Ολοκληρωμένο σύστημα για την 24ωρη παρακολούθηση και υποστήριξη ηλικιωμένων, αλλά και ατόμων με αναπηρία, που χρήζουν κοινωνικής πρόνοιας, αναπτύσσει για λογαριασμό της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, η εταιρεία «Γνώμων Πληροφορικής ΑΕ», με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Από το νέο έργο ψηφιακής υγείας αναμένεται να ωφεληθούν 3.000 άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 60 ετών και άνω, όπως και άτομα με αναπηρία, που κατοικούν στις Περιφερειακές Ενότητες Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας, ζουν μόνα τους και αντιμετωπίζουν χρόνιες παθήσεις (κατάθλιψη, αστάθεια, διαβήτη, Alzheimer, καρδιολογικά και αναπνευστικά προβλήματα κ.ά.).

Ο αριθμός των ατόμων άνω των 60 ετών ανέρχεται σήμερα στην Ελλάδα περίπου σε 2,8 εκατ., αντιστοιχώντας στο 26-27% του συνολικού πληθυσμού. Έως το 2030 αναμένεται να φτάσει περίπου σε 3,3 εκατ. άτομα, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 1/3 του συνολικού πληθυσμού της χώρας, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).

Το νέο σύστημα εδράζεται στην καινοτόμο υπηρεσία τηλεφροντίδας με την ονομασία «Κλικ Ζωής», την οποία έχει αναπτύξει η Γνώμων Πληροφορικής ΑΕ εδώ και οκτώ έτη με 7.500 εξυπηρετούμενους και 5.600 κλήσεις έκτακτης ανάγκης κατά τους τελευταίους 12 μήνες. Βάσει των όρων της σύμβασης του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 2,8 εκατ. ευρώ, η παροχή των υπηρεσιών θα γίνει μέσω Κέντρου Τηλεφωνικής Υποστήριξης με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό, κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους, οι οποίοι θα έχουν άμεση πρόσβαση στο αρχείο κάθε ωφελούμενου και θα ανταποκρίνονται ταχέως σε οποιαδήποτε ανάγκη ή επιθυμία του.

Το Κέντρο Διαχείρισης Κλήσεων είναι εξοπλισμένο με προηγμένες τηλεπικοινωνιακές και πληροφορικές υποδομές, ενώ οι ωφελούμενοι θα προμηθευτούν ειδικές συσκευές, μέσω των οποίων θα παρακολουθούνται για απρόβλεπτα συμβάντα, όπως πτώσεις, αδιαθεσία, κρίσεις άγχους ή πανικού και απομάκρυνση από την κατοικία. Κάθε πολίτης που τελεί υπό παρακολούθηση θα μπορεί να επικοινωνεί άμεσα με το Κέντρο Διαχείρισης Κλήσεων, αμφίδρομα και με ανοιχτή ακρόαση, πιέζοντας απλώς το κουμπί πανικού της συσκευής του, χωρίς να χρειάζεται να μετακινηθεί από τη θέση του ή να επιλέξει οποιοδήποτε αριθμό.

Στις περιπτώσεις που ο χρήστης δεν είναι σε θέση να απαντήσει, η 24ωρη υπηρεσία θα ενεργοποιεί, χωρίς καθυστέρηση, την αποστολή βοήθειας από το υφιστάμενο προσωπικό, εθελοντές, μέλη της οικογένειας, ασθενοφόρο ή τις αρμόδιες αρχές, όπως η Άμεση Δράση και η Πυροσβεστική. Για τις ανάγκες του έργου, η Γνώμων Πληροφορικής ΑΕ προσφέρει τις κατάλληλες υποδομές, τον απαιτούμενο εξοπλισμό, τα αναγκαία λογισμικά συστήματα, τις ενδεδειγμένες τηλεπικοινωνιακές συνδέσεις και τους ανθρώπινους πόρους, ώστε να ικανοποιείται πλήρως η τηλεφωνική εξυπηρέτηση και η εξ αποστάσεως υποστήριξη των χρηστών.

Οι προβλεπόμενες υπηρεσίες θα παρασχεθούν για 32 μήνες και θα διαρκέσουν έως το καλοκαίρι του 2027. Το έργο έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2021-2027» και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και εθνικούς πόρους μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.