«Να καταλήξουμε σε μια βιώσιμη λύση» ζήτησε ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης
Η εφαρμογή του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων και πως μπορούν να βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στη Θεσσαλονίκη, που είναι αρκετά επιβαρυμένες λόγω και των εργασιών του Flyover, τέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης εργασίας που πραγματοποιήθηκε χθες στο δημαρχιακό μέγαρο με πρωτοβουλία του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Στέλιου Αγγελούδη.
Ο κ.Αγγελούδης στην έναρξη της σύσκεψης, που αποτελεί το πρώτο βήμα της διαβούλευσης μεταξύ του δήμου και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, χαρακτήρισε το θέμα των φορτοεκφορτώσεων «ιδιαίτερα σημαντικό για την πόλη».
«Η φορτοεκφόρτωση καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου δημιουργεί προβλήματα. Ο δήμος θα διαβουλευτεί με τους φορείς για να καταλήξουμε σε μια βιώσιμη λύση και πρόταση για τη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κόσμου και των επαγγελματιών, που δικαίως βλέπουν να μειώνεται η αγοραστική κίνηση όταν ο πολίτης απογοητεύεται και δεν έρχεται στο κέντρο αναζητώντας άλλες αγορές», είπε ο δήμαρχος υποδεχόμενος στη σύσκεψη όλους τους αρμόδιους φορείς.
Ο κ.Αγγελούδης, μάλιστα, έδωσε μια εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί σε μεγάλους οδικούς άξονες κατά τις μεσημεριανές ώρες. Όπως είπε, συνεργάτες του κατέγραψαν σήμερα στις 12 το μεσημέρι έντεκα φορτηγά να φορτοεκφορτώνουν στην οδό Μητροπόλεως, από το ύψος της Αριστοτέλους έως τη Διαγώνιο. Πρόσθεσε πως θα ακολουθήσουν και άλλες συναντήσεις, ώστε προς τα τέλη του μήνα με αρχές του επόμενου «θα είμαστε έτοιμοι για ανακοινώσεις».
«Κοινός στόχος είναι να γίνει η ζωή του πολίτη πιο εύκολη και ο επαγγελματίας να έχει πιο παραγωγική δραστηριότητα», υπογράμμισε ο κ.Αγγελούδης. Πρόσθεσε πως ήρθε η ώρα να διεκδικήσει η Θεσσαλονίκη ένα σχέδιο βιώσιμης μεταφοράς εμπορευματικής λύσης, ενώ για τα πασαλάκια που σχεδιάζεται να τοποθετηθούν το επόμενο διάστημα προκειμένου να εμποδίζουν τη διπλοστάθμευση είπε πως «είναι μέσα στις άμεσες ανάγκες».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, μίλησε για μία «δύσκολη εξίσωση». Δήλωσε πως έγιναν πολλές συσκέψεις έως τώρα στην πόλη «και δεν μπορέσαμε να λύσουμε το πρόβλημα. Γιατί; Είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα, θέλει τη βοήθεια όλων μας. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε όλοι είναι ότι η πόλη πρέπει να τροφοδοτείται καθημερινά». Για το νυχτερινό ωράριο φορτοεκφόρτωσης είπε πως τα καταστήματα δεν μπορούν να εφαρμοστεί και πρότεινε να γίνει διαχωρισμός τριών κατηγοριών: σούπερ μάρκετ, ευπαθή προϊόντα και έτοιμα ενδύματα. «Δεν μπορείς να βάλεις ένα ενιαίο ωράριο για όλους αυτούς», είπε χαρακτηριστικά.
Και ο Α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Μανώλης Βλαχογιάννης, υποστήριξε πως οι επιχειρήσεις στο κέντρο της πόλης δεν μπορούν να εφαρμόσουν το νυχτερινό ωράριο φορτοεκφόρτωσης. «Προτείνουμε να είναι σχετικά ελεύθερη η διακίνηση αλλά να μην επιτρέπεται η φορτοεκφόρτωση προϊόντων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και σε βασικούς άξονες από τις 07:30 – 10 το πρωί».
Στη σύσκεψη έλαβαν επίσης μέρος η διευθύντρια Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, η διευθύντρια του ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, ο αντιπρόεδρος του ΒΕΘ, Μάριος Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Εμπόρων Ν.Θεσσαλονίκης Πάνος Καρασαββίδης, ο εκπρόσωπος του ΕΕΘ, Χρήστος Νικολόπουλος, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, Σπύρος Βούγιας και αντιδήμαρχοι.