Ταυτόχρονα προχώρησε και ο εξορθολογισμός των προστίμων ώστε να λειτουργούν πιο αποτρεπτικά

Ομόφωνα ψηφίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο Ηρακλείου ο νέος κανονισμός με τον οποίο καθορίζονται αυστηρά πλαίσια για κάθε εργασία που απαιτεί τομές σε κοινόχρηστους χώρους, αποσκοπώντας, όπως σημειώθηκε, στην προστασία των ασφαλτοστρωμένων οδών αλλά και των ριζικών συστημάτων των δένδρων της πόλης.

Πρόκειται για το πιο σύγχρονο και πλήρες πλαίσιο που υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα, το οποίο, όπως ανέφερε ο δήμαρχος Ηρακλείου, Αλέξης Καλοκαιρινός, επικεντρώνεται στην προστασία της οδικής ασφάλειας και την ανάταξη των δρόμων του Ηρακλείου. Προβάλλοντας σειρά φωτογραφιών από το προσωπικό αρχείο του με τα αποτελέσματα των κακοτεχνιών σε δρόμους της πόλης, ο κ. Καλοκαιρινός τόνισε ότι η δημοτική Αρχή αξιοποιεί τη δυνατότητα νομοθέτησης που διαθέτει η Τοπική Αυτοδιοίκηση και παρουσίασε τα βασικά σημεία της νέας Κανονιστικής Πράξης, που βάζουν φρένο στις καταστροφές των κοινόχρηστων χώρων, όπως σε περιπτώσεις που δημιουργούνται τομές σε δρόμους που έχουν ασφαλτοστρωθεί από τον Δήμο Ηρακλείου τα τελευταία 6,5 χρόνια. Όπως είπε, θα αποκαθίσταται το οδόστρωμα σε όλο το εύρος του με φρεζάρισμα, ασφαλτόστρωση και διαγραμμίσεις και επιπλέον σε δρόμους παλαιότερης κατασκευής θα υπάρχει απόλυτη ισοϋψία, χωρίς προεξοχές και βαθουλώματα στην τελική στρώση. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, θα γίνεται πλήρης ασφαλτόστρωση, με φρεζάρισμα, σε όλο το εύρος του δρόμου.

Επιπρόσθετα, έγινε επικαιροποίηση του κανονισμού και προσαρμογή του στα νέα δεδομένα των προτύπων ΕΛΟΤ και προστέθηκαν ρυθμίσεις και προδιαγραφές για τη χορήγηση αδειών τομής και εκσκαφής σε κοινόχρηστους χώρους. Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό, προστέθηκαν ρυθμίσεις που αφορούν την προστασία των ριζικών συστημάτων των δένδρων, κατά τα ισπανικά πρότυπα, ενώ ταυτόχρονα προχώρησε και ο εξορθολογισμός των προστίμων ώστε να λειτουργούν πιο αποτρεπτικά, όπως επισημάνθηκε.

Αμέσως μετά την ομόφωνη ψήφιση του νέου Κανονισμού, ο δήμαρχος Ηρακλείου εξέφρασε την ικανοποίησή του για το αποτέλεσμα, υπογράμμισε ότι το συγκεκριμένο ζήτημα απασχολούσε τη δημοτική Αρχή από την πρώτη μέρα και σημείωσε: «Εργαστήκαμε ώστε να ετοιμάσουμε αυτόν τον κανονισμό, ο οποίος έχει και μία πρωτοπορία σε επίπεδο χώρας. Είναι ένας κανονισμός πλήρης, θα έλεγε κανείς ότι είναι αυστηρός υπό την έννοια ότι προβλέπει με μεγάλη σαφήνεια τις περιπτώσεις στις οποίες πρέπει να γίνεται πλήρης αποκατάσταση του οδοστρώματος και από την άποψη αυτή είμαστε σε ένα επίπεδο παραπάνω και από τον Δήμο Αθηναίων που πέρασε πρόσφατα μια Κανονιστική Πράξη».

Ο κ. Καλοκαιρινός αναφέρθηκε και στη δεύτερη καινοτομία του νέου Κανονισμού, η οποία αφορά στην προστασία του πρασίνου, τονίζοντας: «Αυτό είναι επίσης μια ιδιαιτερότητα και μια πρωτοπορία του Δήμου Ηρακλείου. Δημιουργείται η υποχρέωση σε όσους πρόκειται να εργαστούν για να περάσουν δίκτυα να φροντίσουν να τα περάσουν από εκεί που δεν επηρεάζεται το ριζικό σύστημα των δέντρων που είναι φυτεμένα στα εκατέρωθεν του δρόμου. Αυτό, επίσης έχει, όπως και όλη η υπόλοιπη Κανονιστική, πολύ συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές. Και θεωρήσαμε ότι είναι και αυτό μια ανάγκη διότι μας ενδιαφέρει πρώτα από όλα η οδική ασφάλεια αλλά και συνολικά η ποιότητα ζωής στην πόλη, και η ποιότητα ζωής σχετίζεται με το πράσινο και έχοντας και πρόσφατες οδυνηρές εμπειρίες σε ό,τι αφορά την τύχη των δέντρων στις πλευρές του δρόμου. Αυτό αποτελεί έναν πρόσθετο λόγο να είμαστε απολύτως ευαίσθητοι και στο θέμα αυτό. Ο Δήμος πρέπει να προστατεύει και την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής των δημοτών. Για τον λόγο αυτόν είμαστε εδώ».

Επισημαίνεται ότι η νέα Κανονιστική Πράξη, η οποία αντικαθιστά την προηγούμενη που είχε καταρτιστεί το 2007, είχε γίνει ομόφωνα δεκτή από τη Δημοτική Επιτροπή. Στο στάδιο της προετοιμασίας και των τροποποιήσεων βρίσκονται και άλλες Κανονιστικές Πράξεων για ζητήματα καθημερινότητας και ποιότητας ζωής.

Τέλος, ο δήμαρχος Ηρακλείου ευχαρίστησε τα μέλη της ομάδας που εργάστηκε για τη νέα Κανονιστική Πράξη, τους αντιδημάρχους, Γιώργο Σισαμάκη και Νίκο Γιαλιτάκη, τον Γιώργο Λεβεντάκη και την Πέπη Βαλύρη από την Τεχνική Υπηρεσία, την Ερωφίλη Φραγκούλη από την Υπηρεσία Πρασίνου, την Πελαγία Ζαχαριουδάκη από τη Νομική Υπηρεσία, καθώς και τη γγ, Μαρία Σκραφνάκη.