Κοινός στόχος όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η δραστική μείωση της ποσότητας CO2 που απαιτείται για την κατασκευή των υλικών, των εξαρτημάτων και την κατασκευή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξελίσσουν τη νέα γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν τα επόμενα χρόνια. Οι προσπάθειες τους εντοπίζονται στην αύξηση της απόδοσης του ηλεκτρικού συστήματος παραγωγής ενέργειας, στην αύξηση της αυτονομίας και στη χρήση περισσότερων οικολογικών υλικών. Κοινός στόχος όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η δραστική μείωση της ποσότητας CO2 που απαιτείται για την κατασκευή των υλικών, των εξαρτημάτων και την κατασκευή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η BMW παρουσίασε την Neue Klasse σε SAV εκδοχή. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων που θα κυκλοφορήσει το 2025. Η τελική μορφή του αυτοκινήτου θα παρουσιαστεί αργότερα. Βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική και θα παράγεται στο εργοστάσιο του Ντέμπρετσεν στην Ουγγαρία το 2025.
Ο καινοτόμος έλεγχος του συστήματος μετάδοσης κίνησης και του πλαισίου βελτιώνει την ακρίβεια, τη δυναμική συμπεριφορά, την αποδοτικότητα και την οδηγική απόλαυση, αναφέρει η πολυτελής γερμανική μάρκα. Επιλέχθηκαν υλικά φυτικής προέλευσης για το εσωτερικό, για εξοικονόμηση πόρων.
Η τελευταία, έκτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, εκτός από τις βελτιωμένες μονάδες e-drive, διαθέτει επίσης νέες και πλέον κυλινδρικές κυψέλες μπαταριών ιόντων λιθίου, με ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα υψηλότερη κατά περισσότερο από 20% σε σχέση με εκείνη των πρισματικών κυψελών που χρησιμοποιούνταν προηγουμένως. Σε συνδυασμό με τη μετάβαση σε ένα ηλεκτρικό σύστημα 800V, αυτό θα βελτιώσει την ταχύτητα φόρτισης έως και κατά 30%, επιτρέποντας στα οχήματα να φορτίζουν σε μόλις 10 λεπτά προκειμένου να εξασφαλίσουν αυτονομία 300 χλμ. Η έκτη γενιά του BMW eDrive προσφέρει επίσης έως και 30% μεγαλύτερη αυτονομία. Η BMW Vision Neue Klasse X έχει αντίσταση μειωμένη κατά 20% σε σχέση με ένα συγκρίσιμο μοντέλο της τρέχουσας γκάμας. Τα νέα σχέδια των ελαστικών καθώς και το ειδικό σύστημα πέδησης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα συμβάλλουν στην αύξηση της συνολικής αποδοτικότητας του οχήματος έως και 25%.
Μειωμένο αποτύπωμα CO2 μέσω της πιο αποδοτικής από πλευράς πόρων παραγωγής και αλυσίδας εφοδιασμού. Για τις επιφάνειες του εσωτερικού, αναπτύχθηκε ένα υλικό καθαρά φυτικής προέλευσης, με βάση ορυκτά και χωρίς πετρέλαιο. Θα χρησιμοποιηθεί στην BMW Vision Neue Klasse X στο κάτω τμήμα της επένδυσης των θυρών και στην κεντρική κονσόλα. Τα πλαστικά που συλλέγονται από τις θάλασσες αξιοποιούνται επίσης, για πρώτη φορά, για εξαρτήματα που χυτεύονται με έγχυση. Σε επιλεγμένα εξαρτήματα, αυτή η δευτερογενής πρώτη ύλη, η οποία λαμβάνεται, για παράδειγμα, από εγκαταλελειμμένα δίχτυα αλιείας, αντιπροσωπεύει ήδη το 30%.
Η επιλογή των υλικών και η μέθοδος κατασκευής επιτρέπουν την ευκολότερη αποσυναρμολόγηση των εξαρτημάτων και τη βελτίωση της ανακυκλωσιμότητας τους. Οι πλαϊνές ποδιές και τα προσαρτημένα μέρη στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα παράγονται επίσης από ανακυκλωμένα μονοϋλικά.
Η Neue Klasse σηματοδοτεί επίσης ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του τομέα παραγωγής. Το εργοστάσιο του BMW Group στο Ντέμπρετσεν στην Ουγγαρία σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε ως iFACTORY. Όταν η παραγωγή της Neue Klasse ξεκινήσει το 2025, θα γίνει η πρώτη μονάδα παραγωγής του BMW Group στον κόσμο που θα λειτουργεί εξ ολοκλήρου με ενέργεια απαλλαγμένη από ορυκτά καύσιμα.