοφθόρο όταν είσαι κανονικό μοντέλο! Και όταν χρησιμοποιείς την ομορφιά για να βγάλεις τίμια χρήματα μέσα από το μόντελινγκ.
Στην Ελλάδα που κατακρίνουμε πολλά, ας λέμε και τα καλά. Και σε ένα υποβαθμισμένο χώρο, ας κοιτάμε τα πρόσωπα που ασχολούνται πραγματικά με το μόντελινγκ.
Η Ελλάδα έχει πολλές όμορφες νεαρές γυναίκες και σοβαρές. Και αξιοπρεπέστατες από μικρές ηλικίες. Που εργάζονται σκληρά και αθόρυβα στο χώρο του μόντελινγκ και σε διεθνές επίπεδο ήδη, γιατί είναι το επάγγελμά τους. Άξιες νεαρές που κάνουν θυσίες για να είναι επιτυχημένες και ανεξάρτητες οικονομικά και δεν επιδιώκουν την λεζάντα και την κραιπάλη αλλά την σκληρή δουλειά. Και δεν ξέρουμε καν τα ονόματά τους καλά καλά! Αλλά τις ξέρουν όλοι οι μεγάλοι σχεδιαστές! Εδώ στην Ελλάδα νομίζεις ότι είσαι κάτι από τους φόλοουερς στο ίνστα!
Να βλέπουμε λοιπόν και την θετική πλευρά ενός παρεξηγημένου χώρου στην Ελλάδα όπως τον κατάντησαν αεριτζήδες και οι αυτοαποκαλούμενες μοντέλες και μοντέλοι του ίνσταγκραμ και των σόσιαλ μίντια!