Ξεκίνησαν οι διεργασίες για την αναβάθμιση της Γεωργικής Σχολής Μεσσαράς παρουσία του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Λευτέρη Αυγενάκη, σκοπός της οποίας είναι να αποτελέσει τον «πιλότο» για τη δημιουργία σύγχρονων εκπαιδευτικών δομών, που θα παρέχουν άρτια εκπαίδευση, αλλά και θα ενισχύουν την παραγωγική κοινότητα των περιοχών όπου έχουν έδρα.
«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια δομή σύγχρονη, η οποία θα αποτελέσει ένα καινοτόμο κέντρο αγροτικής οικονομίας που θα εμβαθύνει στην έρευνα και στην εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων παραγωγής, προς όφελος των ανθρώπων του πρωτογενή τομέα. Μέσα από τη Γεωργική Σχολή Μεσσαράς θα θέσουμε τις βάσεις ώστε η πρωτογενής παραγωγή της Κρήτης να περάσει στη νέα εποχή» δήλωσε σχετικά ο κ. Αυγενάκης.
Σημείωσε ότι «αυτό που κάνουμε όλοι όσοι βρισκόμαστε εδώ, είναι επένδυση. Από την πλευρά του υπουργείου, θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας την αγωνία και τη διάθεση ώστε να υλοποιήσουμε μαζί το όραμα για τη Γεωργική Σχολή της Μεσσαράς».
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΑΤ, έχουν δρομολογηθεί διερευνητικές συναντήσεις για την εκτίμηση της δυναμικής της περιοχής και την αξιοποίησή της, όπως και για τη σκιαγράφηση του πλάνου αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της Γεωργικής Σχολής Μεσσαράς.
Στην Κρήτη βρέθηκε ερευνητική ομάδα με στελέχη της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, με αφορμή τη διεξαγωγή διερευνητικών συναντήσεων με τη συμμετοχή εκπροσώπων της παραγωγικής κοινότητας και της αγροδιατροφικής αλυσίδας του νησιού.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, οι συναντήσεις αναπτύχθηκαν σε ένα διήμερο στο Ηράκλειο και στη Γεωργική Σχολή Μεσσαράς, με περισσότερους από 150 συμμετέχοντες από τον κλάδο της αγροδιατροφικής αλυσίδας και της πρωτογενούς παραγωγής. Ανάμεσά τους, παραγωγοί, γεωπόνοι, γεωργικοί σύμβουλοι, μεταποιητές, εκπρόσωποι ομάδων παραγωγών, εξαγωγέων, επιμελητηρίων, ερευνητικών και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, της τοπικής αυτοδιοίκησης κ.ά., ενώ οι συναντήσεις θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα.
Τέλος, κατατέθηκαν προτάσεις σχετικά με τις ανάγκες της αγοράς από τον εκάστοτε κρίκο της αγροδιατροφικής αλυσίδας, τις ανάγκες κάθε κλάδου όπως αυτές αναμορφώνονται λόγω της κλιματικής αλλαγής, τις αναδυόμενες προκλήσεις γύρω από την ενέργεια και τους υδάτινους πόρους, την ανάπτυξη νέων ψηφιακών τεχνολογιών, τις νέες τάσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες και στην κυκλική οικονομία, τις γνώσεις των σημερινών επαγγελματιών της περιοχής, την εκτίμησή τους ως προς την εκπαίδευση-υποστήριξη που θα μπορούσε να παρέχει η Σχολή της Μεσσαράς (πρακτική γνώση, θεωρητική γνώση, εξειδίκευση, στελέχωση, δικτύωση) κ.ά.